دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
میانکاله تشنه آب
مدیر دفتر حفاظت آب‌های زیرزمینی مازندران: برای جلوگیری از تکرار فاجعه مرگ پرندگان زمستان گذران در تالاب بین المللی میانکاله فقط دو راهکار کاربردی وجود دارد.

به گزارش آوای خزر، مدیر دفتر حفاظت آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۹۰ درصد آب مورد نیاز تالاب از دریا تامین می‌شود و با توجه به اختلاف شیب توپوگرافی که تالاب با دریا دارد هر چقدر هم آب شیرین به تالاب تزریق شود این آب به دریا می‌ریزد به همین دلیل باید اول آب مورد نیاز تالاب از دریا تامین شود.


عمادی افزود: راهکار دوم مدیر دفتر حفاظت آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای مازندران استفاده از آب‌های سطحی حوزه دشت تجن و تالار است.


او ادامه داد: زنجیره ذخیره آب در این دو منطقه را در وزارت نیرو تعریف کردیم و سازمان حفاظت محیط زیست باید برای اجرایی شدن این طرح و امکان انتقال بخشی از این آب به تالاب میانکاله آن را پیگری کند.
مدیر امور نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران نیز گفت: پرندگان مهاجر زمستان گذران چه بخواهیم و چه نخواهیم به میانکاله می‌آیند، اما این سال‌ها با آمدنشان نگران می‌شویم.

ربیعی افزود: پهنه زیستگاهی پرندگان با ادامه روند خشکسالی‌ها هر سال دارد محدودتر می‌شود و این یعنی تراکم پرندگان دریک نقطه بیشتر خواهد شد و همین موضوع می‌تواند تلفات پرندگان را بالا ببرد.

او گفت: ۱۵ هزار هکتار از سطح تالاب در کمتر از یه دوره ده ساله خشک و محیط مستعد شده است برای مرگ پرندگان بر اثر بوتولیسم، مرگی که احتمالا اوایل بهمن ماه امسال دوباره گریبان پرندگان بی خبر از همه جا را خواهد گرفت و باز فاجعه اتفاق خواهد افتاد./صداوسیما

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها