دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
پرسپولیس حدود نیمی از گل‌هایش را از روی ضربات شروع مجدد به ثمر رسانده است.

به گزارش آوای خزر، بعد از توقف عجیب پرسپولیس برابر تیم تازه صعودکرده هوادار، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری مدعی شد تیم حریف صرفا از روی ۲ ضربه ایستگاهی به گل رسیده است. او احتمالا در زمان بیان این مطلب به‌خاطر نداشت که پرسپولیس هم در این بازی هر دو گلش را از روی ضربات شروع مجدد به ثمر رسانده است. گل اول سرخ‌ها را فرشاد فرجی روی کرنر ارسالی مهدی ترابی زد و گل دوم را هم سیامک نعمتی روی کرنری به ثمر رساند که امید عالیشاه ارسال کرده بود. با این دو گل شمار گل‌های زده پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم به عدد ۱۱رسید. جالب است بدانید تقریبا نیمی از این گل‌ها از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسیده است. غیراز ۲ گل بازی با هوادار، پرسپولیس در بازی با فولاد هم ۲ بار توسط رضا اسدی و حامد پاکدل از روی ضربات ایستگاهی موفق به گشودن دروازه حریف شد. همچنین گل مهدی ترابی به مس رفسنجان هم پنالتی بود. پرسپولیس امسال ۶ گل در جریان بازی زده که شامل گل عیسی آل‌کثیر برابر فولاد، دبل مهدی عبدی مقابل نساجی، گل عیسی به گل‌گهر سیرجان، گل سرلک به نفت آبادان و گل عبدی به نفت مسجدسلیمان می‌شود.

گل زدن روی ضربات شروع مجدد نه‌تنها مذموم و ناپسند نیست، بلکه حتی می‌تواند مصداق فرصت‌طلبی تیم‌ها باشد. بنابراین طعنه یحیی به هوادار درست نبود. البته از این نکته هم نباید بگذریم که پرسپولیس موقعیت‌های خوبی در مسابقاتش درست کرده که خیلی از آنها به‌دلیل کم‌دقتی مهاجمان به گل تبدیل نشده است. عجیب‌تر اینکه از این ۶ گل به ثمر رسیده در جریان بازی، چند مورد با خوش‌اقبالی و بعد از برخورد با مدافعان یا دروازه‌بان حریف وارد دروازه شده است. گل اول عبدی برابر نساجی، گل او به نفت مسجدسلیمان، گل سرلک به نفت آبادان و گل سیامک نعمتی به هوادار از این دست بودند. این بخش از قضیه کمی جای تامل دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها