دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
رییس جمهوری در دیدار همتای عراقی خود با تاکید بر اینکه بنای ما بر این است که در دوره پیش رو سطح روابط دو کشور روز به روز ارتقا یابد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب خواهان عراق قوی و مقتدر است.

به گزارش آوای خزر، به نقل پایگاه اطلاع ر سانی ریاست‌جمهوری، سید ابراهیم رئیسی امروز - پنج شنبه - در دیدار برهم صالح رییس جمهوری عراق ابراز امیدواری کرد: انتخابات پیش رو در این کشور نیز بستری برای تحقق خواسته مردم در راستای کرامت و اقتدار بیش از پیش ملت عزیز عراق باشد.

وی هر گامی که در راستای اقتدار عراق و کوتاه شدن دست بیگانگان از این کشور باشد را مایه پیشرفت عراق دانست و اظهار داشت: ایران در راستای حفظ تمامیت ارضی و امنیت و ثبات عراق از اهدای خون عزیزترین فرزندان خود همچون شهید قاسم سلیمانی نیز دریغ نداشته است.

رییس جمهوری با بیان اینکه هیچ نقطه و منطقه دیگری از زمین نیست که همچون مسیرهای منتهی به کربلا در مراسم پیاده روی اربعین، قدمگاه خیل زائران و عاشقان یک آرمان متعالی باشد، بر لزوم تسهیل تردد زائران عتبات عالیات و مراسم پیاده روی اربعین از جمله تسریع در راه اندازی خط ریلی خرمشهر-بصره تاکید کرد.

برهم صالح رییس جمهوری عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه حتی به راه انداختن یک جنگ طولانی و خانمان سوز از سوی صدام دیکتاتور نیز نتوانست خللی بر رابطه عمیق و صمیمانه دو ملت ایران و عراق وارد کند، اظهار داشت: با وجود پیشرفت های چشمگیر روابط دو کشور پس از سقوط دیکتاتوری صدام، اما همچنان ظرفیت های بیشماری برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم بازتعریف ترتیبات امنیتی منطقه تصریح کرد: هدایت تحولات منطقه در مسیر استقرار ثبات و امنیت فراگیر بدون حضور ایران و عراقی مستقل و مقتدر ممکن نیست. یک عراق با حاکمیت مقتدر که بر سرتاسر عراق شمولیت داشته باشد، می تواند در ترتیبات امنیتی منطقه نیز نقش بسیار سازنده ای ایفا کند.

رییس جمهوری عراق با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در مسیر حفظ تمامیت ارضی عراق و مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد: این در تاریخ ثبت است که ایران یار روزهای سخت عراق است و این مسئله همواره چراغ راه آینده روابط دو کشور خواهد بود.

برهم صالح رییس جمهوری عراق صبح امروز به منظور شرکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری دولت سیزدهم وارد تهران شد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: