دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکلها آغاز کنیم.

به گزارش آوای خزر، شاپور محمدزاده در این باره اظهار کرد: باید تلاش کنیم شروع سال تحصیلی توام با آرامش و نشاط و با حفظ سلامت دانش آموزان باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکلها آغاز کنیم.

وی افزود: بعد از دو سال تعطیلی اوردن دانش آموزان به مدرسه خیلی سخت است و در کنار تامین مقدمات در مدارس و رعایت فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون کامل باید اقناع سازی والدین هم بخوبی صورت گیرد.

محمدزاده تصریح کرد: تعطیلی دو ساله مدارس بسیاری از دستاوردهای آموزشی کشور را هدر داد و شاهد کاهش شدید افت تحصیلی، کم تحرکی و چاقی و افسردگی دانش آموزان، اختلالات رفتاری، کاهش نشاط و شادابی کودکان خود بودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بعد از هر بحرانی باید آخرین مکانی که تعطیل می شود مدارس و اولین جایی که باز می شود نیز مدرسه باشد و ما از تعطیلی کلاسها در این ایام بشدت آسیب دیده ایم.

وی افزود: به دلیل تعطیلی مدارس، دانش آموزان ما روزانه ۵۰ هزار گام کمتر برداشته اند و چاق شده اند و ما باید مدارس را باز کنیم تا یادگیری اجتماعی و عاطفی در مدارس دوباره شکل گرفته و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد: بهترین سیستم آموزش فقط حضوری است و هیچ روشی نمی تواند جایگزین آن شود و ما هم اصرار داریم در صورت ایجاد شرایط بهداشتی مناسب حتما مدارس بازگشایی شده و کلاس ها حضوری باشد.

وی گفت: تعطیلی مدارس و حضور کودکان در خانه برای والدین شاغل هم مشکل ساز شده و باید پیامدهای ناشی از این وضعیت را بتوانیم برطرف کنیم.

محمدزاده اظهار کرد: شعار امسال وزارتخانه شروع سال تحصیلی آرام، تدریجی، باشکوه و بدون دغدغه است و ما هم باید کمک کنیم نگرانی خانواده ها دراین زمینه برطرف شود.

وی بیان کرد: مدارس ۱۸۰کشور جهان باز شده و در ۳۰ کشور تعطیل است و بر اثر کرونا یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دانش آموز تحت تاثیر شرایط قرار گرفتند و ۲۴ میلیون نفر از تحصیل بازماندند.

معاون وزیر گفت: امسال تلاش می کنیم چند صدایی در خصوص بازگشایی مدارس را به یک صدایی تبدیل کرده و تصمیم واحدی بگیریم تا مردم نگران نشوند.

وی اظهار کرد: برای سال تحصیلی امسال سه مسیر تعریف کرده ایم که روش اول مدرسه تلویزیونی است که جبرانی خواهد بود و هر جا کلاس حضوری و اینترنت نباشد استفاده خواهد شد.

معاون وزیر تاکید کرد: مسیر دوم درفضای مجازی و شبکه شاد و مسیر سوم آموزش حضوری در مناطق و مدارس کم جمعیت است.

وی گفت: در مدارسی که جمعیت کمی دارد به شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از تهویه هوا و سه نوبت ضد عفونی مدارس در روز می توانیم کلاس حضوری داشته باشیم.

محمدزاده بیان کرد: باید در این راستان هم خانواده ها و هم رسانه ها اقناع شوند تا برای کالاس های حضوری دانش آموزان بستر روحی و روانی کار هم مهیا شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور یادآورشد: تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشده و دانش آموزان و والدین، معلمان، رانندگان سرویس ها و سرایداران ایمن نشوند و مدارس از نظر بهداشتی مهیا نشود کلاس ها را به طور کامل حضوری نخواهیم کرد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار