دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

عربستان: دنبال توافقی جامع‌تر از برجام هستیم
وزیر خارجه سعودی گفت که عربستان از تلاش های بین المللی برای جلوگیری از آنچه که او تلاش ایران برای رسیدن به سلاح هسته ای خواند، حمایت می کند. بن فرحان در ادامه مدعی شد: توافق هسته‌‏ای به شکل کنونی، ناقص است و ما به دنبال توافق جامع تری هستیم.

روادید میان ایران و عراق لغو شد
رئیس جمهور بیان کرد: خبر خوب آقای نخست وزیر عراق برای لغو روادید بود که با اراده عراق و ایران برای توسعه روابط دو کشور انجام می‌شود، همچنین کریدور ارتباط شلمچه تا بصره انشاالله با تصمیم ایشان و پیگیری وزرای مربوطه در ایران و عراق انجام می‌شود.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۲۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۴۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۷۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۴ هزار و ۳۱۱ نفر رسید.

توافق ایران و آژانس؛ دوربین ها می ماند
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پس از دیدار با گروسی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: همچنین توافق کردیم برای تعویض کارت های حافظه دوربین های نظارتی فنی به ایران بیایند و اقدامات لازم که برای دوربین ها به لحاظ فنی انجام شود را انجام دهند . اسلامی گفت: کارت حافظه طبق روالی که در ایران هست و در آنجا نگهداری می شود همین جا پلمب می کنند و کارت های جدید را نصب میکند. همچنین در بیانیه‌ مشترک ایران و آژانس اعلام شد به بازرسان آژانس اجازه داده می شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند. 


برنامه بسیج برای تربیت ۸ میلیون جوان انقلابی
سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین وی از تربیت هشت میلیون جوان مومن انقلابی پای کار طبق سند راهبردی ده ساله خبرداد و گفت: حدود ده قرارگاه برای پیگیری نقش آفرینی مردم و تربیت هشت میلیون جوان انقلابی مومن و پای کار اختصاص داده شده است. وی با بیان این که بسیج لکوموتیو قطار ملت ایران است، تاکید کرد: این امر باعث می شود که سی و پنج میلیون نفر از مردم به میدان نقش آفرینی بیایند و ضمن نقش آفرینی نظارت هم کنند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز می توانیم به جرات بگوییم که دوران بزن در رویی در فضای مجازی به پایان رسیده است. او گفت: برنامه ریزی های بسیار متنوعی در مسیر تحقق اقدامات بسیج، نظیر سازماندهی فضای مجازی صورت گرفته که دو قرارگاه تعلیم و تربیت و روشنگری و هدایت سیاسی به این برنامه ریزی ها اختصاص یافته اند.

منع تردد شبانه به طور مشروط لغو شد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همان طور که قبلا هم اعلام کردیم در شهرهایی که مراکز واکسیناسیون شبانه‌روزی وجود دارد، منع تردد شبانه لغو شده است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها