دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶
گروهی از محققان، کشف کرده‌اند که مغز انسان قادر به پیش‌بینی آینده است.

به گزارش آوای خزر، مغز انسان قادر به پیش‌بینی آینده در زمان شنیدن ترانه، آهنگ و واژه است. گروه محققان و دانشمندان در دانشگاه‌های دانمارک، انگلیس و کانادا به چنین نتیجه‌ای در تحقیقات خود رسیدند.

به گفته محققان، اگر یک اثر موزیکال به شکل خاصی قطع شود، مغز به‌طور مستقل آن را ادامه می‌دهد و به پایان می‌رساند. به این ترتیب، انسان سعی می‌کند آینده را پیش‌بینی کند. واکنش مغز درباره تکمیل جمله ناتمام نیز مشابه بود.

 

توانایی مغز در پیش‌بینی آینده کشف شد

 
پیش‌تر، محققان مرکز پزشکی دانشگاه جرج تاون در آمریکا، این نقطه نظر را رد کردند که با بالا رفتن سن، توانایی ذهنی بدتر می‌شود؛ اما دو عملکرد کلیدی مغز مرتبط با توانایی درک اطلاعات جدید می‌توانند در افراد مسن، بهتر شوند.
 
درک چگونگی پیش‌بینی وقایع آینده در مغز، هنگام تعیین و درک اختلالات عصبی، بسیار مهم است. به‌طور مثال، اگر چیز خطرناکی را ببینید، مغز شما معمولاً آن را تشخیص می‌دهد و پیش‌بینی می‌کند که واقعه بعدی چگونه می‌تواند رخ دهد. اگر این تجربه قبلی را داشته باشید و بتوانید این اطلاعات را پردازش کنید، می‌توانید به موقع از خطرات احتمالی دور بمانید.
 
شناخت محرک آشنا منجر به ایجاد یک انتظار یا پیش‌بینی می‌شود. با این حال، وقتی یک انتظار قبلی نقض شود، باعث تعجب می‌شود. این شگفتی‌ها خطا‌ی پیش‌بینی نامیده می‌شوند، یعنی وقتی حواس با پیش‌بینی‌های مغز، مطابقت ندارند.
 
هنگامی‌که مغز، این‌گونه مغایرت‌ها با تجربیات پیشین را دریافت می‌کند، می‌خواهد با تجدید اطلاعات خود و محیط مربوطه، در آینده خطا را به حداقل برساند، فرایندی که با عنوان یادگیری شناخته می‌شود.
 
قدرت مغز در پیش‌بینی آینده یا همان توانایی دیدن اتفاقات با چشم ذهن که با نام‌های Mental Image و Preplay نیز شناخته می‌شود، سرعتی به مراتب بیشتر از سرعت وقایع در واقعیت دارد و به گونه‌ای، قدرت بینایی نسبتا کند انسان را جبران می‌کند./ اسپوتنیک
انتهای پیام/1005
 
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار