دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

به گزارش آوای خزر، «کریس کلیزا» کارشناس و تحلیلگر سی ان ان، با توجه به بحث‌های داغ روز در میان خبرنگاران و خوانندگان به بررسی این کتاب‌ها و اثرات طولانی مدت آن‌ها در جامعه پرداخته و عملکرد ترامپ را تحلیل می‌کند. 

وی در این باره نوشت: روزهای پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ تقریبا یک هرج و مرج تمام عیار محسوب می‌شود. 

در آن روزها نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر آشوب ۶ ژانویه و حمله طرفداران ترامپ به کاخ «کاپیتول» (کنگره) خواستار استیضاح ترامپ شدند. 

آن‌ها بابت اقدامات و کارهایی که ترامپ در آن زمان برای مهار این واقعه انجام داد و نداد، از او توضیح خواستند. در آن روزها رئیس جمهور سابق نیز تلاش داشت تا از قدرت دفترش برای تسویه حساب با مخالفان یا پاداش به وفاداران استفاده کند. 

خبرنگار سی ان ان در این باره نوشت: اینک و با وجود دیدن روزهای سخت گذشته در دوران ترامپ می‌دانیم اتفاقات بدتری در پشت درهای بسته رخ داده که اطلاع از آن‌ها بدون خروج وی از دفتر ریاست جمهوری ممکن نبوده است. حالا کند و کاو گزارش‌ها در باره روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ آغاز شده است. 

وی در این باره نوشت: چیزی که مرا به این نقطه رساند فروش فوق‌العاده دو کتاب در مورد ترامپ به نام‌های «صراحتا ما انتخابات را بردیم» نوشته «مایکل بِندر» و «Landslide» نوشته مایکل وولف است. قرار است کتاب دیگری در باره ترامپ به نام «خودم به تنهایی درستش می‌کنم» نوشته «کارول لئونینگ» و «فیلیپ راکر» نیز در هفته آینده وارد بازار شود. 

تمامی این سه کتاب در باره سال آخر ریاست جمهوری ترامپ است و هر سه کتاب تصاویر ترسناک از یک رئیس جمهور سوخته با نفرت شخصی را بیان می‌کند که حتی ملاحظات معمول روسای جمهور سابق ساکن اکاخ سفید و دفتر بیضی را ندارند. 

داستان‌هایی که از لابه‌لای این برگه‌ها بیرون می‌آیند ترسناکند. براساس گزارش کتابی که در هفته آینده توزیع می‌شود، ترامپ خواستار مجازات تمام کسانی شده بود که انتقال او به پناهگاه کاخ سفید را افشا کردند. 

انتقال ترامپ به پناهگاه کاخ سفید پس از قتل جورج فلوید از سوی پلیس آمریکا و برگزاری اعتراضات جنبش «جان سیاهان مهم است» در ماه می‌۲۰۲۰ در خیابان‌های واشنگتن رخ داد. 

کتاب‌ها از واکنش آتشین ترامپ پس از اعلام آرای آریزونا به نفع جو بایدن می‌گویند. در این کتاب‌ها خشم ترامپ نسبت به «ویلیام (بیل) بار» دادستان کل وقت در باره تقلب انتخاباتی و اسناد ناموجود در باره آن برجسته است. 

یک دعوای پر داد و فریاد بین ترامپ و ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در تابستان ۲۰۲۰ و در باره واکنش به اعتراضات «جان سیاهان مهم است» یکی از سوژه‌های این قصه‌ها است. 

داستان‌های بیشتری در این کتاب‌ها وجود دارد و خوانندگان و خبرنگاران که دسترسی به نسخه‌های چاپی دارند می‌توانند روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ را کند و کاو کنند. 

خبرنگار سی ان ان نوشت: اما این داستان‌ها در ذات خود مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. ماهیت چرخه خبری به گونه‌ای است که من هم در هنگام نوشتن این یادداشت تلاش کردم برخی از وقایع این کتاب‌ها به یاد آورم. وقایع هولناک. 

داستان‌هایی که پیش از انتشار و توزیع از این کتاب‌ها بیرون می‌آیند برای ایجاد هیجان، تحریک احساسات و مهم‌تر از آن فروش بیشتر در دسترس قرار می‌گیرند. 

این وقایع می‌آیند و برای مدتی کوتاه، به شکلی سریع و در لحظاتی کوتاه می‌درخشند، نگاه‌ها را به جهان سیاست خیره می‌کنند و با سرعت در وسعت گستره اخبار ناپدید و نابود می‌شوند. 

کارشناس سی ان ان نوشت: در حقیقت درگیر نشدن با این داستان‌های افشا شده در این کتاب‌ها مهم است. در عوض باید یک قدم عقب رفت و واقعیت ترسیم شده در این میان را دید. 

واقعیت این است که ترامپ که با بحران بهداشت عمومی در یک قرن گذشته مواجه شده بود نه تنها اصول پایه‌ای مانند «آزمایش سریع کرونا و ماسک زدن» را رعایت و عملیاتی نکرد بلکه به شکلی جدی اعتماد عمومی به پزشکان و اپیدمی لوژیست‌ها را تضعیف کرد. کسانی که برای حفظ امنیت آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند. 

ترامپ که نتوانست شکست در انتخابات را بپذیرتلاش کرد با استفاده از قدرت و اختیارات خود مانند نفوذش در وزارت دادگستری مدارک غیر واقعی را برای تقلب در انتخابات رو کند. 

او فضایی را ایجاد کرد که بسیاری از آمریکایی‌ها این «دروغ بزرگ» در باره انتخابات را باور کردند و پس از آن حادثه ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و حمله به کاخ کنگره رقم خورد. ترامپ در فاصله سخنان خود تا حمله به کنگره ۴ ساعت را بدون هیچ اقدامی گذراند و طرفداراش را در حمله به کاپیتول (کاخ کنگره) تحریک کرد. 

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود بارها اعلام کرد که از زمان «آبراهام لینکلن» تا کنون بیش از همه روسای جمهور آمریکا برای سیاهان کار کرده اما از درک اهمیت و اهداف اعتراضات «جان سیاهان مهم است» باز ماند. وی اعتراضات عدالت نژادی را چیزی بیشتر از خیزش نخواند و ارتش را در ایالت‌هایی با تظاهرات بیشتر مستقر کرد. 

موضوع این است ترامپ یک فرد نامناسب برای پست ریاست جمهوری محسوب می‌شود. (این یک بیانیه حزبی نیست بلکه واقعیتی براساس عملکرد روشن از رفتار ترامپ در قدرتمندترین دفتر و نهاد کشور است). 

او مردی است که با ناتوانی در درک حرمت ریاست جمهوری جانشینانش در کاخ سفید را با خطر بی‌اعتباری مواجه کرد و بدون شک هر آمریکایی مخالف یا موافق را در معرض خطر جدی قرار داد. 

این باید خلاصه اصلی خواندن این کتاب‌ها و نتیجه گیری کلی آن باشد. این حقیقتی است که رای دهندگان باید بیاموزند و تا تصمیم درست را در زمان کاندیدا شدن احتمالی ترامپ در سال ۲۰۲۴ بگیرند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار