دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
یادداشت/دکتر کمال نادری امیری
روی باشگاه و مربیان ذره‌بین بگیرید!
ورزش هم مثل خیلی از مسائل کشور به درستی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و ورزشکاران بسیاری اکنون به دام آموزش‌ها و توصیه‌هایی می‌افتند که نه‌تنها هیچ کمکی به توانمندی آنها نمی‌کند بلکه آنها را به فرسودگی و سستی تدریجی می‌کشاند.از اینرو لازم است که ذره‌بین نظارت‌ها روی باشگاه‌ها و مربیان زوم شود.

روی باشگاه و مربیان ذره‌بین بگیرید!آوای خزردکتر کمال نادری امیری مدیر باشگاه ورزشی آکادمی نادری: این روزها حال و روز ورزش کشور وخیم است. متأسفانه عوامل مختلف مزید بر علت شد تا بر خلاف میل باطنی قلم انتقاد برداشته و بنویسم. فلذا از ابتدا می‌نویسم که تب ورزش و مربیگری این روزها گریبان خیلی‌ها را گرفته و تقریباً در هر خانواده ما شاهد دو گروه ورزشکار و مربی هستیم که متعاقباً حواشی این داستان غم‌انگیز بسی طویل بوده است.

ابتدا لازم می‌دانم روال قدیمی و البته درست سیر تکاملی مربیگری را شرح دهم که به دو روش انجام می‌شود: روش اول؛ آکادمیک و دانشگاهی و روش دوم؛ تجربی که در هر دو صورت مربی سال‌ها باید تجربه کسب می‌کرد و درس می‌خواند تا امکان شرکت و صلاحیت اخذ مربیگری رشته خود را داشته باشد؛ گرچه حالا مرجع بسیاری از شاخه‌های علمی ما اینستاگرام و دنیای مجازی شده است.

ناگفته نماند یک مربی برجسته برنامه تمرینی را اجرا و در صفحه بارگذاری می‌کند و بسیاری از دیگر مربیان بدون ذکر منبع مطالب را کپی‌برداری می‌کنند. البته به طور کلی نمی‌شود این قضیه را زشت دانست و موضع گرفت اما زمانی که مربی آناتومی، طراحی تمرین، فیزیولوژی، مکانیک حرکتی، روانشناسی، و آسیب‌شناسی رشته خود و شرایط شاگرداش را نداند این قضیه قطعاً ایراد دارد و به هیچ عنوان قابل هضم نیست.

در بخش دیگر باید عرض کنم احداث باشگاه‌های خانگی یا به اصطلاح "هوم جیم" یکی دیگر از مشکلات اساسی در صنعت ورزش و باشگاه داری این روزهای ماست که بدون رعایت استاندارد مورد نیاز برای سالن و شخص مربی صورت می‌گیرد و‌ به ندرت هم به مشکل قانونی بر می‌خورند چون اصلاً کسی اطلاع ندارد..

و نکته بعدی اینکه مربی‌های همه‌کاره که با داشتن مدرک مربیگری به خودشان اجازه می‌دهند نسخه رژیم غذایی لاغری، چاقی، استفاده از مکمل برای شاگردان بپیچند و مربی‌های کارگاهی، مربی‌هایی که با نشستن در کلاس کارگاهی که معمولاً تئوری بوده چطور می‌تواند یک رشته معرفی شده جدید در دنیا را طی 3 ساعت یا کمتر و بیشتر یاد بگیرد و بعد از گرفتن برگه گواهی شرکت در کارگاه بیاید در شهر و یا باشگاه خود از ورزشکاران ناآگاه سال‌ها شهریه بگیرد؟

گفتنی است در بحث تداخل رشته‌ها و مربی‌ها، چه بسا فراوان دیده شده که مربی یک رشته‌ای که شاگرد و متقاضی کمتری دارد با تغییر باشگاه و کارت ویزیت، مربی یک رشته دیگر می‌شود و مجدداً شروع به فعالیت می‌کند.

متاسفانه اکنون شاهد هستیم که درآمد دوم خیلی از مربی‌ها، فروش انواع مکمل‌های خوراکی و تزریقی و‌ استروییدها شده است و در اکثر موارد هم مکمل تقلبی ست و ‌چون طبق معمول مراجعین ما در این بخش کم آگاه و گاهاً بی‌تجربه هستند طوری به آنها مشاوره داده می‌شود که بدون مصرف مکمل، کل ورزش شما بی‌فایده بوده است. این امر کاملاً ناعادلانه و بی‌ارزش است و جای بسی تأسف دارد.

نکته آخر: عدم نظارت مسئولین ذیربط بر کار باشگاه و‌ مربی، عدم انسجام بین باشگاه و سیستم ورزش، عدم حمایت کافی سیستم ورزش از مربی‌های واقعی از جمله مصداق‌ها و  مشکلاتی است که این روزها ما مربی‌ها و باشگاه‌داران را درگیر کرده است.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار