دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
سرگرد «فریبرز کهریزی»، سروان «سعید خالوندی» و ستوانیکم «کیوان آریانا» از ماموران کلانتری ۱۷ بعثت کرمانشاه در اقدامی خیرخواهانه وسایل کار یکی از شهروندان کرمانشاهی را که چندی پیش مورد سرقت قرار گرفته بود با هزینه شخصی برای وی خریداری کردند.

به گزارش آوای خزر، سرهنگ «علیرضا دلیری» فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه  گفت: چند روز پیش یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری ۱۷ بعثت عنوان کرد وسایل کار جوشکاریش که تنها محل درآمد وی و خانواده اش بوده به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: با دریافت این گزارش ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی سارق یا سارقان و بازپس‌گیری وسایل جوشکاری این شهروند سالخورده آغاز کردند اما متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد.

سرهنگ دلیری تصریح کرد: در این میان پیگیری های مداوم مالباخته و عنوان این موضوع که پس از سرقت وسایل کارم زندگی برای من و اعضای خانواده ام سخت شده باعث شد ماموران کلانتری در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان دست به اقدامی خداپسندانه بزنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه سه همکار خیر و وظیفه شناس ما در کلانتری بعثت به نام های سرگرد "فریبرز کهریزی"، سروان "سعید خالوندی" و ستوانیکم "کیوان آریانا" در جریان پرونده قرار داشتند پس از مشورت با هم تصمیم به خریداری وسایل کار برای این شخص که از نظر مالی در تنگنا قرار داشت، می گیرند.

 

وی تصریح کرد: این سه همکار مومن و خیر هزینه خرید یک دستگاه موتورجوش، یک دستگاه اره آهن بر برقی، ترانس برق، فرغون و سایر ابزارهای مورد نیاز که جزو وسایل کار این جوشکار سیار بوده را تامین و پس از دعوت از مالباخته، این وسایل به شکل محترمانه ای که شان و کرامت وی حفظ شود، تحویلش شد.

سرهنگ دلیری همچنین با اشاره به خرسندی فرد مالباخته از اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه ماموران کلانتری ۱۷ بعثت و اینکه این اقدام امید را به وی و خانواده اش بازگردانده، تصریح کرد: پلیس بارها ثابت کرده که خدمتگذار واقعی مردم است و برای شادی دل آنها از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند./ایرنا

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار