دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
سرپرست گروه علمی توسعه روش‌های جدید تشخیص بیماری‌های انسانی اعلام کرد نوعی از ویروس کرونا «دلتا» در موارد جداگانه در روسیه تشخیص داده شده است.

به گزارش آوای خزر، کامل حافظوف، کارشناس ارشد اداره نظارت‌های بهداشتی روسیه  به خبرنگاران گفت: با توجه  نتایج توالی ژنوم ویروس SARS-CoV-۲ ذخیره شده در پایگاه داده VGARus، نوع AY.۴.۲ خط دلتا در حال حاضر در موارد جداگانه‌ای در روسیه یافت می‌شود. در برخی از محافل، نوع ژن جدید دلتا پلاس نامیده می‌شود.

او تصریح کرد که نسخه AY.۴.۲ یکی از شاخه‌های متعدد خط "دلتا" است که احتمالاً چند مزیت نسبت به نسخه اصلی و دیگر سویه‌های ویروس کرونا  دارد. هنوز نمی‌توان گفت این جهش چقدر مسری‌تر است و دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند.

کامل حافظوف بیان کرد که احتمال شیوع  گسترده AY.۴.۲ در روسیه و جهان بسیار زیاد است. 

او افزود: تعداد دفعات ابتلا به این نوع کرونا در حال افزایش است، اما کارشناسان معتقد نیستند که این سویه کرونا مسئول افزایش روز افزون موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف است.

کارشناس ارشد اداره نظارت‌های بهداشتی روسیه  منتفی ندانست  که این نوع از سویه "دلتا" کرونا بتواند افزایش بیشترموارد ابتلا را ایجاد کند.

او تاکید کرد که تنها واکسیناسیون به ویژه واکسیناسیون افرادی که هنوز به کووید ۱۹ مبتلا نشده اند، در مبارزه با آن کمک خواهد کرد که واکسن‌های مورد استفاده در روسیه در برابر AY.۴.۲ کاملاً موثر هستند.

یادآور می‌شود ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس روز گذشته اعتراف کرد که نوع جدیدی از سویه دلتا در این کشور در حال گسترش است. به گفته دانشمندان انگلیسی، نوع جدید AY.۴.۲ ممکن است ۱۰-۱۵ درصد بیشتر از سویه دلتا عفونی باشد./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها