دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش پرواز در فرودگاه‌های کشور در مرداد نسبت به ماه گذشته (تیر 1400)خبر داد.

به گزارش آوای خزر؛ آقای غلامرضا رستمی با اشاره به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت بیشتر برای ناوگان مسافری در تعطیلات ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه، گفت: در این مصوبه ابلاغ شد که تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودرو‌های مسافری برون‌شهری در همه مسیر‌ها برای مدت ۶ روز کاهش می‌یابد.

وی افزود: این مصوبه در فرودگاه‌های کشور متناسب با تعداد مسافران و پرواز‌های برنامه‌ای اجرا شد، اما در هر فرودگاه نسبت به فرودگاه دیگر متفاوت بود.

رستمی گفت: فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور در تعطیلات ۵ روزه، کاهش ۲۷ درصدی نشست و برخاست و ۲۹ درصدی اعزام و پذیرش مسافران را تجربه کرد.

رستمیان همچنین اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی که به طور معمول میزبان جمعیت بیشتری از مسافران نیز هست، با کاهش ۴۸ درصدی پرواز‌ها روبه‌رو بود.

وی گفت: در مدت مذکور فرودگاه اصفهان در هر دو بخش اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما ۳۵ درصد و فرودگاه شیراز نیز ۲۷ درصد در پرواز‌ها و ۲۹ درصد در تعداد مسافران کاهش داشت.

به گفته وی فرودگاه‌های شمال کشور نیز از این قائده مستثنی نبوده و با رعایت ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مسئولیت اجتماعی خود را به نحو مطلوب انجام دادند به طوری که فرودگاه رشت ۲۶ درصد در پرواز‌ها و ۳۳ درصد در مسافران، فرودگاه ساری نیز ۳۸ درصد در تعداد نشست و برخاست هواپیما و ۵۰ درصد در میزان اعزام و پذیرش مسافران، کاهش را تجربه کردند.

رستمیان در ادامه اشاره‌ای هم به فرودگاه‌های جنوب کشور کرد و گفت: طی این ایام فرودگاه اهواز ۳۴ درصد، بندرعباس ۲۲ درصد، لامرد ۵۰ و لارستان ۲۸ درصد کاهش را در نشست و برخاست هواپیما رقم زدند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار