دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
متخصصان انگلیسی معتقد هستند که برای داشتن طول عمر طولانی باید برخی عادات اشتباه در زندگی را ترک کنید.
به گزارش آوای خزر، به نقل از اکسپرس، داشتن عمری طولانی یکی از آرزو‌های انسان‌ها از گذشته تاکنون بوده است. امروزه با پیشرفت علم و فناوری متخصصان می‌گویند که داشتن عمری طولانی یک انتخاب است نه موهبتی ازلی برای برخی از مردم.

در واقع، داشتن عمری طولانی منوط به رعایت باید‌ها و نباید‌هایی در زندگی است. این موارد به طیف گسترده‌ای از موضوعات شامل رژیم غذایی، سبک زندگی و مواردی از این دست مربوط می‌شود. در این مطلب به سبک‌های زندگی اشتباه که افراد برای طول عمر بیشتر باید آن‌ها را ترک کنند می‌پردازیم:

۱- سبک زندگی کم تحرک

انسان‌ها از دیرباز برای زندگی نیازمند تحرک بودند. با این حال، با صنعتی شدن جوامع و فرآیند شهرنشینی، از حجم تحرک انسان‌ها کاسته شده و افراد سبک زندگی کم تحرک را به ناچار برگزیده اند. متخصصان تاکید دارند که داشتن تحرک کافی تنها ابزاری برای کاهش وزن و تناسب اندام نیست، بلکه تحرک کافی باعث افزایش شادابی، نشاط و سلامتی انسان می‌شود.

تحقیقات متعدد نشان داده است که کم تحرکی می‌تواند باعث افزایش خطر بروز بیماری‌هایی مانند متابولیسم آهسته، ضعف عضلانی، چاقی و افزایش سطح کلسترول خون شود. در مقابل، با تقویت عضلات، بدن توانایی بیشتری برای رساندن خون به اندام‌ها و بافت‌ها دارد. همین موضوع باعث رسیدن مناسب‌تر مواد غذایی و اکسیژن به اندام‌ها می‌شود.

۲- دیدگاه منفی به زندگی

شاید این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد که افراد دارای دیدگاه منفی به زندگی طول عمر کوتاه تری نسبت به افراد خوش بین دارند. در واقع دیدگاه منفی به زندگی باعث احساس خستگی و کسالت شده و می‌تواند مرگ زودرس را درپی داشته باشد.

یک مطالعه که از سوی مرکز سلامت همگانی انگلیس انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که دیدگاه منفی به زندگی دارند از سیستم ایمنی ضعیف تری برخوردار هستند و در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌ها قرار دارند.

۳- به اندازه کافی نخوابیدن

خواب یکی از حیاتی‌ترین مواردی است که بدن به دلایل مختلف به آن نیاز دارد. خوابیدن کافی باعث زدودن احساس خستگی از بدن شده و از آن بالاتر، به سلول‌های بدن در اندام‌های اصلی امکان ترمیم و جایگزین شدن در طول شب را می‌دهد.

تحقیقات نشان داده است که خواب باعث تنظیم متابولیسم (سوخت و ساز بدن) و ترشح هورمون‌ها می‌شود. داشتن یک خواب مناسب در طول شب یکی از کلیدی‌ترین عوامل دخیل در شادی، سلامتی و افزایش طول عمر افراد است. دست کم ۸ ساعت خواب در طول شب توصیه می‌شود.

۴- زیاده روی در خوردن گوشت قرمز

حقیقت این است که آنچه شما می‌خورید تاثیر قابل توجهی در سلامتی و طول عمرتان دارد. بسیاری از مواد غذایی مانند فست فود‌ها و نوشیدنی‌های حاوی شکر سلامتی انسان را به مخاطره می‌اندازد. با این حال، در کنار خواص بی شمار مصرف گوشت قرمز، باید بدانید این گوشت‌ها به دلیل دارا بودن سطح بالای کلسترول نباید به صورت دائمی مورد استفاده قرار گیرند.

یک تحقیق نشان داده است که داشتن یک رژیم غذایی حاوی سطح بالایی از گوشت قرمز به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی و سرطان‌های کشنده را افزایش می‌دهد. همچنین زیاده روی در مصرف گوشت قرمز باعث کاهش طول عمر افراد می‌شود.

در این زمینه توصیه می‌شود به جای گوشت قرمز از گوشت سفید و آبزیان در رژیم غذایی خود بهره بگیرید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
«اگر در انتخابات شرکت می کنید»، لطفاً به این پرسش پاسخ دهید که به چه کسی رأی خواهید داد؟
سعید جلیلی
محسن رضایی
سید ابراهیم رئیسی
علیرضا زاکانی
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی
محسن مهرعلیزاده
عبدالناصر همتی
آخرین اخبار