دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
رپورتاژ آگهی/
رامسر به عنوان یکی از شهر‌های مازندران، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و از همین رو هم آن را به نام عروس شهر‌های ایران می‌شناسند. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم که چرا سرمایه‌گذاری در رامسر به نفع شماست.

رامسر برای عاشقان طبیعت گردی چه جذابیت‌هایی دارد؟

اگر سری به پیشینه رامسر بزنیم، متوجه می‌شویم که نام قدیمی این شهر، سخت‌سر بوده که در دوران پهلوی به رامسر تغییر نام داده است. این شهر از شمال به دریای مازندران، از جنوب به رشته کوه‌های البرز، از غرب به چابکسر و از شرق به شیرود منتهی می‌شود. گویش مردمان این تکهٔ سرسبز از خاک وطن رامسری است. رامسر در دستهٔ شهرهای ییلاقی کشورمان قرار می‌گیرد و به همین دلیل هم سفر به این شهر طرفداران بسیار زیادی دارد. رامسر به عنوان یکی از شهرهای مازندران، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و از همین رو هم آن را به نام عروس شهرهای ایران می‌شناسند. وجود انواع گونه‌های درختان، پوشش گیاهی متنوع، طبیعت بکر و زیبا، تفریحات ساحلی، آبشارهای فراوان و منابع آب گرم معدنی باعث شده که رامسر همیشه مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران در حوزه املاک قرار بگیرد. بسیاری از مردم دوست دارند که ویلایی در رامسر داشته باشند تا تعطیلات خود را در این شهر زیبا بگذرانند. اگر سرمایهٔ زیادی دارید و نمی‌دانید با آن چه کاری انجام دهید، بهتر است همین حالا سری به سایت دیوار بزنید و آگهی های ویلا در دیوار رامسر را مشاهده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم که چرا سرمایه‌گذاری در رامسر به نفع شماست.

صفارود

اگر با ماشین در مسیر جواهرده حرکت کنیم، در ۹ کیلومتری این مسیر به منطقهٔ سرسبز و زیبایی به نام بوستان جنگلی صفارود می‌رسیم. این منطقه تا چشم کار می‌کند از انواع و اقسام گونه‌های درختان پوشیده شده و تماشای آن شادی و آرامش بسیار زیادی به شما می‌بخشد. کافیست چشم‌هایتان را ببندید و خود را تسلیم صدا‌های پرندگان زیبای این بوستان کنید. پس در برنامه سفر به رامسر بازدید از این منطقهٔ بسیار زیبا را جزء برنامه‌های اصلی‌تان قرار داده و لذت ببرید.

جنگل دالخانی

دالخانی نام روستایی است که در رامسر قرار دارد. در این روستا یک جنگل بسیار زیبا پنهان شده که نام خود را وامدار روستای دالخانی است. محل دقیق قرار گرفتن این روستا و جنگل در جنوب‌شرقی رامسر است و با مرکز رامسر حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. جنگل دالخانی در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این جنگل از مناطق محبوب گردشگران است و برای سهولت استفاده از آن، جادهٔ طولانی در این جنگل برای دیدن مناظر بکر و زیبای آن وجود دارد. اگر قدم به این جنگل سرسبز بگذارید، درخت‌های درهم تنیده  که برای شما طاقی را ساخته‌اند، نظرتان را جلب خواهد کرد. وجود این طاق درختی طبیعی باعث شده که گردشگران لقب دالان بهشت را به این جنگل بدهند.

گرسماسر

امکان ندارد اسم رامسر را بشنوید و نام منطقهٔ ییلاقی گرسماسر در ذهنتان تکرار نشود. پیشینهٔ این منطقهٔ ییلاقی زیبا به ۱۰ قرن پیش باز می‌گردد و بهشت بسیاری از طبیعت‌گران و گردشگران است. هر قدم از این منطقه شما را با زیبایی طبیعی منحصر به فردی روبرو می‌کند. گرسماسر در ارتفاعات رامسر قرار دارد و با سفر به آن در فصل تابستان می‌توانید از آب‌وهوای مطبوعش بهره ببرید. این منطقه دقیقا میان دریا و جنگل قرار دارد و به همین دلیل هم تغییر دمای ناگهانی در آن احساس نمی‌شود. همجواری جنگل و دریا در گرسماسر سبب شده که به منطقه‌ای برای سفر در چهار فصل تبدیل شود. برای رفتن به گرسماسر باید به سمت جنوب‌غرب رامسر بروید. بعد از طی کردن ۴۰ کیلومتر به این منطقهٔ ییلاقی خارق‌العاده خواهید رسید.

سد میجران

اگر در بخش جنوبی قله مارکوه قرار بگیرید، چشم‌انداز بسیار زیبایی از یک منطقهٔ آبی خواهید دید. این منطقه سد میجران نام دارد و روی رودخانه نسارود ساخته شده است. برای رسیدن به این سد باید از مرکز رامسر ۲۰ کیلومتر را طی کنید تا به این سد بسیار زیبای سنگ ریزه‌ای برسید. این سد در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده و به دلیل اینکه در دستهٔ مناطق حفاظت شده قرار می‌گیرد، بازدید از آن فقط از فاصله مشخصی امکانپذیر است. البته در بخشی از این سد، می‌توانید به ماهیگیری بپردازید.

 

جواهرده

مگر می‌شود نام رامسر را بشنوید و به یاد روستای زیبای جواهرده نیفتید؟ این روستا همان‌طور که از نامش پیداست، مانند جواهر یشمی بسیار زیبا و گرانبهایی است که در دل یک روستا پنهان شده  و رامسر این جواهر خیره‌کننده را در خود جای داده است. این روستا در ارتفاع ۲ هزار متری رشته کوه‌های البرز و ۲۷ کیلومتری رامسر قرار دارد. این روستا به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات با ابر‌های آسمانی هم‌خانه است و اگر با سفر به جواهرده ابری را پیش روی خود دیدید، اصلا تعجب نکنید. اگر به این روستا سفر کردید، بد نیست که سری هم به دریاچهٔ بسیار زیبای قو بزنید. برای ورود به این دریاچه باید مبلغی پرداخت کنید و وارد آن شوید. جواهرده دارای اقامتگاه‌های بومگردی فراوانی است و محل بسیار خوبی برای اتراق، کوهنوردی و عکاسی است. بهترین فصل برای سفر به جواهرده فصل تابستان و بهار است؛ زیرا این منطقه در نیمی از سال به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات پوشیده از برف است. اگر برای اتراق به این منطقه بسیار زیبا سفر کردید، حتما در حفظ طبیعت تمام سعی و تلاش خود را بکنید و از ریختن زباله و بریدن درخت‌ها برای روشن کردن آتش، بپرهیزید.

رستوران خاور خانم

مگر می‌شود به رامسر سفر کرد و سری به رستوران ساده و سنتی خاور خانوم با غذا‌های بسیار خوشمزه و محلی آن نزد؟ اگر تمام جاذبه‌های طبیعی رامسر را کنار بگذاریم، رستوران خاور خانم می‌تواند دلیل بسیار موجهی برای سفر به رامسر باشد. این رستوران بسیار خاطره‌انگیز در روستای سرولات رامسر قرار دارد. برای چشیدن طعم بی نظیر غذا‌های این رستوران باید تحمل ایستادن در صف طولانی را داشته باشید. وقتی که به میز خود رسیدید می‌توانید از طعم لذیذ غذا‌های شمالی و خوراک ماهی لذت ببرید.  

آبشار ایج

یکی از دلایل سفر به رامسر بهره بردن از آبشار‌های فراوانی است که در دل خود جای داده است. یکی از مهم‌ترین آبشار‌های رامسر، آبشار ایج نام دارد. نام دیگر این آبشار ده قل است و سالانه توجه بسیاری از طبیعت‌گران و گردشگران را به خود جلب می‌کند. آبشار ایج نام خود را وامدار روستایی با همین نام است و روستا دقیقا در قسمت مرکزی این آبشار قرار دارد. آب این آبشار از آب شدن برف‌های کوه‌های خشم‌چال نشات می‌گیرد. اطراف این آبشار پوشش گیاهی متنوعی دیده می‌شود و در زیر سنگ‌های خود فضایی مانند یک غار را ساخته که  با عبور از آبشار می‌توانید به این غار برسید و از هوای خنک آن لذت ببرید.

کاخ مرمر رامسر

شاهان ایرانی به خوشگذرانی علاقه بسیار زیادی داشتند و در فصل تابستان به دلیل اینکه از شر گرما خلاص شوند به مناطق ییلاقی سفر می‌کردند. از همین رو شمال ایران همیشه مورد توجه شاهان دوره قاجار و پهلوی بوده است. رامسر هم یکی از همین مناطق ییلاقی بسیار زیبا بود. در سال ۱۳۱۶ رضاشاه دستور ساخت باغ بسیار زیبایی را در رامسر داد. در این باغ، عمارت بسیار زیبا و چشم نوازی به نام کاخ سلطنتی رامسر ساخته شد. این عمارت با مشارکت معماران ایرانی و آلمانی ساخته شد که به نام کاخ مرمر رامسر هم شناخته می‌شود. باغ بسیار زیبای آن در حال حاضر به نام باغ ایرانی معروف شده و یکی از ۱۰ باغ بسیار زیبا در تمام جهان است. کاخ مرمر رامسر را در حال حاضر به عنوان موزه تماشاگه خزر می‌شناسند و برای بازدید از باغ و کاخ باید ورودی پرداخت کرد.
رامسر برای عاشقان طبیعت گردی چه جذابیت‌هایی دارد؟

تله‌کاببن و پل معلق رامسر

اگر به ارتفاعات علاقه زیادی دارید و یا از هیجان خوشتان می‌آید، قدم زدن در پل معلق رامسر را از دست ندهید و سوار شدن به تله‌کابین رامسر را فراموش نکنید. البته به شرطی که قلب سالمی داشته باشید و ترس از ارتفاع هم نداشته باشید! با سوار شدن به تله‌کابین رامسر می‌توانید از تمام زیبایی‌های شهر رامسر بهره ببرید. اگر هم به حمل‌ونقل هوایی با تله کابین علاقه‌ای ندارید، می‌توانید روی پل معلق قدم بزنید. پل معلق در مجاورت تله‌کابین رامسر قرار دارد و با قدم زدن روی آن می‌توانید از مناظر بسیار زیبایی که در زیر پاهای شما و اطرافتان قرار دارد لذت ببرید.

سخن آخر

مناطق ییلاقی از زمان‌های دور همواره مورد توجه شاهان ایران بوده است. رامسر یکی از مناطق ییلاقی است که از گذشته‌های دور تا به امروز نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. نام قبلی رامسر، سخت‌سر بوده تا زمانی که در زمان پهلوی مورد توجه رضاشاه قرار می‌گیرد و او به آبادانی این روستا مشغول می‌شود. رضا شاه در سال ۱۳۱۶ به ساخت عمارت و باغ بسیار زیبایی در شهر رامسر می‌پردازد. این کاخ در حال حاضر به موزه تماشاگه خزر معروف بوده و باغ آن به عنوان یکی از باغ‌های بسیار زیبا در تمام جهان مشهور است. از زیبایی‌های این شهر ییلاقی می‌توان به روستای جواهرده، آبشار ایج، گرسماسر، صفارود و جنگل دالخانی، تله کابین و پل معلق رامسر اشاره کرد. وجود تمام این مناظر زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوان باعث شده که سفر به این منطقه خواهان بسیار زیادی داشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها