دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت:
حضور در کلاس‌های درس اختیاری باشد/ نمرات درسی ۵+ شد!
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت با اشاره به تاثیر کلاس‌های مجازی در افزایش نمرات دانش‌آموزان که در این شرایط باید آن را یک معضل دانست و نه یک پیشرفت، با این حال معتقد است که حضور در کلاس‌های درس با شرایط فعلی باید اختیاری باشد و خانواده‌ها تصمیم بگیرند.
به گزارش آوای خزر از ساری، علی امرایی روز گذشته دوم آذرماه ۱۴۰۰ در برنامه زنده رادیو گفتگو با موضوع بازگشایی مدارس، با بیان اینکه بحث بازگشایی مدارس یک بحث علمی است و اعضای ستاد ملی کرونا، اساتید گروه کودک و بیمارستان‌ها بیشتر می‌توانند به بحث بنشینند، افزود: آموزش مجازی معضلاتی را به وجود آورده است و در یک سال و ۹ ماه که از شیوع کرونا می‌گذرد، دانش‌آموزان نتوانستند به کلاس‌های درس برگردند.

او این شرایط را سبب ایجاد شکاف بین دانش‌آموزان مناطق محروم و دانش‌آموزانی که وسایل ارتباطی داشتند، عنوان و تصریح کرد: بحث اول زیرساخت‌های ضعیف برنامه‎های شاد و برنامه‌های دیگر بود. بحث دوم فرار دانش‌آموزان حتی در کلاس‌های مجازی بود؛ و بحث سوم دخالت والدین در فرایند کلاس درس بود که ما فیلم‌های آن‌ها را در فضای مجازی می‌بینیم.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت با عنایت به اینکه مدارس و کلاس درس دانش‌آموز باید رو در رو با معلم باشد و اکنون شرایط خوبی را برای بازگشایی مدارس نمی‌بینیم، به ضعف در مسئله تربیت دانش‌آموزان پرداخت.

تربیت تعطیل شده است!

امرایی معتقد است؛ بحث تربیت در آموزش و پرورش به کرونا باز نمی‌گردد بلکه قبل از آن هم به همین صورت "رهاشده" بود؛ یعنی فقط والدین دانش‌آموزان را می‌فرستادند مدرسه که یک نمره‌ای بگیرند و برگردند، و حقیقتاً خیلی وقت است که "تربیت" تعطیل شده است.

او ادامه داد: اکنون با آموزش مجازی تنها باید به بحث تقویت آموزش فکر شود و اگر این باشد اصلا نیازی ندارد که آموزش و پرورش مدرسه را باز کند؛ یعنی فقط در بحث تقویت آموزش مجازی باشد.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت با بیان اینکه در دوران پساکرونا آموزش مجازی باید بخشی از آموزش را در دست بگیرد، گفت: یعنی همانطور که در کشور‌های دیگر اینطور است، این وضعیت باید در مدارس و دانشگاه‌های ما نیز اتفاق بیفتد؛ چون فقط کرونا نیست، فردا روزی امکان دارد حوادث دیگر مانند زلزله اتفاق بیفتد.

حضور در کلاس درس اختیاری باشد

امرایی با بیان اینکه آموزش مجازی می‌تواند یک آموزش خوب باشد و عدالت رعایت شود، به موضوع اشتیاق دانش‌آموزان نسبت به یادگیری حضوری نیز اشاره و تأکید کرد که اگر حضور در کلاس درس اختیاری بشود بسیار عالی است، و تصمیم را به والدین بسپارند. یک خانواده می‌گوید الزامی ندارد و دیگری حتی حاضر می‌شود معلم را به خانه بیاورد.

او با یادآوری اینکه چنین مشکلی در دهه شصت بوده که چهار سال دانشگاه‌ها را تعطیل کردند، گفت:، اما بعد از آن، بدین شکل و شیوه نداشتیم تا در این دو سال اخیر که با شیوع کرونا بار دیگر تعطیلاتی را شاهد هستیم.

نمرات درسی +۵ شد!

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت با اعلام اینکه آموزش مجازی سبب شد که نمرات درسی به جای اینکه افت کند، ۵ نمره افزایش یابد؛ تصریح کرد: این نشان می‌دهد که آموزش مجازی با این وضعیت نمی‌تواند در بحث تعلیم خوب عمل کند و این‌ها معضل است.

امرایی ادامه داد: در حال حاضر که آمار مرگ و میر کرونا هنوز سه رقمی و بالای صد است، کلاس‌های حضوری بسیار خطرناک بوده و ممکن است دانش‌آموز "الف" بیماری را به دانش‌آموز" ب" و در نهایت به یک خانواده و یک کلاس منتقل کند.

او در پایان بار دیگر گفت: بهتر است که فعلا مدارس اختیاری باشد تا شرایط به سمت بهبودی برود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها