دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
وان‌پلاس از مدت‌ها قبل با اوپو در ارتباط بوده و قدمت این ارتباط به سال‌های اولیه‌ی شکل‌گیری این شرکت برمی‌گردد.

به گزارش آوای خزر، ارتباط این دو شرکت که هر دو زیرمجموعه‌ی هلدینگ BBK هستند در سال‌های اخیر عمیق‌تر شده و مدتی قبل هم خبر ادغام تیم‌های تحقیق و توسعه‌ی خود را اعلام کردند.

حالا به تازگی وان‌پلاس اعلام کرده که بیش از پیش با اوپو یکپارچه می‌شود. اگرچه هنوز جزئیات زیادی از این افزایش همکاری منتشر نشده، اما مدیرعامل وان‌پلاس گفته که این برند کماکان مستقل باقی می‌ماند. در هر صورت باید بگوییم که برای این همکاری نزدیک‌تر هم هیجان‌انگیز و هم نگران‌کننده است و در ادامه به دلایل این موضوع می‌پردازیم.

چرا هیجان‌انگیز است؟

احتمال بهبود وضعیت آپدیت‌ها

وان‌پلاس

یکی از مهم‌ترین مزایای این افزایش همکاری، افزایش سرعت انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری برای گوشی‌های وان‌پلاس است. در حقیقت مدیرعامل وان‌پلاس در بیانیه‌ی مربوط به این همکاری به طور مشخص به این موضوع اشاره کرده است. چنین مشخصه‌ای بدون شک مورد استقبال کاربران گوشی‌های وان‌پلاس قرار می‌گیرد.

باید خاطرنشان کنیم وان‌پلاس اخیراً در این زمینه از دوران اوج خود فاصله گرفته و برخی از آپدیت‌ها هم به دلیل داشتن مشکلات زیاد با نارضایتی کاربران مواجه شده‌اند. از طرف دیگر این شرکت اعلام کرده که رابط کاربری Oxygen OS همچنان برای نسخه‌های جهانی گوشی‌های این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و این یعنی قرار نیست رابط کاربری اوپو جایگزین آن شود.

دسترسی به منابع و متخصصان بیشتر

اوپو

از دیگر جنبه‌های مثبت این افزایش ارتباط می‌توانیم به بهره‌گیری وان‌پلاس از منابع و متخصصان اوپو اشاره کنیم. باید خاطرنشان کنیم اوپو یکی از بزرگ‌ترین سازندگان موبایل در جهان محسوب می‌شود و در زمینه‌ی منابع و متخصصان حرف زیادی برای گفتن دارد.

البته وان‌پلاس از مدت‌ها قبل به استفاده از برخی منابع اوپو روی آورده و مثلا می‌توانیم به چندین گوشی وان‌پلاس اشاره کنیم که مبتنی بر گوشی‌های اوپو بوده‌اند و فقط برخی تغییرات بر روی آن‌ها اعمال شده است. خوشبختانه دسترسی بیشتر به منابع و متخصصان به این معنی است که وان‌پلاس می‌تواند طرح‌های بهتری را بدون کپی‌برداری از محصولات اوپو ارائه کند.

اوپو همچنین همواره بودجه‌ی زیادی را به توسعه‌ی فناوری‌های جدید اختصاص می‌دهد و از نتایج این سرمایه‌گذاری می‌توانیم به معرفی گوشی مفهومی مبتنی بر نمایشگر رول‌شونده و تکنولوژی دوربین دارای زوم متغیر اشاره کنیم. گفته می‌شود اوپو قصد دارد وارد حوزه‌ی طراحی تراشه‌ها شود که در صورت افزایش تنش بین چین و آمریکا چنین اقدامی مزایای گسترده‌ای خواهد داشت.

افزایش دسترسی به گوشی‌های این دو شرکت

وان‌پلاس

گوشی‌های اوپو در بسیاری از بازارهای جهانی حضور گسترده‌ای دارند و از طرف دیگر وان‌پلاس هم در برخی بازارهای کلیدی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اما در این میان، گوشی‌های اوپو در بازار آمریکای شمالی حضور ندارند و از طرف دیگر گوشی‌های وان‌پلاس هم راهی بازار آفریقا و آمریکای لاتین (به غیر از مکزیک) نمی‌شوند. بنابراین افزایش همکاری این دو شرکت می‌تواند منجر به ارائه‌ی گوشی‌های آن‌ها در بازارهای بیشتری شود.

چرا نگران‌کننده است؟

آیا فقط نام OxygenOS حفظ می‌شود؟

اوپو

با افزایش همکاری بین وان‌پلاس و اوپو، این نگرانی وجود دارد که رابط کاربری OxygenOS تا حد زیادی مشابه رابط کاربری ColorOS گوشی‌های اوپو خواهد شد. تغییرات نسخه‌ی یازدهم OxygenOS باعث شده شباهت بیشتری به ColorOS پیدا کند و این موضوع با اعتراض‌های زیادی مواجه شده و حالا این احتمال وجود دارد که تفاوت بین آن‌ها کم‌رنگ‌تر از گذشته شود.

با این حال شاید هم وان‌پلاس به خواسته‌ی کاربران خود توجه می‌کند و فاصله‌ی رابط کاربری خود را از ColorOS حفظ خواهد کرد. البته از طرف دیگر شاید در آینده‌ی نزدیک ColorOS به طور کامل جایگزین OxygenOS شود. اگرچه مدیرعامل وان‌پلاس فعلا این موضوع را رد کرده، ولی شاید در آینده‌ی نزدیک این اتفاق رخ دهد. باید خاطرنشان کنیم همین حالا گوشی‌های وان‌پلاس در چین با رابط کاربری ColorOS راهی بازار می‌شوند.

احتمال افزایش تعداد گوشی‌های ری‌برند شده

وان‌پلاس

از دیگر نگرانی‌های این افزایش همکاری می‌توانیم به احتمال کاهش تعداد طرح‌های جدید گوشی‌های وان‌پلاس اشاره کنیم. اگرچه این شرکت طی سال‌های گذشته برخی از گوشی‌های اوپو را با نامی جدید راهی بازار کرده، اما این موارد بیشتر استثنا محسوب می‌شوند تا قانون. درست مانند وضعیت نرم‌افزار، ما نگران این هستیم که وان‌پلاس برای برخی از گوشی‌های خود-به‌خصوص گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده-از همان طرح‌های گوشی‌های اوپو استفاده کند.

افزایش تعداد گوشی‌ها

وان‌پلاس

وان‌پلاس در ابتدا عملکرد مشابه اپل داشت و فقط تعداد محدودی مدل جدید معرفی می‌کرد. در سال ۲۰۱۹ این شرکت از ۴ گوشی رونمایی کرد (بدون احتساب مدل‌های ۵G و مدل مک‌لارن) که دو مدل پرچم‌دار در نیمه‌ی نخست سال معرفی شدند و دو مدل هم در نیمه‌ی دوم سال از راه رسیدند. در این میان، سال قبل از آن وان‌پلاس فقط ۲ مدل جدید را معرفی کرده بود (که اگر مدل مک‌لارن ۶T را در نظر بگیریم تعداد آن‌ها به سه عدد می‌رسد).

اما وان‌پلاس در سال ۲۰۲۰ از ۶ گوشی جدید رونمایی کرد و خبر از تغییر استراتژی این شرکت می‌داد. در سال ۲۰۲۱ هم این روند ادامه پیدا می‌کند و به‌عنوان مثال می‌توانیم به معرفی گوشی‌های نورد N200 و نورد CE در هفته‌های گذشته اشاره کنیم. همچنین به‌زودی گوشی نورد ۲ هم از راه می‌رسد.

یکی از عوارض جانبی افزایش تعداد گوشی‌ها این است که وان‌پلاس وقت کمتری برای پشتیبانی نرم‌افزاری از آن‌ها صرف خواهد کرد. در مورد گوشی‌های نورد N10 و N100 هم شاهد این موضوع بودیم و وان‌پلاس اعلام کرد این گوشی‌ها فقط یک آپدیت اصلی اندروید را دریافت می‌کنند.

تبدیل اوپو به بازیگر اصلی

اوپو

وان‌پلاس ابتدا به‌عنوان سازنده‌ی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه توجهات زیادی را جلب کرد و توانست سروصدای زیادی راه بیندازد. اما این شرکت طی سال‌های گذشته با شیب ملایم قیمت گوشی‌های خود را افزایش داده اما پرچم‌داران خود را در دو مدل به دست کاربران می‌رساند. مدل استاندارد قیمت پایین‌تری دارد و کاربران خواهان بهره‌گیری از امکانات بیشتر می‌توانند مدل پرو را خریداری کنند.

این نگرانی وجود دارد که اوپو گوشی‌های سری فایند ایکس را به‌عنوان پرچم‌داران اصلی ارائه کند و این کار منجر به حاشیه رفتن پرچم‌دار وان‌پلاس شود. در این میان باید به تمرکز وان‌پلاس بر روی گوشی‌های ارزان‌قیمت هم اشاره کنیم که این رویکرد نشان می‌دهد وان‌پلاس بیش از پیش می‌خواهد به این حوزه توجه کند.

اگرچه یک برند ارائه‌کننده‌ی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه به خودی خود هیچ اشکالی ندارد اما با توجه به اینکه وان‌پلاس بعد از سال‌ها تلاش به یک برند مهم در زمینه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار تبدیل شده، تبدیل شدن آن به یک برند مختص گوشی‌های ارزان‌قیمت تأسف‌آور خواهد بود./Android Authority

انتهای پیام/1005

برچسب ها: اوپو ، وان‌پلاس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار