دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

به گزارش آوای خزر، بسیاری از ما عادت داریم قبل از خواب، ایمیل‌های خود را بررسی کنیم، تلویزیون ببینیم و موارد مشابه. متأسفانه، این ممکن است به این معنی باشد که ما نه‌تنها از نظر عادت‌های خواب، بلکه از نظر سلامتی و از نظر وزن، به خود آسیب می‌رسانیم.

در مطالعه ژوئن ۲۰۲۱ که در مجله گزارش‌های علمی ایالات متحده منتشر شد، گروهی متشکل از ۱۰ مرد بالغ چهار ساعت قبل از خواب در داخل یک محفظه متابولیکی در معرض دیود ساطع‌کننده نور (LED)، دیود ساطع‌کننده نور آلی (OLED) یا نور کم قرار گرفتند که توسط محققان کنترل می‌شدند.

محققان دریافتند که افراد مورد مطالعه که در معرض نور LED قرار داشتند، کاهش قابل توجهی در توانایی چربی‌سوزی هنگام خواب داشتند. دکتر کومپئی توکویاما، استاد دانشکده علوم بهداشت و ورزش در دانشگاه تسوکوبا و نویسنده ارشد این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: این ممکن است به این معنی باشد که استفاده از دستگاه‌های هوشمند قبل از خواب می‌تواند کاهش وزن را دشوار کند یا حتی ممکن است به مرور زمان منجر به افزایش وزن شود. گرچه ممکن است قرار گرفتن در معرض OLED در برابر LED تأثیر کمتری داشته باشد.

  • برای کاهش چربی دورکمر از این رژیم غذایی غافل نشوید

هرچند این اولین بار نیست که نور مصنوعی با احتمال افزایش وزن مرتبط است. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در JAMA Internal Medicine منتشر شد، در بین جمعیتی که ۴۳۷۲۲ زن بین ۳۵ تا ۷۴ سال داشتند، در ابتدای مطالعه، افرادی که در اتاق خود با چراغ یا تلویزیون روشن می‌خوابیدند میزان چاقی بالاتری داشتند و ۱۷ ٪ بیشتر احتمال دارد که پس از نتیجه‌گیری مطالعه ۱۱ پوند یا بیشتر وزن اضافه کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید کیفیت خواب خود را بهبود بخشیده و وزن کم کنید، قبل از خواب به نمایشگرهای هوشمند نگاه نکنید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: