دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
معاون عمرانی استاندار مازندران:
پاکسازی مازندران با مشارکت شهروندان، مسوولان و رسانه‌ها شتاب می‌گیرد
معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به شتاب شهرداران استان در پاکسازی استان، اقدامات و عملکرد آنها را مثبت ارزیابی و اعلام کرد: در تحقق مازندران پاک به اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و مشارکت شهروندان در کنار خدمات دولت، نیازمندیم.

به گزارش آوای خزر از ساری، مهدی رازجویان پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران با موضوع "شتاب نهضت پاکسازی استان" با اشاره به دستور سید محمود حسینی‌پور نوری استاندار مازندران مبنی بر پاکسازی مازندران با کار جهادی و مشارکت مسوولان و مردم، از رسانه‌های استان نیز خواست تا در آگاهی‌بخشی به جامعه و انتشار خدماتی که در این زمینه صورت گرفته و در حال انجام است، بیش از گذشته تلاش کنند.

او با بیان اینکه آنچه در حال روی‌دادن است، نشان از همت شهرداران استان دارد و در برخی شهرها سرعت بیشتری گرفته است، در مجموع، زحمات شهرداران و دهیاران در پاکسازی استان را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که اگر کارها با همین روند پیش برود، می‌توانیم تا پیش از سال 1401، به معنای واقعی پاکسازی را در استان شاهد باشیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران البته با اشاره به جمعیت شناور در استان که تنها شامل بهار و تابستان نمی‌شود و در تمام فصول سال به همین شکل است، از ارائه خدمات مازندران در سطح ملی و آنهم با اعتبارات استانی گفت که با تلاش مضاعف مسوولان شکل می‌گیرد.

پاکسازی مازندران با مشارکت شهروندان، مسوولان و رسانه‌ها شتاب می‌گیرد

رازجویان امیدوار است با پیگیری‌هایی که در حال انجام است، اولا اعتبارات استان براساس جمعیت شناور و زیرساخت‌ها نیز بر همین اساس باشد و دوماً مردم بومی و مسافران نیز در کنار استفاده از مواهب خدادادی استان، دغدغه محیط زیست داشته باشند و به پویش مازندران پاک بپیوندند.

او با اشاره به راه‌اندازی کانال ارتباط مردمی از سوی اداره‌کل روابط عمومی استان، از تأثیرگذاری آن به واسطه پیگیری‌هایی که انجام می‌شود گفت و به عنوان نمونه به پاکسازی محور جنگلی کلاردشت – عباس‌آباد گریزی زد که با گزارش ارسالی شهروندان انجام شده است.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه چهره مازندران باید در سطح شهر، روستا، حاشیه رودخانه‌ها، جنگل‌ها، جاده‌ها، سواحل، خط آهن و حاشیه شهر در سراسر مازندران تمیز و پاکیزه باشد، از شهروندان خواست که در این امر مهم مشارکت کنند و هر شهروند مازندران به این موضوع توجه داشته باشد که پاکیزگی کوچه و محله او، پاکیزگی سراسر استان است.

پاکسازی مازندران با مشارکت شهروندان، مسوولان و رسانه‌ها شتاب می‌گیرد

رازجویان با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبدأ و مشارکتی که شهروندان در آن دارند، اظهار داشت: اینکه هر خانواده بتواند زباله‌های تر و خشک و شیشه و پلاستیک را در خانه خود جداسازی کند و همسایه و دوست و آشنای خود را هم به این کار تشویق کند، اتفاقات خوبی در استان رقم می‌خورد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پروژه‌های پسماند استان ازجمله کمپوست و زباله‌سوز در شرق، غرب و مرکز استان گریزی زد و اظهار امیدواری کرد با تزریق بودجه جدید به زباله‌سوز مرکز استان، این پروژه در سال 1401 افتتاح شود. همچنین درباره بحث تصفیه شیرابه‌ها که اثرات سوء زیست‌محیطی دارد، از حضور یک شرکت دانش‌بنیان گفت که در شهر تنکابن توانسته است خروجی خوبی داشته باشد.   

معاون عمرانی استاندار مازندران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، نصب سطل‌های زباله ثابت در جلوی درب منازل را ممنوع اعلام و تصریح کرد: این سطل‌های زباله منشأ آلودگی و تجمع حیوانات موذی و حشرات هستند، بنابراین تأکید بر این است که شهروندان زباله‌ها را داخل سطل‌های زباله مکانیزه قرار دهند.

پاکسازی مازندران با مشارکت شهروندان، مسوولان و رسانه‌ها شتاب می‌گیرد

این مسوول باتوجه به نظرات خبرنگاران، اشاره‌ای هم به وجود سگ‌های بلاصاحب در شهرها داشت و با اظهار تأسف از فوت یک کودک بابلی به دلیل جراحات ناشی از حمله سگ و گزارشاتی از این‌دست، از تذکرات خود به شهرداران برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و ساماندهی آنها گفت که حتی برای خود او هم پیش آمده که در خیابان محل زندگی‌اش، با تعدادی از سگ‌های بلاصاحب مواجه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران از همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی، دوستداران طبیعت و برخی از شهرداران در ساماندهی سگ‌های بلاصاحب قدردانی کرد.

توجه به بازارهای هفتگی، مغازه‌های سطح شهر، بازارهای روز، رودخانه‌ها و جوی‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، و حاشیه ریل آهن جهت مدیریت پسماند و جلوگیری از انباشت و رهاسازی زباله در این مکان‌ها از دیگر مواردی بود که خبرنگاران عنوان کردند.

پاکسازی مازندران با مشارکت شهروندان، مسوولان و رسانه‌ها شتاب می‌گیرد

مهندس مهدی رازجویان در پایان نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران، بار دیگر از آنها خواست تا در جهت آگاهی‌بخشی به افکار عمومی درباره اهمیت پاکسازی محیط زیست و مشارکت همگانی در تحقق مازندران پاک، تلاش کنند تا در سال جدید استان مازندران عاری از انباشت زباله در سراسر شهرها، روستاها و جاده‌ها باشد.

به گزارش آوای خزر، گرچه اولتیماتوم دو هفته‌ای استاندار مازندران به شهرداران استان برای پاکسازی ورودی‌های شهر تمام شده است و برخی از شهرداران در موعد مقرر نسبت به انجام این مأموریت اقدام نکرده‌اند اما با عنایت به پیگیری‌های استانداری و به ویژه واحد عمرانی، برای نخستین‌بار شاهد یک عزم و اراده جدی در بین شهرداران و شهروندان برای تحقق مازندران پاک هستیم.

پاکسازی مازندران با مشارکت شهروندان، مسوولان و رسانه‌ها شتاب می‌گیرد

انتهای پیام/1001/آزاده بابانژاد/      

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارحام حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
با سلام لطفا با توجه به اعلام به شهردار شهر خرم آباد تنکابن از سوی خبرنگار آقای نوروزی

نسبت به جمع آوری زباله های داخل کانال آب واقع در کوچه شهید ناجی هیچ اقدام عاجلی صورت نگرفته که شاید نشان از بی اعتنشایدبه دستور مقام عالی دولت در استان میباشد که امیدوارم نسبت به پاکسازی محیط مذکور هر چه سریعتر اقدام مقتضی صورت پذیرد

با تشکر حسینی
مدیر پایگاه

با سلام 


نظر شما ضمن انتشار در انتهای خبر عینا به آقای دکتر رازجویان معاون محترم عمرانی استاندار ارسال شد و ایشان در پاسخ قول پیگیری دادند.


 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها