دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

به گزارش آوای خزر،۶ مهدی شریفیان در نشست علنی در نطق میان دستور خود با اشاره به مسائلی در حوزه اسلامشهر که در حاشیه جنوب غرب تهران با جمعیتی بالغ بر 600 هزارنفر و دارای فرصت های بزرگ در حوزه های مختلف است، گفت: جمع زیادی از نیروهای فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و علمی در آن حضور دارند اما در طول سال های گذشته به دلیل عدم وجود نماینده ای که به مسائل این منطقه واقف و برای حل آن متمرکز باشد، کاستی های زیادی را برای آنها در بر داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلامشهر در حوزه های صنعت، اشتغال، بهداشت و درمان، امنیت، حمل و نقل عمومی و راه و کشاورزی و دامپروری دارای مسائل بر زمین مانده بسیاری است، عنوان کرد: با توجه به سیاست های کلان کشور در رفع تمرکز از شهر تهران و لزوم توجه به توسعه متوازن برای تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی، بر این باورم که عزم و توجه جدی دولت در اختصاص و پرداخت بودجه های مصوب و اقدام در جهت تأمین زیرساخت های مورد نیاز و همچنین حمایت نمایندگان می تواند باعث پیشرفت اسلامشهر در عرصه های مختلف شود.

وی افزود: از این رو می توان امیدوار بود که اسلامشهر جایگاه اصلی خود را در پیشرفت به دست آورده و به قطب مهمی در حوزه صنعتی، تولیدی، اقتصادی، اجتماعی و علمی تبدیل شود.

شریفیان با اشاره به انتخابات پیش رو و مسائل روز کشور با بیان اینکه اکنون در آستانه انتخابات سرنوشت ساز و آزمون مهم علمی برای تعیین مسیر آینده کشور در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: امروز مردم از شرایط و اقتصاد گله مند بوده و انتظار دارند این بی تدبیری موجود با به صحنه آمدن نهادها و ظرفیت های مردمی در کنار کار جهادی مدیرانی جهادگرا در قالب یک دولت جوان و انقلابی رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با این حال در این شرایط به نظر می رسد که جریان غرب گرای داخلی با سوءاستفاده از تنور انتخابات قصد بازگشت به گذشته را داشته تا ضمن سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی های مدیریتی در سال های اخیر، ذهن مردم گلایه مند از شعارها و وعده های پوچ را با دوقطبی سازی دروغین میدان-مذاکره، معیشت-مذاکره و جنگ-مذاکره دوباره گمراه کند.

وی اضافه کرد: همه شاهد هستیم جریانی که با ادعای حل مشکلات در صد روز روی کار آمد و 8 سال سرنوشت مردم و کشور را به مذاکرات بی حاصل با غرب گره زد، خسارات سنگینی به حوزه های مختلف از جمله صنایع هسته ای، پزشکی و انرژی و حوزه های دیگر وارد کرد که این خسارت به گونه ای است که امروز برخلاف شعارهای قبلی، نه تنها چرخ صنعت نچرخید بلکه مردم با مشکل قطع آب و برق نیز مواجه شدند.

شریفیان ادامه داد: همین جریان با اینکه مدعی است رئیس جمهور اختیارات کافی ندارد، سعی می کند صف آرایی کرده و آنچه در این سالها از ناکارآمدی در مدیریت از خود را نشان داده دوباره تکرار کند؛ مردم صبور کشور از سوی مدیریت پیر و بی برنامه که باعث سختی معیشت، گرانی، کمبود مسکن، از بین رفتن تولید و افزایش آسیب ها و کاهش رفاه اجتماعی شده، به تنگ آمده اند.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران تأکید کرد: ولنگاری فعلی اقتصادی دولت در همه بازارها به خصوص بازار مایحتاج عمومی، ارز، بورس، خودرو و هزاران بازار دیگر، هرچند مردم را آزرده اما این را به پای مبانی انقلاب و ساختار انقلابی جمهوری اسلامی نخواهند گذاشت و اکنون به دنبال دولتی هستند که از سیاست های غلط گذشته دست برداشته و با کار جهادی و روحیه انقلابی و تکیه بر توان داخلی کشور، حل مسائل را صورت دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه این چینین دولتی است که به پشتوانه باورهای عمیق و مقاومت مردم خود می تواند دیپلماسی عزتمندانه و دوستانه، با همسایگان و همه جهان را به جای روابط بی حاصل کنونی به کار گیرد، اظهار داشت: همه دانسته اند کشور نیازمند دولتی مبتنی بر تحول خواهی انقلابی و متکی به جوانان است که نه در شعار بلکه در عمل آزادی های مبتنی بر ارزش های دینی و ملی را جاری کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و ضمن اعلام حمایت از انتفاضه فلسطین خاطرنشان کرد: به مجاهدان راه آزادی قدس درود فرستاده و پیروزی نبرد اخیر را تبریک می گویم؛ پیام روحبخش رهبر انقلاب به سران جبهه مقاومت فلسطین بار دیگر این نوید را داشت که پس از نابودی رژیم اشغالگر قدس به زودی در مسجد الهی نماز خواهیم خواند./

پایان پیام/1005

برچسب ها: مهدی شریفیان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار