دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: ۹۹ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند، که از این تعداد، تاکنون این طرح، در ۵۴ درصد از روستا‌ها اجرا شده است.

به گزارش آوای خزر، آقای محمدرضا شاملو در نشست خبری امروز افزود: ۳۹ هزار و ۷۸۸ روستای کشور طرح هادی دارند و همه ساخت و ساز‌ها بر این اساس انجام می‌شود.

وی گفت: از این تعداد برای ۸۲۲ روستا کمتر از ۲۰ خانوار به دلیل برخی عوامل از جمله حوادث طبیعی، طرح هادی تهیه شده است.

شاملو افزود: طرح‌های هادی در ۲۱ هزار و ۱۰۰ روستا اجرا شده که حدود ۵۴ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را شامل می‌شود البته در تعدادی از این روستا طرح هادی اجرا شده و در برخی روستا‌ها در مراحل ابتدایی است.

وی گفت: بنیاد مسکن تاکنون ۳ میلیون و ۶۹۳ هزار واحد سند صادر کرده، و از این تعداد, ۲۷۷ هزار سند مربوط به شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار جمعیت بوده و بقیه املاک روستایی است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در بخش بهسازی و احیای روستا‌های دارای بافت ارزشمند نیز برای ۱۹۹ روستا طرح تهیه شده که در ۱۰۵ روستا اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ۱۱ هزار و ۹۰۰ روستا بازنگری طرح هادی اجرا شده افزود: منظومه‌های روستایی صرفا با فعالیت عمرانی به تنهایی در روستا‌ها نمی‌تواند اثربخشی کافی داشته باشد، زیرا هر فعالیت جزیره‌ای یا شکست می‌خورد یا اثر کمتری خواهد داشت به همین دلیل طرح منظومه‌های روستایی را از سال ۹۳ تهیه کرده‌ایم.

شاملو گفت: تا کنون در ۲۳ استان تفاهمنامه‌ای برای اجرای منظومه‌های روستایی امضا کرده‌ایم و حداقل یک طرح در آن‌ها اجرا می‌شود و امیدواریم در بر نامه هفتم با همکاری دولت و مجلس توسعه یابد.

وی گفت: امسال با حمایت خوب دولت از فعالیت‌های بنیاد مسکن، حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب داریم، که تاکنون از این میزان، حدود ۴۰ درصد تخصیص صورت گرفته است.

شاملو افزود: در ۶۴۵ روستا با اعتبار حدود ۳۹۰ میلیارد تومان طرح هادی به پایان رسیده و همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: در سیل فروردین ۹۸, حدود ۱۱ هزار روستا در ۲۶ استان تحت تاثیر بارندگی سیل‌آسا قرار گرفتند که ۱۹۵ هزار واحد روستایی آسیب دیدند به همین دلیل در ۱۱۷۳ روستا و شهر کشور ۱۷۵۱ طرح را برای جابجایی روستا‌ها پیش بینی کردیم، ۵۷۱ طرح ایمن سازی مناطق آسیب دیده، ۴۶۰ طرح احداث ابنیه فنی و ۶۵۴ روستا بهسازی محیط روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت.

شاملو ادامه داد: دولت ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح‌ها اختصاص داد که در ۱۸ ماه اجرا و به بهر‌ه‌برداری رسید.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمین‌خواری در روستا‌ها نیز گفت: یکی از عوامل بروز زمین‌خواری، ضعف نظارت دستگاه‌های دولتی و دیگری نیاز‌های مردم است.

شاملو ادامه داد:در بنیاد مسکن به خصوص در طرح‌های هادی، منشوری تهیه شده که اولویت آن، حفاظت از محیط زیست است.

از نیمه دوم سال ۸۷ بیش از ۱۵۰ هزار تخلف ساخت و ساز را به مراجع قضایی گزارش کردیم. البته خلاء‌های قانونی نیز در این زمینه وجود دارد، بعضا مسئولان روستایی می‌توانند ساخت و ساز‌های غیرمجاز را در محدوده‌ی روستا کنترل کنند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار