دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
رپورتاژ آگهی/
اگر قصد سرمایه گذاری در شمال را دارید حتما ادامه مطلب را بخوانید.

خرید زمین در شمال کشور بهتر است یا خرید ویلا؟

خرید ویلا و زمین در شمال دو گزینه‌ای هستند که جزء بهترین سرمایه گذاری‌ها در سال‌های اخیر به شمار می‌آیند. بسیاری از افراد دغدغهٔ این مسأله را دارند که آیا خرید ویلا در شمال ایران به صرفه‌تر است یا خرید زمین؟. در واقع انتخاب بین دو گزینهٔ ویلا و زمین بسیار سخت و دشوار است. خرید ویلا یک مسأله و خرید زمین مسأله دیگری است. طبیعتا با خرید هر دو می‌توان سود خوبی به دست آورد. اما در صورتی که تنها یکی از آن‌ها را بخواهید انتخاب کنید، بهتر است همهٔ جوانب را سنجیده و ارزیابی درستی داشته باشید.

تعیین هدف

نیاز‌های افراد متفاوت است. فردی قصد خرید ملکی را دارد و دیگری تمایل دارد زمینی بخرد و در آن ساخت و ساز انجام دهد. در گام اول باید هدف خود را از خرید معین کنید. اینکه آیا به خرید کدام یک از این دو گزینهٔ زمین و ویلا نیاز دارید. برخی هدفشان تفریح و خوشگذرانی در جوار جنگل‌ها و دریا است. آن‌ها به محض اینکه تعطیلاتی به دست می‌آورند، عزم سفر می‌کنند. برای افرادی که تنها قصد تفریح و خوشگذرانی در شمال را دارند، خرید ویلا مسألهٔ پررنگ‌تری است که با گذر زمان به سودآوری خوبی هم می‌رسند. افرادی نیز به دنبال سودآوری در آینده هستند. برای این گروه از افراد که نیازی به داشتن ویلا ندارند و فقط قصد سرمایه‌گذاری در شمال را دارند، خرید زمین می‌تواند گزینهٔ مناسبی باشد.

سودآوری

با خرید ویلا در یک منطقهٔ توریست‌پذیر می‌توانید به درآمد ماهانه نیز دست بیابید. در این صورت به راحتی با خرید ویلا با یک تیر دو نشان زده‌اید. یعنی هم از طبیعت زیبای شمال استفاده می‌کنید و هم می‌توانید درآمدزایی و سودآوری داشته باشید. همچنین می‌توان با رهن و اجاره دادن ویلای خریداری شده، در همه فصول سال به‌خصوص در  روز‌های تعطیل سود خوبی به دست آورد. خرید زمین نیز سودآوری خوبی دارد. در صورتی که مکانی را که برای خرید زمین انتخاب می‌کنید، ارزش خریدن داشته باشد. با انتخاب درست، در آینده‌ای نزدیک، ارزش زمین‌تان چند برابر خواهد شد.

بودجه

اگر بودجهٔ کافی داشته باشید و بخواهید ویلای دلخواه خود را بسازید، می‌توانید یک زمین با کاربری مسکونی خریداری کرده و به هر طریق که علاقمندید در آن ساخت و ساز انجام دهید. در مقابل اگر بودجه محدودتری دارید و دوست دارید به سرعت در ویلای خود ساکن شوید، می‌توانید بدون معطلی ویلای آماده‌ای را خریداری کرده و از سکونت در آن لذت ببرید. از فعالیت‌های رایج در شهر شمال، فروش اقساطی زمین است. با اقساطی کردن زمین، قدرت خرید مردم، حتی برای کسانی که سرمایه کمی دارند، محقق می‌شود. البته خرید ویلا هم از طریق وام‌هایی که در اختیارتان می‌گذارند، امکان‌پذیر است. طبیعتا قیمت ملک و املاک یکسان نبوده و به عوامل متعددی چون، متراژ، موقعیت محل، امکانات، نزدیکی به دریا و جنگل و... بستگی دارد. برای اطلاع بیشتر از قیمت‌ها به سایت دیوار سری بزنید.
 

خرید زمین در شمال

با وجود اینکه خرید زمین در مقایسه با خرید ویلا کمتر شده، اما هنوز هم طرفداران و خریداران خود را دارد. امروزه مالکان و فروشندگان زمین، زمین‌های بزرگ و اراضی وسیع را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کنند. جهش قیمت زمین‌های شمال مزید بر این علت است. البته همچنان در شهر‌های کوچک و روستا‌ها زمین‌های بزرگ و اراضی وسیع یافت می‌شود، اما در شهر‌های بزرگی مثل نمک آبرود و... که مملو از ویلا هستند، کمتر زمینی با کاربری مسکونی جهت ساخت و ساز ویلا پیدا می‌شود. به این نکته باید توجه داشته باشید که در کجا زمین می‌خرید. مثلا خرید زمین هکتاری در چمستان، نور، آمل و محمودآباد، رو به رونق است و شاید امروز به عنوان زمینی در شهر‌های کوچک شمالی محسوب شود، اما بی‌شک آینده‌ای درخشان در انتظارش است. اگر قصدتان خرید زمین مسکونی به منظور کاربری ساخت ویلا باشد، می‌توانید به هر شکلی که خودتان دوست دارید ویلایتان را بسازید و این گونه از امکانات و مصالح به کار رفته و طراحی و نقشه ویلا و.. مطمئن شوید.   اگر هدفتان از خرید زمین کاربری صنعتی، تجاری و کشاورزی هم باشد، هوای مساعد و خاک حاصل‌خیز شمال این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا کسب و کاری جدید راه بیاندازید. البته باید به این نکته توجه کنید که همجواری زمین با جاده اصلی و نزدیکی به امکاناتی چون، فروشگاه، بیمارستان، پارک و بوستان بر امتیاز زمین می‌افزاید و آن را به سوی پیشرفت سوق می‌دهد.
 

خرید زمین در شمال کشور بهتر است یا خرید ویلا؟

خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در هر موقعیتی مزیت دارد؛ زیرا شما حتی اگر نتوانستید یا دوست نداشتید به شمال بروید، می‌توانید آن را رهن و اجاره بدهید و از فرصت‌های پیش رویتان استفاده کنید. خرید زمین این مزیت را ندارد، زیرا ویلایی در آن وجود ندارد که بتوان از آن استفاده کرد یا آن را اجاره داد و صرفا یک زمین خالی است. در هنگام خرید ویلا نقدینگی خود را حساب کرده و سپس دست به خرید بزنید. اگر هدفتان خرید زمین است، اول مبلغی را برای خرید زمین پرداخت کرده و سپس باید به فکر ساخت و ساز آن باشید. در زمان خرید ویلا هم باید به نکاتی مانند، موقعیت مکانی ویلا توجه کرد. معمولا ویلاهای ساحلی طرفداران بیشتری داشته و در مقابل ویلاهای جنگلی خلوت‌تر هستند. با توجه به معیار، سلیقه‌ و با توجه به سنجش کیفیت و امکانات ویلا دست به انتخاب بزنید.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار