دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸
بانوان فوتسالیست این روزها خواهان برگزاری جام جهانی بانوان در این رشته هستند و نامه‌ای برای رئیس فیفا هم ارسال کرده‌اند.

به گزارش آوای خزر، در سال‌های اخیر همواره بحث‌های زیادی درباره تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان وجود داشته و کمپین‌های زیادی هم برای این موضوع به وجود آمده است. عمده این اعتراضات درباره تفاوت فاحش میان دستمزد بازیکنان زن و مرد فوتبال بوده ولی هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است. در سال‌های اخیر اما جام جهانی فوتبال بانوان به صورت منظم برگزار شده اما در فوتسال ماجرا به شکل دیگری است و برای بانوان حتی جام جهانی هم برگزار نمی‌شود!

در این بین و درحالی که این روزها جام جهانی فوتسال مردان در حال برگزاری است، کمپین جدیدی در فوتسال بانوان به وجود آمده و آن‌ها خواستار برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال هستند تا کشورهای مختلف بتوانند باهم به رقابت بپردازند.

پیش از شروع جام جهانی فوتسال در لیتوانی، بسیاری از زنان فوتبالیست در سراسر جهان با ارسال نامه‌ای برای جیانی اینفانتینو خواستار پایان تبعیض‌ها و برگزاری جام جهانی بانوان شدند. در حال حاضر تخمین زده شده که حدود 60 میلیون زن در سراسر جهان بازی فوتسال را انجام می‌دهند.

«ناتالیا اوریوه» بازیکن اسپانیایی و رئیس انجمن فوتسال زنان اسپانیا در این خصوص به نشریه گاردین گفت:«ما مورد تبعیض قرار گرفته‌ایم. این کلید ماجرا است. نمی‌خواهم از کلمه تبعیض به عنوان قربانی نام ببرم چرا که این یک واقعیت بسیار ناعادلانه است. چرا این اتفا می‌افتد؟ هیچ‌کس پاسخی ندارد و این با اصول و قوانین خود آن‌ها هم مغایرت دارد. آن‌ها در سال 2018 در برنامه خود برای فوتبال بانوان از برابری، فراگیر شدن و عدم تفاوت میان مرد و زن گفتند ولی بدون هیچ توضیحی فوتسال را از یاد بردند!»

درخواست مهم زنان فوتسالیست برای پایان تبعیض‌ها

در گزارش گاردین آمده اولین جام جهانی فوتسال مردان در سال 1989 برگزار شد و فوتسال بانوان در دهه گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته است و تیم‌های برزیل، اسپانیا، ایتالیا و ایران در مسیر حرفه‌ای شدن قرار دارند. در سال 2019 یوفا تصمیم به معرفی یورو بانوان گرفت و تیم ملی اسپانیا در اولین دوره این مسابقات موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. یک سال قبل هم فوتسال آقایان و بانوان در مسابقات المپیک جوانان بوینوس آیرس جانشین فوتبال شد.

در حال حاضر تنها 55 کشور از 211 از عضو فیفا داری فوتسال بانوان هستند درحالی که 140 کشور فوتسال مردان را دارند. حتی در انگلستان فدراسیون فوتبال این کشور نتوانست به وعده خود مبنی بر تشکیل تیم ملی فوتسال بانوان عمل کند ودر آغاز دوران کرونا برای کاهش هزینه‌ها تیم مردان فوتسال خود را هم منحل کرد.

بازیکنان برجسته فوتسال که از کمپین رسانه‌های اجتماعی همراه با درخواست از فیفا حمایت می‌کنند عبارتند از آماندینای برزیلی صاحب 6 عنوان بهترین بازیکن جهان، آنیتا لوخان کاپیتان اسپانیا و قهرمان یورو 2019، فرشته کریمی صاحب دو عنوان قهرمانی آسیا با تیم ایران و آنا کاتارینا دروازه بان بنیفکا و پرتغال.

فرشته کریمی، ستاره ایران قهرمانی جام ملت‌های 2015 در مصاحبه با نشریه گاردین گفت:« عدم برگزاری جام جهانی برگزاری جام جهانی فوتسال بانوان بزرگ‌ترین نقطه ضعف فیفاست و امیدوام این تبعیض بزرگ آن‌ها خیلی زود به پایان برسد و ما به آرزوی خود برسیم.»

سخنگوی فیفا در واکنش به این اتفاقات مدعی شده آن‌ها درحال بررسی چشم‌انداز مسابقات فوتبال بانوان هستند که شامل فوتسال هم می‌شود. او هم‌چنین افزود:« اولویت این است که مطمئن شویم مسابقات جدید نه فقط برای مشارکات زنان که سکویی مهم برای آن‌ها باشد و فرصت‌های بیشتری بانوان و دختران فراهم کند و هرگونه مسابقات جدید باید باید انعکاسی از چشم‌انداز کلی توسعه باشد.»

فیفا در سال‌های اخیر اقدامات زیادی برای توسعه فوتبال انجام داده که از جمله آن افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی از 32 به 48 است تا کشورهای بیشتری بتوانند در این مسابقات حاضر شوند. هم‌چنین اخیرا تلاش‌های برای برگزاری این مسابقات هر دو سال یک بار انجام شده که گامی دیگر در مسیر توسعه فوتبال خواهد بود. در این بین شاید وقت آن رسیده که آن‌ها نگاهی هم به فوتسال و به خصوص فوتسال بانوان بیاندازند تا علاقه‌مندان به این رشته هم بتوانند استعداد و توانایی‌های خود را بیش از گذشته نشان دهند./سپرستاری

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار