دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
ضیافت افطاری رییس یک فدراسیون با برخی رسانه ای های گزینش شده حرف و حدیث های زیادی به‌همراه داشته است.

به گزارش آوای خزر، روزنامه کیهان سیاسی از این دورهمی محدود که در آن سکه ، کارت هدیه های چند میلیون تومانی ، زعفران و ارزاق و اقلام غذایی مختلف نقش آفرینی کرده اند به عنوان حق السکوت به برخی سردبیران و فعالان نچندان خوشنام رسانه ای یاد کرده است.

افطاری دادن سنتی شایسته و قابل احترام است اما اینکه چرا از جماعت روزنامه نگار تنها چند چهره خاص بر سر این سفره چرب نشسته و هزینه ای بالغ بر دویست سیصد میلیون تومان روی دست فدراسیون سراپا بدهکار و مقروض که حتی ساختمانش را پای زیان کاری و سوء مدیریت از دست رفته می بیند بگذارند شائبه برانگیز می نماید.

گویی نسل تاره ای از پدر خوانده ها متولد شده و جای پیشکسوتان و قدیمی های لقوه گرفته این عرصه را پر کرده اند! جوانک هایی که بعضا با رابطه و شاید شایستگی صاحب صفحه و تریبون شده و رسانه دارند. همانها که ترجیح می‌دهند به جای مبارزه با فساد حاکم در ورزش جزیی از متنعمین این بساط کثیف باشند! یقین بدانید نرخ قلم های ایشان سکه و کارت هدیه و ... نیست که هزاران برابر را در پوشش مسوولیت نسبتا مهم شان در رسانه هایی که چشم بر حقیقت تلخ امروز ورزش ایران بسته اند در آورده و می آورند!

سردبیرانی که با چراغ سبز بالا نشینان وزارت ورزش احکام مختلف مشاور و مدیر روابط عمومی و ... از فدراسیون ها و ادارات تابعه ورزشی را داشته و یا در شهرداری و سایر سازمان ها پست های کلیدی دارند قطعا برای یک سکه هر چند تمام بهار آزادی برای سران ورزش خوش رقصی نمی کنند. این هدایا در حد نمک و فلفل روی کباب غاز آنها است و بس!

در شرایطی که بسیاری از اهالی رسانه بیکار و بیمار و خانه نشین شده اند و خیلی از باوجدان های این عرصه را دل و دماغی برای نوشتن نمانده ، برپایی چنین گردهمایی های خصوصی و خاص ، دل هر روزنامه نگار با شرف درد آشنایی را به درد می آورد! نه برای بی بهره ماندن از مواهب آقای رئیس که به خاطر غوطه ور شدن هر چه بیشتر رسانه در فساد و زیر پا له شدن قداست قلم!

ننگ همراه شدن جماعت خبرنگار با مجریان تقلب و فساد تا همیشه روی پیشانی رسانه خواهد ماند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار