دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
نخستین کاری که برای بند آوردن خونریزی بینی کودکتان باید انجام دهید، این است که با واداشتن او به نشستن یا ایستادن فشار خون درون ورید‌های بینی را کاهش دهید تا جریان خونریزی کند شود.
به گزارش آوای خزر، علت خون دماغ می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد با این حال با پاره شدن عروق داخل حفره بینی اتفاق می‌افتد. خون دماغ بسیار شایع است، چون رگ‌های داخل بینی بسیار ظریف و حساس هستند.
 
راه جلوگیری از خونریزی بینی در کودکان
 
راه های کنترل خونریزی بینی در کودکان
از کودک بخواهید به جلو خم شود و هر خونی را که درون گلو و دهانش است، تف کند.
 
در کودک کم سن، به آرامی با کمک یک دستمال کاغذی یا حوله تمیز به آرامی با استفاده از انگشت شست و سبابه‌تان روی بینی نردیک به نوک آن فشار آورید تا مجرای ان بسته شود. (کودکان بزرگتر خودشان می‌توانند این کار را انجام دهند).
 
به کودک یادآوری کنید که از دهنش تنفس کند و همچنان به جلو خم شود و هر خونی را که در دهان یا گلویش جمع شده است، به بیرون تف کند. برای ۱۰ دقیقه کامل فشار آرام، اما مداوم روی بینی اعمال کنید. اگر کودکتان ترسیده یا نگران است، به او اطمینان دهید که خطری متوجهش نیست.
 
از دو کار پرهیز کنید:
اول اینکه سر کودکتان را به عقب کج نکنید؛ این کار باعث می‌شود خون به سمت پایین گلو سرازیر شود و ممکن است به استفراغ بینجامد.
دوم اینکه پس از خونریزی بینی کودک را با پنبه پر نکنید؛ پنیه ممکن است به پوشش داخل بینی بچسبد و هنگامی که بعدا می‌خواهید آن را درآورید، دوباره خونریزی رخ دهد.
 
اگر دوباره خونریزی رخ داد، از کودکتان بخواید فین کند تا لخته‌های موجود خالی شوند و دوباره اقدامات بالا را تکرار کنید. اگر خونریزی به دنبال انجام این اقدامات برای مدتی طولانی‌تر از ۲۰ دقیقه ادامه یافت، فورا کودک را به نزد دکتر ببرید.
 
آیا خونریزی مکرر بینی کودکان نگران‌کننده است؟
نه، خونریزی بینی در کودکان شایع است. عفونت‌ها سینوس‌ها، سرماخوردگی، آلرژی یا خشکی مخاط بینی احتمال این خونریزی را بیشتر می‌کند. کودکان کم سن با مالیدن یا دستکاری بینی‌شان اغلب وضعیت را بدتر می‌کنند. اگر کودکتان در شب دچار خونریزی بینی شود، ممکن است صبح متوجه خون خشک‌شده روی بالش شوید. در این مورد هم جای نگرانی نیست.
 
اما اگر خونریزی بینی پس از وارد آمدن ضربه به سر کودک یا افتادن کودک رخ دهد، باید او فورا با پزشک تماس بگیرید. همچنین اگر داروی جدیدی را به کودکتان می‌دهید و پس از آن دچار خونریزی‌های مکرر می‌شود، باید با پزشک تماس بگیرید. همچنین اگر خونریزی بینی به مشکلی مکرر بدل شده است یا بیشتر از معمول رخ می‌دهد- به خصوص اگر با علائم دیگری مانند کبود شدن پوست همراه است- به دکتر مراجعه کنید.
 
چطور از خونریزی بینی پیشگیری کنم؟
اگر هوای خانه خشک است، از در شب‌ها در اتاق کودک از دستگاه‌های مرطوب‌کننده یا بخور سرد استفاده کنید. همچنین می‌توانید مقدار کمی وازلین به داخل دیواره میانی بینی کودک بمالید تا خشکی آن کاهش یابد. اگر کودکتان عادت به دستکاری بینی‌اش دارد، ناخن‌هایش را بگیرید تا احتمال آسیب دیدن پوشش درونی بینی کاهش یابد.
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار