دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
اسم اعظم خداوند تبارک و تعالی، آنهایی است که در اولش، لفظ جلاله «الله» و در آخرش لفظ «هو» باشد و همچنین بدون نقطه باشد و در قرآن شریف، در پنج مورد چنین آمده است.
به گزارش آوای خزر، همچنین نقل شده است که هر کس پنج آیه‌ای که اسم اعظم خداوند (الله لا اله الا هو) در آن آمده است را ورد زبانش کند و روزی ۱۱ بار بخواند به نیت خودش خواهد رسید.
 
اسم اعظم درقرآن چیست؟
 
اِسمِ اَعظَم یا اِسمُ اللّهِ الاَکبَر بزرگ‌ترین نام خداوند است که اسمی بالاتر از آن نیست. بنابر روایات، این نام وسیع‌ترین محدوده اثر را در عالم هستی دارد و دسترسی به آن، منشأ اثرات بسیاری مانند استجابت دعا، برخورداری از علم غیب و تأثیرگذاری بر قوانین طبیعت است.
سید بزرگوار سید علی خان شیرازی (رضوان الله علیه) در کتاب «کلِم طیب» روایت کرده که: اسم اعظم خدای تعالی اسمی است که شروع آن 
«الله»
 و پایانش 
«هو»
 می‌باشد و در حروف اسم اعظم بی‌نقطه است و خواندنش تغییر نمی‌یابد چه آن حروف زیر و زبر داشته باشند یا نداشته باشند و این اسم در قرآن مجید در «پنج آیه» از پنج سوره قرار دارد، و آن سوره‌های: «بقره، آل‌عمران، نساء، طه و تغابن» است.
انتهای پیام/1005
شیخ مغربی گفته است: هرکه این پنج آیه مبارکه را وردِ دائِم خود قرار دهد و هر روز «یازده بار» بخواند هر آینه برای او هر کار حساس و بااهمیتی از امور کلی و یا جزئی بدون درنگ طولانی آسان شود، ان‌شاء‌الله تعالی.
 
آن پنج آیه عبارت است از:
 
۱ - ﴿اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ﴾  تا پایان آیت‌الکرسى.
۱. خداوندِ یکتا که جز او هیچ معبودی نیست، زندۀ جاوید و قائم به ذات است...
 
۲ - ﴿اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتٰابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِمٰا بَیْنَ یَدَیْهِ وَ أَنْزَلَ التَّوْرٰاةَ وَ الْإِنْجِیلَ مِنْ قَبْلُ هُدىً لِلنّٰاسِ وَ أَنْزَلَ الْفُرْقٰانَ﴾
٢ - خداوندِ یکتا که جز او هیچ معبودی نیست، زندۀ جاوید و قائم به ذات [مدبّر و نگهدارندۀ همۀ موجودات]است؛ این کتاب را که گواهی دهنده [حقانیت]کتاب‌های پیش از خود است به راستی و درستی و به تدریج بر تو نازل کرد، و نیز تورات و انجیل را پیش از این برای هدایت مردم فرستاد و فرقان را [که معیار شناخت حق از باطل است از آسمانِ دانشِ بی نهایتش]فرود آورد.
 
۳ - ﴿اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ إِلىٰ یَوْمِ الْقِیٰامَةِ لاٰ رَیْبَ فِیهِ وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّٰهِ حَدِیثاً﴾
٣ - خدای یکتاست که هیچ معبودی جز او نیست، یقیناً همه شما را در روز قیامت که در [فرارسیدن]آن هیچ شکی نیست [برای محاسبۀ اعمال]جمع می‌کند، راستگوتر از خداوند از جهت گفتار کیست؟
 
۴ - ﴿اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ لَهُ الْأَسْمٰاءُ الْحُسْنىٰ﴾
۴ - خداوندِ یکتاست که جز او هیچ معبودی نیست، نیکوترین نام‌ها فقط ویژۀ اوست.
 
۵ - ﴿اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ وَ عَلَى اللّٰهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ﴾
۵ - خداست که هیچ معبودی جز او نیست، پس مؤمنان فقط باید بر او توکل کنند.
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: