دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: علاوه بر اینکه 28 پروژه در بخش روستایی بابل در حال انجام است، اقدامات دیگری نیز در بخش راهسازی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش آوای خزر و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان مازندران، سید محمد نظری در دیدار با حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر 28 پروژه در بخش روستایی شهرستان بابل در حال اجراست، خاطرنشان کرد: پروژه های متعدد دیگری نیز در سایر بخش ها در حوزه راه و شهرسازی  این شهرستان در دست انجام قرار دارد.


مهندس نظری تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری چنانچه شهرداری ها نسبت به تهیه طرح بافت فرسوده و تصویب آن اقدام کنند، این اداره کل در صدور پروانه تسهیلات 50 درصدی اعمال می‌کند.


وی گفت: در این بخش به ازای هر واحد تسهیلات کم بهره 9 درصدی به مبلغ 40 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود و در حوزه بافت فرسوده هم با ارائه پروانه 50 درصد کمک می کنیم


نظری یادآور شد: احیاء ، بهسازی و توانمندسازی محلات هدف، و مشارکت و تعامل دستگاه های ذیربط برای انجام برنامه ها و اقدامات حوزه بازآفرینی شهری  مهم و ضروری می باشد که در این راستا چندین پروژه در سطح استان در حال اجراست .


وی با اشاره به اینکه پل روستای برلی کلا بندپی شرقی که  40 درصد پروژه مطالعه به انجام رسیده است، یادآور شد:  برای اجرای این پل پیگیر تخصیص اعتبار می باشیم که طی چند  ماه آینده این پروژه مهم را شروع کنیم تا مردم محروم و مظلوم  این منطقه طعم شیرین پروژه های عمرانی را بچشند.


مدیرکل راه و شهرسازری استان مازندران  خاطرنشان کرد: بهسازی و آسفالت راه روستایی شیخ موسی و تعدادی از روستاهای منطقه بندپی شرقی در مرحله اجرا و عملیاتی شدن می باشد اتفاقات خوبی در حوزه راه و شهرسازی در حال رخ دادن است و نظارت مناسبی از سوی وزارت راه و شهرسازی بر عملیاتی شدن پروژه ها وجود دارد و در بخش تامین مصالح هم اتفاقات خوبی در آینده نزدیک اتفاق می افتد.


همچنین در ادامه حسین نیازآذری نماینده مردم بابل با اشاره اینکه شهرستان با دارا بودن 6 شهر و برخورداری بیش از هزار و دویست کیلومتر راه شهری و روستایی نیازمند توجه بیشتر دولت و مدیران استانی است خاطر نشان کرد : اصلاح نقاط حادثه خیزدر حوادث اخیر و همچنین مرمت راه های مواصلاتی پرتردد از جمله مطالبات مهم مردم شهرستان بابل می باشد و انتظار داریم با پیگیری مدیران محترم استانی این مهم عملیاتی شود.
 

اخبار مازندران

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار