دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، در هفته جاری فعالیت سامانه بارشی باران در بیشتر مناطق کشور تداوم دارد.

به گزارش آوای خزر، خانم معصومه احمدی کارشناس هواشناسی افزود: سامانه بارشی باران امروز همچنان در مناطق جنوب غرب‏‏‏ی، دامنه‌های زاگرس، مناطقی از مرکز و حتی شرق کشور تداوم دارد ضمن اینکه هشدار‌هایی نیز داده شده است.

وی افزود: همچنین در مناطقی از خوزستان به خصوص مناطقی از شرق شمال این استان، مناطقی از استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارش باران پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد:در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان هم بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: در بخش‌هایی از ارتفاعات البرز‏، دامنه ها، ارتفاعات کوهپایه‌ای و کوهستانی غرب کشور هم بارش برف خواهیم داشت.

احمدی در خصوص وضعیت هوای فردا نیز افزود: فردا از میزان بارش‌ها کمی کاسته خواهد شد، اما در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس بارش‌ها ادامه دارد.

وی افزود: روز دوشنبه مجدد با ورود سامانه‌ی بارشی جدید شدت بارش‌ها در نیمه‌ی غربی کشور، مانند آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، جنوب و غرب دامنه‌های زاگرس، استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و لرستان افزایش خواهد یافت.

این کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها در شمال استان فارس، شمال بوشهر و مناطقی از استان اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان شمالی با شدت کمتری خواهد بود، اما در بخش هایی، بارش به صورت برف پیش بینی می‌شود البته به نظر می‌رسد این سامانه بارشی از روز سه شنبه یا چهارشنبه از مرز‌های شرقی کشور خارج شود.

وی افزود:، اما سامانه‌ی بارشی فعالی را برای پایان هفته پیش بینی می‌کنیم که این بار از شمال و شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

خانم احمدی در خصوص وضعیت آب و هوایی پایتخت هم گفت: در تهران امروز کاهش ابر خواهیم داشت و به تدریج از روز دوشنبه بر میزان ابر‌ها اضافه خواهد شد و با توجه به برودت هوا و رطوبتی که امروز وجود دارد انتظار پدیده مه را داریم که بتدریج از میزان آن کاسته خواهد شد و دید بهتر می‌شود.

وی در پایان گفت: در مناطق کوهستانی، شرایط خاصی نداریم، اما کاهش نسبی دما را در بیشتر مناطق که بارندگی است پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/1006
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار