دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۰
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سه هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور وجود دارد که بخشی از این نقاط رفع عیب و آشکار سازی شده، اما بیشتر آن‌ها باقی مانده است.

به گزارش آوای خزر، سردار سیدتیمور حسینی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود:​ ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای در بستری انجام می‌شود که هر دستگاهی باید سهم و تکلیف قانونی خود را برای بهبود آن انجام دهد.
وی گفت: پلیس تلاش کرده است ماموریت خود را در این زمینه به درستی انجام دهد و ما در انجام وظیفه کنترل و نظارت به خود نمره ۱۷ می‌دهیم.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به اینکه در مهندسی ترافیک نیازمند شبکه ایمنی از راه‌ها هستیم، اما تاکنون تحقیق جامعی درباره ایمنی راه‌های کشور انجام نشده است.
سردار حسینی گفت: باید راه‌های ایمنی داشته باشیم که بتواند خطای انسانی را در رانندگی جبران کند.
وی با ضروری دانستن فرهنگ سازی در زمینه رانندگی درست افزود: اکنون سیستم صدور گواهی نامه پلیس در سطح کشور‌هایی است که وضع خوبی در ترافیک دارند.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بودجه‌ای که در قانون برای کار فرهنگی و تبلیغی پلیس در نظر گرفته شده تخصیص نیافته است، پس نمی‌توانیم برنامه‌های تبلیغی گذشته را درباره بهبود فرهنگ رانندگی بسازیم.
سردار حسینی افزود: صدا و سیما باید برای تولید برنامه‌های فرهنگی در زمینه ترافیک سازمان برنامه و بودجه را تحت فشار قرار دهد که برای ساخت این برنامه‌ها منابع اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور وجود دارد گفت: بخشی از این نقاط رفع عیب و آشکار سازی شده، اما بیشتر آن‌ها باقی مانده است.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا افزود: سامانه پایش اتوبوس‌های بین شهری ۱۵ هزار اتوبوس را تحت پوشش قرار داده است و تلاش می‌کنیم ۵۰۰ هزار کامیون نیز زیر پوشش این سامانه قرار گیرد.
سردار حسینی بیان کرد: شورای هماهنگی ایمنی حمل و نقل کشور که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود در دو دهه گذشته فقط یکبار در سال ۸۸ تشکیل شد.
وی افزود: این شورا اختیار قانونی برای اخذ تصمیمات مهم در اختصاص بودجه برای کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای دارد.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس نمی‌تواند تصمیم سازمان محیط زیست، استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت را در تایید کیفیت خودرو‌های تولید داخل نپذیرد و آن‌ها را شماره گذاری نکند البته پیگیری‌های پلیس موجب شد که تولید پراید و پژو ۴۰۵ متوقف شوند.
سردار حسینی افزود: بر اساس بررسی‌های پلیس، سهم تلفات تصادفات جاده‌ای به وسیله خودرو پراید نسبت به دیگر خودرو‌ها ۳/۲ دهم درصد بیشتر است./صداوسیما

 
کد ویدیو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار