دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
رئیس‌کل دادگستری مازندران
رییس کل دادگستری مازندران گفت: سیاست دستگاه قضایی استان، اجرایی‌کردن تدابیر و برنامه‌های تحولی قوه قضائیه در ارتباط با زندان و زندانی و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری است

اهتمام دستگاه قضایی مازندران در جهت کاهش جمعیت کیفریبه گزارش آوای خزر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری امروز در دومین جلسه هیات استانی نظارت و هماهنگی کاهش جمعیت کیفری، اظهار کرد: در اجرای منویات رئیس قوه قضائیه و طرح تحول قضایی و اجرای کامل و سریع‌تر قانون کاهش مجازات حبس، فروردین امسال نسبت به مشابه سال قبل 43 درصد افزایش احکام جایگزین حبس داشتیم.

وی افزود: با همکاری دستگاه قضایی و دیگر ارگان های مرتبط در فروردین امسال 598 حکم جایگزین حبس صادر شد در حالیکه فروردین سال گذشته این رقم 418 بوده است.

رییس کل دادگستری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، بر استفاده از پابند الکترونیکی برای افراد واجد شرایط تاکیدکرد و گفت: دادستان های سراسر استان و قضات محاکم نیز همسو با سیاست دستگاه قضایی استان، بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جهت کاهش جمعیت کیفری، اهتمام بیشتر داشته باشند.

حجت الاسلام اکبری، توجه به رعایت تناسب قرارهای منتهی به بازداشت و مجازات‌ها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دادستان ها و قضات باید مصوبات جلسات کاهش جمعیت کیفری و دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری را به جد پیگیری و اجرا کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با همدلی و همفکری و درایت خاص و با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی آمار زندانیان کاهش یابد، همچنین به رعایت تناسب در جرم و مجازات توجه ویژه صورت گیرد تا حقوق مردم تضییع نشود.

انتهای پیام/۱۰۰۰

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار