دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
مدیر کل پزشکی قانونی مازندزان گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار در سه ماهه امسال ۲۹ نفر هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشت.

به گزارش آوای خزر؛ علی عباسی با بیان اینکه از این موارد ۲۱ نفر متاهل و مابقی مجرد هستند ،اظهار داشت : بر اساس آمارهای موجود در سه ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۱۹ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد و   جسم سخت با  ۶ ، برق گرفتگی  با ۳ و سوختگی با یک فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: در سه ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۵ مورد در خرداد ماه و فروردین و اردیبهشت  با ۷ مورد گزارش  شده‌ است. 
وی تصریح کرد : طی این مدت شهرستان‌های آمل  با ۴ ، ساری ، بابل و چالوس هر کدام با ۳ فوتی بیشترین و شهرستان‌های بابلسر ، رامسر ،قائم شهر، میاندرود ، محمود آباد و نور هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت؛ سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۶ فوتی بیشترین  و سن بیش از ۶۱ سال با ۴ فوتی کمترین آمار در این سه ماهه گزارش شده است.
عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۲۲۸ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشت از این تعداد ۲۱۴ نفر مرد و ما بقی زن هستند.
عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است‌؛ گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها