دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸
حجم بسیاری از بدن انسان تشکیل شده از آب است و می‌توان گفت بدون وجود آب سیستم کلی بدن انسان دچار اختلال شده و حتی فرد را با خطر مرگ تهدید می‌کند.

به گزارش آوای خزر، آب موجود در بدن انسان در ارگان‌های حیاتی مختلفی استفاده می‌شود و یکی از اصلی‌ترین کاربردهای آن خنک کردن کلی بدن است؛ چنین موضوعی نیز با استفاده از غدد عرق و تعرق در بدن اتفاق افتاده که در نهایت موجب کنترل حرارت بدن خواهد شد. عرق کردن اتفاقی طبیعی در بدن انسان است که به بهبود وضعیت بدن نیز بسیار کمک می‌کند اما در کنار فواید خود معضلاتی مانند بوی بد نیز برای فرد ایجاد می‌کند. امروزه کنترل بوی بد عرق با استفاده از محصولات ضد تعریق مانند انواع اسپری خوشبوکننده بدن، دئودورانت‌ها، مام رول، استیک رول و کرم ضد تعریق صورت می‌گیرد. البته یکی از راه‌های ساده برای کنترل تعرق بدن استحمام روزانه است اما این کار نیز ممکن است در روزهای بسیار گرم تابستان جوابگوی بسیاری از افراد نباشد، بنابراین بهترین کار برای کنترل و از بین بردن بوی بد عرق استفاده از محصولات ضد تعریق و به خصوص اسپری ضد تعریق است.

شناسایی انواع محصولات ضد تعریق به انتخاب و خرید هر یک کمک بسیاری می‌کند. مهم‌ترین نکته در خرید اسپری ضد تعریق تشخیص تفاوت آن از اسپری خوشبوکننده بدن است. تفاوت مهم این دو محصول که در هنگام خرید بایستی به آن توجه داشت، تفاوت عملکرد به دلیل نوع فرمولاسیون تشکیل دهنده آن‌ها است. در ترکیبات سازنده اسپری‌های خوشبو کننده بدن از مواد ضد تعریق استفاده نشده و این موضوع سبب شده تا این محصول تنها موجب خوشبو شدن بدن شده و عمل جلوگیری از تعرق را انجام ندهد، در حالی که در اسپری‌های ضد تعریق از موادی مانند آلومینیوم هیدروکسید استفاده شده که از تعرق بدن جلوگیری کرده و موجب بسته شدن این منافذ خواهد شد. اسپری‌های خوشبو کننده بدن کارکردی مشابه به عطر و ادکلن داشته و در تاثیری در کنترل عرق بدن ندارند اما اسپری‌های ضد تعریق علاوه برو ایجاد بوی خوش بر روی بدن تعرق افراد را نیز کمتر خواهد کرد.

نحوه استفاده صحیح از اسپری ضد تعریق

یکی از راهکارهای مهم برای بهتر نتیجه گرفتن در استفاده از اسپری‌های ضد تعریق، چگونگی استفاده از آن‌ها است. این چگونگی شامل محل و زمان استفاده از اسپری بوده که در ادامه نحوه صحیح آن را شرح خواهیم داد.  بهترین زمان مصرف اسپری‌های ضد تعریق بلافاصله پس از استحمام و قبل از خشک شدن بدن است. رطوبت موجود بر روی پوست بدن پس از حمام کردن همراه با موارد داخل اسپری جذب بدن شده و ساعات بیشتری خاصیت ضد تعریق بودن خود را حفظ می‌کند؛ این راهکار برای افرادی که میزان تعرق بیشتری نسبت به دیگران دارند مناسب‌تر است. همچنین می‌توان در صورتی که تعرق بسیاری ندارید قبل از خروج از منزل و یا انجام فغالیت‌های بدنی سنگین که منجر به تحریک غدد عرقی می‌شود از اسپری استفاده کرد. قسمتی از بدن که معمولا اسپری ضد تعریق بر روی آن اعمال می‌شود نواحی زیر بغل است. برای گرفتن نتیجه بهتر در کنترل تعرق به خصوص در آقایان بهتر است سایر نواحی مانند سینه و گردن و نواحی پشت بدن را نیز با استفاده از اسپری در برابر تعریق زیاد مصون نگه داشت. توجه داشته باشید میزان پاشش اسپری نباید بسیار زیاد باشد زیرا که به مرور زمان موجب سیاه شدن و خشک شدن پوست آن ناحیه می‌شود.

روش تشخیص اسپری ضد تعریق مناسب

برای خرید اسپری ضد تعریق مناسب بهتر است تعدادی نکته در این رابطه را رعایت کنید. نکته اول خرید محصولی با کیفیت و شناخته شده از فروشگاهی معتبر است. نکته دوم برای تشخیص اسپری مناسب توجه به ترکیبات سازنده محصول و مشخصات آن است. بهتر است اسپری خریداری شده شامل ترکیباتی مانند  نمک های آلومینیوم باشد تا علاوه بر کنترل تعرق، باعث بروز حساسیت نیز در افراد نشود، وجود موادی مانند پارابن و الکل در ترکیبات تشکیل دهنده اسپری چندان مطلوب نبوده و ممکن است بر اثر استفاده از چنین محصولی پوست دچار خشکی و التهاب بیش از حد شود. مشخصات درج شده بر روی اسپری نیز اهمیت بسیاری دارند، یکی از مشخصات مهم اسپری ضد تعریق مقدار تاثیرگذاری آن بر روی تعرق بر اساس ساعت است. بسیاری از اسپری‌ها در مدت 24 ساعت تاثیر خود را حفظ کرده و تعدادی از آن‌ها تا 72 ساعت نیز حتی تاثیر خود بر روی بدن خواهند گذاشت، بنابراین توجه به این موضوع نیز در خرید اسپری ضد تعریق اهمیت دارد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها