دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
گروه‌های مقاومت عراق با هشدار درباره نفوذ آمریکا، عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی در خاک عراق، بیداری مردم را در برابر شرارت این ائتلاف خواستار شدند.

به گزارش آوای خزر، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: عراق در هفته‌های گذشته شاهد چند اتفاق امنیتی مهم از جمله حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در مرزهای مشترک میان سوریه و عراق، آتش‌سوزی بیمارستان الحسین در ناصریه، دو انفجار در شهرک صدر بغداد و انفجار دکل‌های برق بود.

خبرگزاری مقاومت اسلامی عراق گزارش داد، «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق در بیانیه‌ای با اشاره به شرارت‌های واشنگتن، تل آویو، ریاض و ابوظبی تاکید کرد، کشتار مردم مظلوم عراق جز با هدف قرار دادن مرکز مدیریت عملیات تبهکارانه آل سعود، شیوخ امارات، رژیم صهیونیستی و اطلاعات آمریکا، در چارچوب "چند ضربه در برابر یک ضربه" میسر نیست. این‌ها برای خود، مزدوران فعال زیادی در حوزه رسانه، سیاست و امنیت عراق دارند و چهره این مزدوران برای چهره‌های امنیتی خبره و مخلص که تعدادشان هم بسیار زیاد است، آشکار است.

مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق در این بیانیه به موارد زیر اشاره کرد:

۱ ـ کشور نباید درگیر جنگ داخلی و مذهبی شود و به خواست خدا و حکمت مجاهدان مخلص و بصیر هرگز چنین جنگی رخ نخواهد داد، با بروز چنین جنگی جز مثلث شرارت یعنی آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و آل سعود، همه بازنده اند.

۲ ـ در معادلات امنیتی تفاوتی میان شیعه و سنی نیست، همه مظلوم و مورد هدف دشمن هستند، دشمن به مذاهب کاری ندارد مگر به همان اندازه که اهدافش محقق شود و بتواند بر سرنوشت کشور مسلط شود.

۳ ـ خطاب به افراد مخلص در میان اصحاب رسانه و اندیشه می‌گوییم که بر طبل مذهب نکوبید، زیرا این کار خطر بزرگی محسوب می‌شود و تنها دشمنان از آن سود می‌برند ضمن اینکه دشمن نباید موجب شود ایثار هزاران شهید و مجروحی را که در راه دفاع از برادرانشان در تمام مناطق عراق جانفشانی کرده اند فراموش کنیم، این عزیزان تفاوتی میان این مذهب یا آن مذهب و یا این دین و آن دین قائل نشدند.

۴ ـ استفاده از تجربیات موفق دیگران به معنی آسیب رساندن به غیر نظامیان بی دفاع نیست، در اینجا مقصود حتی آن دسته از غیر نظامیانی هستند که محل زندگیشان به کنترل برخی از داعشی‌ها و آدم کش‌ها در آمد، زیرا بسیاری از این افراد مقهور دسیسه تبهکاران شدند و راه چاره‌ای هم نداشتند. این افراد باید به شیوه ماهرانه و یافته‌های اطلاعاتی از دیگران جدا شوند، زیرا نسبت دادن یک اتفاق به عموم کار جاهلان است.

۵ ـ وظیفه اساسی مقاومت عراق و بسیج مردمی دفاع از تمام مستضعفان است و در این مسیر وابستگی نژادی و ریشه‌ای معنایی ندارد، دشمن چیزی جز منطق زور نمی‌فهمد. تنها راه برای دور کردن آسیب‌های دشمن علیه ملت، معادله بازدارنده است که معادله مد نظر مقاومت به شمار می‌آید.

در ادامه این بیانیه به چند مورد دیگر نیز اشاره شده است:

الف: مقاومت عراق در بسیاری از مناطق موفق شد اراده مردم عراق را بر ارتش اشغالگر آمریکا تحمیل کند که آخرین مورد آن پاسخ به جنایت آمریکا در منطقه القائم است.

ب: گروهان الوعد الحق و جوانان جزیره العرب در یمن و غیر یمن توانستند بر آل سعود فریبکار ضربات سختی وارد کنند و آنان را به عقب برانند، حتی توانستند ائتلاف آنان با برخی از کشورهای خلیج فارس را به هم بریزند، اگر این روند از بازدارندگی ادامه یابد به یقین دشمن از اقدامات تبهکارانه خود عقب خواهد نشست.

ج: مقاومت فلسطین موفق شد اراده دشمن خبیث صهیونیستی را بشکند و دشمنی را که در پی فشار بر مردم، سرزمین و مقدسات فلسطین بود به موضع دفاعی بکشاند.

د: بسیج مردمی توانست به صورت مداوم و متمرکز مراکز استقرار داعش و مزدوران داعش را هدف قرار دهد و با این روش امنیت قابل ملاحظه‌ای را به دست آورد، اما متاسفانه در روزهای اخیر به دلایلی که گریزی از آن نبود و به خاطر شرایط حساس، بار دیگر این امنیت فروکش کرد، اما امیدواریم این شرایط با حکمت و درایت شجاعانه و مخلصانه پایان یابد.

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار