دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷
تماس با هر یک مواد خطرناک شیمیایی که در منزل و محل کار شما هم یافت می‌شود گاهی مواقع خطرآفرین است.

به گزارش آوای خزر، تماس با هر یک از مواد خطرناک شیمیایی که در منزل و محل کار شما هم یافت می‌شود، خطرآفرین است که باید حتما با آن‌ها آشنا شوید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.
با قوی‌ترین سم‌های شناخته شده دنیا آشنا شوید:

 

قوی‌ترین سم‌های شناخته شده دنیا


۱- باتراکوتوکسین:
باتراکوتوکسین قویترین سم شناخته شده است. باتراکوتوکسین شهرت خود را در مصرف دارو‌های سمی که با استخراج از بدن قورباغه درست می‌شدند پیدا کرد، قورباغه‌ها نیز این سم را مستقیماً در بدن خود تولید نمی‌کنند بلکه از هضم پشه‌های مالاریایی که می‌خورند بدست می‌آورند.

۲- وی ایکس (v.x):
خوشبختانه احتمال تماس شما با وی ایکس بسیار پایین است. وی ایکس یکی از اولین سلاح‌های کشتار جمعی شیمیایی می‌باشد که محققین برای فروش خرده به عنوان آفت کش دردهه ۱۹۵۰ تولید کرده بودند. تمام انبار‌های آن در سراسر جهان من جمله انبار‌های اصلی ایالات متحده آمریکا نابود شده اند.

۳- تتراکلرودی بنزو پی دی اکسین:
این ماده بعنوان آلوده کننده در عامل پرتقالی استفاده می‌شود که یک ماده خطرناک است. عامل پرتقالی برای از بین بردن گیاهان در نواحی پرتراکم ویتنام تولید شده بود، ولی منجر به نواقص عضو پیش از تولد در نوزادان و آسیب‌های پوستی شد.

۴- نابون:
نابون یکی از نخستین عامل‌های اعصاب شناخته شده است، این ماده که بوی میوه می دهد به شکل مه در جایی پاشیده شده و سبب تشنج و فلج شدن می‌شود. نابون خیلی کشنده نیست، اما موفقیت این ماده شیمیایی درجنگ به پیدایش سموم خطرناک تری نظیر ریسین و دومان منجر شده است، سربازان عراقی در آخرین روز‌های جنگ ایران و عراق از این ماده برای کشتن هزاران ایرانی استفاده کردند.

۵- استریکنین:
این ماده عموماً به عنوان آفت کش علیه جوندگان و پرندگان استفاده می‌شود، به دلیل سهولت درپنهان کردن گمان می‌رود که استریکنین شخصیت‌های نارنجی زیادی را از جمله اسکندرکبیر و رابرت جانسون، عضوگروه موسیقی بلوس کشته است.


۶- سدیم سیانید:
ماده شیمیایی متداولی است، ولی یک قدم اشتباه باعث احساس بوی بادام خواهدشد و منجربه مرگ درکمتر از چند ثانیه خواهدشد، سیانید، پروتئینی درمینوکندری است و سلول را از جذب اکسیژن باز می‌دارد.

۷- نیکوتین:
عضوی از خانواده سایه شب است و بین ۳ تا ۶ درصد جرم سیگار را تشکیل می‌دهد، تماس با فرم خالص این مایع در کمتر از چند ساعت باعث مرگ می‌شود، زیرا نیکوتین از طریق سلول‌های غشایی پوست و سر مستقیماً وارد جریان خون می‌شود. سیگار‌هایی که از برچسب‌های نیکوتین استفاده می‌کنند به راحتی ممکن است باعث اوردوز و مرگ شوند.

۸- اتیلن گلایکول:
این ماده درضدیخ ماشین شما هم هست، ارزان است و ساده به نظر میرسد، سطح سمیت میانه‌ای دارد با این حال مزه شیرین آن می‌تواند سبب شود فرد در خوردن آن افراط کند و در نتیجه اتیلن گلایکول در اثر متابولیسم به ماده خطرناک تراگزالیک اسید تبدیل می‌شود، این ماده را از دسترس حیوانات دورنگه دارید، زیرا ممکن است آنرا با منبع غذا اشتباه بگیرند، در اثر خوردن مقدار زیاد آن مرگ به آرامی رخ می‌دهد و اندام‌های بدن به صورت نظام مند ظرف مدت ۷۲ ساعت از رده خارج می‌شوند. راه درمان آن الکل خوراکی (انیل الکل) است، چون الکل با اتیلن گلایکول برای جذب شدن در بدن رقابت خواهد کرد و جلوی جذب آنرا خواهد گرفت.

۹- هیدروژن براکسید:
هیدروژن براکسید به شدت فرّار است و در قفسه حمام شما غلظتی بین۳ تا ۶ درصد دارد، در غلظت‌های بالاتر به عنوان پیشرانه موشک استفاده می‌شود. در غلظت‌های آزمایشگاهی بالاتر از ۷۰ درصد با کوچکترین اشاره منفجر خواهد شد، بمب گذاران سال ۲۰۰۵ متروی لندن از هیدروژن براکسید به عنوان ماده منفجره استفاده کرده و جان ۵۲ نفر را گرفتند.

۱۰- دیجوکسین:
عصاره گل انگشتانه در مقادیر دیجوکسین باعث افزایش کارآیی قلب می‌شود، یک پرستار بنام جارلزکولن یا همان (فرشته مرگ) دیجوکسین دارویی رابرای کشتن بیش از ۴۰ بیمار بکار برد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها