دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: پراید ۱۳۱ در هفته گذشته ۱۴۱ میلیون تومان بود که اکنون به ۱۳۷ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش آوای خزر، سعید موتمنی با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: بازار خودرو وضعیت آرامی دارد و مشتریان به ندرت به این بازار مراجعه می کنند و وضعیت آن نسبت به هفته گذشته ثابت شده است.  

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تشریح کرد: هفته گذشته به دلیل اینکه  ارز در کانال ۲۸ هزار تومان بود قیمت خودرو نیز افزایش یافت، اما اکنون که ارز وارد کانال ۲۷ هزار تومان شده است، اکثر خودروها تقریبا بین ۵ تا ۶ میلیون تومان ارزان شده است.  

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا زمانی که بازارها تعطیل می شوند، در فضای مجازی قیمت خورو با نرخ فزآینده ای اعلام می شوند؟ بیان کرد: ریشه اصلی افزایش قیمت ها در تورم است، یعنی زمانی که جامعه تورم دارد کالای سرمایه ای تبعیت از قیمت ارز می کند. اگر ثبات ریالی داشته باشیم، هیچ موقع افزایش قیمت نخواهیم داشت مگر اینکه عده ای بخواهند قیمت را دستکاری کنند.  

توضیح رییس اتحادیه درباره ارزانی ۴ میلیونی قیمت پراید

موتمنی با تاکید بر اینکه گستردگی بازار خودرو سبب می شودن قیمت ها از کنترل خارج شود، بیان کرد: اگر ثبات در نرخ ارز داشته باشیم، می توانیم شاهد ثبات قیمت ها در آن باشیم. از فروردین ماه که قیمت ها افزایش یافت مشتری به بازار مراجعه نکرد و بعید است قیمت ها کاهش یابد.  

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خودروهای وارداتی در بازار، گفت: قیمت خودروهای وارداتی بالا است و همین موضوع باعث شد مشتری در آن به شدت کم شود. از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار می توان به ممنوعیت واردات اشاره کرد.  

او در خصوص آخرین قیمت‌های معاملاتی در بازار، گفت: پراید ۱۳۱ در هفته گذشته ۱۴۱ میلیون تومان بود که اکنون به ۱۳۷  میلیون تومان رسیده است. پراید ۱۵۱ به مبلغ  ۱۵۰ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۴۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به نرخ  ۲۲۵ میلیون تومان، سمند، ۲۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.  

این مقام مسئول قیمت خودروهای وارداتی را با افزایش قیمت اعلام کرد و گفت: مزدا ۳ اکنون یک میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ حدودا ۹۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار