دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: روزانه۲۲۰ تن مرغ در شهرها و حتی روستاهای مازندران توزیع می شود که این میزان در روزهای عادی 180 تا 200 تن بوده است.
توزیع روزانه۲۲۰ تن مرغ در مازندران/ 180 تا 200 تن مرغ نیاز مردم در روزهای عادی/ توزیع مرغ با نرخ دولتی در روستاها
حسن خیریانپور امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری در رابطه با توزیع مرغ به قیمت مصوب اظهار کرد: حسب تاکیدات و دستوراتی که آقای حسین‌زادگان استاندار مازندران داشتند، به صورت ویژه موضوع تامین مرغ را پیگیری کردیم و بصورت ابتکاری در مازندران این اقدام در حال اجراست که در سایر استانها به این شکل وجود ندارد.

وی افزود: با هماهنگی هایی که با زنجیره های تولید و اتحادیه مرغداران استان داشتیم مقرر شد که نیاز استان را با تامین مرغ 11500 تومانی (نرخ تنظیم بازار) تحویل دهیم ، روزهای اول که این طرح را شروع کردیم میزان مرغ توزیعی خیلی کمتر بود اما الان تقریبا 6 برابر سهمیه برای شهرستان ها لحاظ کردیم که به طور مشخص امروز ۲۲۰ تن مرغ تنظیم بازار با قیمت 11500 تومان تحویل شهرستان ها شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: در حالت عادی مصرف مرغ استان مازندران روزانه بین 180 تا 200 تن در نوسان بوده و در این ایام منتهی به نوروز معمولا مردم بیشتر از مقدار نیازشان خرید انجام می دهند.

این مسئول تصریح کرد: در حالت عادی با توزیع 202 تن مرغ در روز دیگر نباید بحث صف مرغ وجود داشته باشد به همه فرمانداری ها ابلاغ کردیم که روزانه وضعیت را شخصاً رصد کنند و نظارت داشته باشند و از طرفی تعداد مراکز عرضه مرغ تنظیم بازار را افزایش دهند که همه ی تراکم در تعداد اندکی از مراکز توزیع نباشد حتی مراکز عرضه را به روستا هم بردیم که به راحتی مرغ یارانه ای به دست‌شان برسد.

خیریانپور ادامه داد: همچنین به جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و زنجیره های تولید تاکید کردیم که این روند توزیع استمرار داشته باشد، به اداره کل صنعت معدن و تجارت تاکید کردیم که مراقبت و نظارت شدید را اعمال کنند که این مرغی را که با نرخ تنظیم بازار تحویل می دهیم به دست مصرف کننده واقعی برسد و تخلفی صورت نگیرد.

وی اظهار کرد: به امید خدا براساس دستور ویژه استاندار به صورت روزانه توزیع مرغ را استمرار می دهیم و با توجه به اینکه مازندران استان مسافرپذیر است سعی بر این است که در ایام نوروز مردم با کمترین مشکل مواجه شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: برای مراکزی که مصرف انبوه دارند به طور مشخص کمیته امداد و بهزیستی که افرادی را تحت پوشش دارند و همچنین تعاونی های کارگری و کارمندی که افراد امکان حضور در صف خرید مرغ را ندارند سهمیه ای در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها