دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
در دیدار با خانواده شهید هاشمی‌نژاد عنوان شد
مبارزه شهید هاشمی‌نژاد با تفکرات وهابی و حقی که در قبال شهید ادا نشد
خانواده شهید هاشمی‌نژاد در جمع خبرنگاران از ویژگی‌های بارز این شهید گفتند؛ از مبارزات سیاسی تا مبارزه علیه جهل و تفکرات انحرافی. آنها از اینکه حق شهید حتی در زادگاهش به خوبی ادا نشد اظهار تأسف کردند.

مبارزه شهید هاشمی‌نژاد با تفکرات وهابی و حقی که در قبال شهید ادا نشدبه گزارش آوای خزر، به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین سالروز شهادت آیت‌الله هاشمی‌نژاد(هفتم مهرماه)، جمعی از اعضای بسیج رسانه بهشهر با هماهنگی و به اتفاق عباس داودی رئیس بسیج رسانه شهرستان با خانواده شهید اهل قلم "علامه سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد" دیدار کردند.

یکی از برادرزاده‌های شهید هاشمی‌نژاد با یادآوری اینکه عمویش در ۵ مرداد ۱۳۱۱ در بهشهر متولد شده است و روحانی مخالف حکومت پهلوی بوده است، افزود: ایشان پس از انقلاب ۱۳۵۷ایران در در ۷ مهر ۱۳۶۰ با انفجار انتحاری نارنجک یکی از اعضای نفوذی سازمان مجاهدین خلق در محل دفتر این حزب در خیابان عشرت‌آباد مشهد که بعداً به نام شهید هاشمی‌نژاد تغییر نام داد شهید، و در دارالسلام حرم علی بن موسی رضا(ع) به خاک سپرده شدند.

مبارزه شهید هاشمی‌نژاد با تفکرات وهابی و حقی که در قبال شهید ادا نشد"سید حسن" ادامه داد: ایشان یکی از خطیبان و عالمان تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که برای روشن نگه داشتن مشعل بیداری و مقاومت در جامعه، آثار بی‌بدیلی خلق کرد و به مبارزه سیاسی با رژیم پهلوی پرداخت به گونه‌ای که حتی جان خود را در این راه فدا کرده است.

برادرزاده شهید هاشمی‌نژاد گفت: ایشان در ۱۳۱۱ در بهشهر متولد شد. پس از فراگیری علوم جدید به حوزه علمیه کوهستان از توابع بهشهر رفت و ادبیات، مقدمات و علوم اسلامی را نزد آیت‌الله کوهستانی آموخت و پس از گذراندن این دوره برای ادامه تحصیل برای مدت طولانی به قم رفت به گونه‌ای که تا ۱۳۴۰ در قم زندگی کرد و در این مدت دوره سطح و خارج اصول فقه را نزد امام خمینی (ره) فرا گرفت. از محضر آیات عظام بروجردی، صدوقی و سیدرضا صدر هم بهره برد.

او بیان کرد: شهید هاشمی‌نژاد به سبب سخنرانی علیه رژیم توسط ساواک بارها دستگیر شد اما هربار پس از آزادی به مبارزه خود ادامه می‌داد. ایشان دبیر حزب جمهوری مشهد بود. در بحث مناظره؛ منطق و تبلیغات هیچکس به پای شهید هاشمی‌نژاد نمی‌رسید.

مبارزه شهید هاشمی‌نژاد با تفکرات وهابی و حقی که در قبال شهید ادا نشداین عضو خانواده شهید هاشمی‌نژاد ادامه داد: سال 1354 بود. وقتی در آن زمان تفکرات وهابی گسترش پیدا کرد. مردم روستای تربت‌جام اطراف تایباد نزد شهید هاشمی‌نژاد آمدند و گفتند فقط شما می‌توانید صحبت کنید که مردم نجات پیدا کنند، لذا ایشان به تربت‌جام رفت و علیه تفکرات وهابی بحث و مناظره کرد و شکر خدا از اتفاقات بعد جلوگیری شد.

تلاش شهید هاشمی‌نژاد در راه ایدئولوژی

سید حسین هاشمی‌نژاد دیگر برادرزاده علامه سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد نیز در سخنانی اظهار داشت: شهید بزرگوار کسی بود که در زمان شروع انقلاب؛ امام راحل ایشان را برای آستان قدس و امام جمعه تهران در نظر گرفت که ایشان نزد امام رفتند و گفتند: "این مسئولیت را به من واگذار نکنید چون می‌خواهم کار ایدئولوژی انجام دهم".

مبارزه شهید هاشمی‌نژاد با تفکرات وهابی و حقی که در قبال شهید ادا نشداو با اشاره به اینکه بلوار و کوچه به نام شهید نامگذاری شده است اما فقط صرف اسم گذاشتن نیست، تصریح کرد: "مسوولان ما باید روی شخصیت و نبوغ این شهید اهل قلم کار کنند گرچه این شهید بین‌المللی است و نامش برای همه آشناست اما انتظار داریم شهید را بهشهری معرفی کنید تا جوانان ما بیشتر با سیره و سبک زندگی و نبوغ ایشان آشنا شوند".

"سید حسین" هاشمی‌نژاد از اینکه در بحث انتشارات نیز ناشران ضعیف عمل کردند، اظهار تأسف کرد.

 

مبارزه شهید هاشمی‌نژاد با تفکرات وهابی و حقی که در قبال شهید ادا نشداو بیان کرد: شهرستان بهشهر نیز با توجه به شرایط خاص، در حق شهید کم‌لطفی کرد. مقام آن بزرگوار آنقدر بالا بود که وقتی شهید شدند امام راحل خطاب به ایشان فرمودند: "امروز در روز شهادت سلف صالح(امام جواد علیه السلام)، این خلف صالح و متعهد از دست ما گرفته شد".(صحیفه امام جلد ۱۵ ص ۲۵۷)

برادرزاده شهید در پایان اظهار داشت: علاوه بر اینکه شهید هاشمی‌نژاد از نبوغ علمی و سیاسی بالایی برخوردار بودند، جنبه عرفانی بالایی هم داشتند. وقتی در مکتب شیخ وحید کاشانی شاگردی می‌کرد به چشم شاگرد به ایشان نگاه نمی‌کردند چون سطح علمی شهید خیلی بالا بود.

انتهای پیام/1002/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار