دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت:
معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌ها با بیان اینکه ذخایر کشور درآمدزا است، گفت: سرمایه گذاران توانمندی داریم، به این شرط که موانع را از پیش روی آن‌ها برداریم.

به گزارش آوای خزر، سید شریف حسینی در جمع بندی اولین گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این جلسه یک پیام داشت. ما وارد یک جنگ اقتصادی شده ایم و برای جنگ اقتصادی لباس رزم اقتصادی نیاز است. باید بپذیریم در مقابل ما یک دشمن سر پا مسلح برای زمین زدن این کشور از طریق اقتصادی است.


وی افزود: اگر در سنوات گذشته به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده بودیم، امروز هیچ مشکلی نداشتیم. ایشان مدت‌ها پیش به کاهش وابستگی بودجه به نفت تاکید کرده بودند.


قائم مقام وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌ها با تاکید بر اینکه ذخایر این کشور می تواند درآمدزا باشد، عنوان کرد: وزیر محترم صنعت امسال را سال شکوفایی معدن قلمداد نموده و معتقد است می توان قسمتی از درامد کشور را ازمعادن کسب نمود . کشور ۵۷ میلیارد تن ذخایر معدنی دارد. ایران از لحاظ معدن رتبه یک خاورمیانه را دارد و جزو ۱۰کشور اول جهان است. برای ۱۰ هزار معدن پروانه صادر شده و ۶ هزار معدن هم اکنون فعال است.


حسینی با بیان اینکه در سال ۹۷، ۴۶۰ میلیون تن از معادن برداشت شده است، گفت: با امکاناتی که داریم می توانیم دشمن را زمین گیر کنیم و تحریم ها را بی اثر نمائیم. نقاط قوت ما منابع طبیعی و فیزیکی قابل توجهی است که داریم.


وی ایران را دارای سابقه صنعتی در جهان دانست و افزود : ما مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس نیستیم که دیگران ما را مدیریت کرده باشند. سرمایه گذاران خوبی داریم، به این شرط که موانع را از پیش روی آن‌ها برداریم.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استانها انحصار را از نقاط ضعف کشور دانست و گفت: برخی از تولیدات مانند خودرو در داخل کشور باید رقابت پذیر شوند. پایین بودن بهره وری در تولید هم از دیگر نقاط ضعف ما است.

حسینی در خصوص فرصت‌هایی که در کشور وجود دارد، تصریح کرد: غنی بودن معادن، امکان توسعه صنابع فرصت هایی است که نباید از آنها غافل شویم.


به گفته وی در سال ۹۱مقدار ۲۳ میلیون تن صادرات مواد معدنی خام داشتیم که این مقدار در سال ۹۷ به ۸ میلیون تن رسیده است و این به معنای موفقیت در جلوگیری از خام فروشی است .


معاون حقوقی، امور مجلس و امور استانها با بیان اینکه در کشورهای نیروی تحصیل کرده، با انگیزه و توانمند داریم، افزود: باید برای فارغ التحصیلان دانشگاهها زمینه جذب مهیا شود .


حسینی تصریح کرد: باید برای کشورهای همسایه استان‌های معین تعیین کنیم. همچنین استان‌های مرزی باید با کشورهای همسایه ارتباط برقرار کنند تا بتوانیم از ظرفیت های آن‌ها برای دور زدن تحریم استفاده کنیم .

وی افزود: باید کاری کنیم که نگاه جامعه به سرمایه گذاران تغییر کند. سرمایه گذار باید امنیت و سود داشته باشد. با سرمایه گذاری می توانیم اشتغال و به دنبال آن رونق تولید ایجاد کنیم.


معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌ها با بیان اینکه باید در سیاست گذاری هایی که انجام می شود، عملکرد واحد داشته باشیم، گفت: باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت یک صدای واحد شنیده شود.


حسینی عنوان کرد: اگر تولید هر یک از بخش های خصوصی یا دولتی کاهش پیدا کرد، روسای سازمان‌ها باید خیلی سریع این موارد را بررسی و مشکل را حل کنند. باید کمک کنیم بازار و جامعه آرام باشد.

منبع: شاتا

 
انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار