دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
ما به طور کلی بشقاب پرنده را به عنوان وسیله‌ای می‌شناسیم که توسط بیگانگان در فیلم‌های علمی-تخیلی استفاده می‌شوند، اما دانشمندان "ام آی تی" در حال تبدیل این تصورات به واقعیت و ایجاد وسیله‌ای شبیه آن برای کاوش در ماه هستند.

به گزارش آوای خزر، این وسیله بشقاب پرنده مانند، می‌تواند از طریق نیروی دافعه الکترواستاتیکی بر فراز سطح ماه شناور بماند و حرکت کند. الکتروستاتیک یا الکتریسیته ساکن و یا ایستابرق به شاخه‌ای از علم فیزیک گویند که به مطالعه بار‌های الکتریکی و نیرو‌های بین آن‌ها در حالتی که بار‌ها بدون حرکت هستند، می‌پردازد.

سیب

این دستگاه شبیه بشقاب پرنده در داستان‌های علمی تخیلی است و با ارسال پرتو‌های کوچکی از یون‌های باردار به سمت سطح ماه می‌تواند کار کند. سطح ماه به دلیل قرار گرفتن در معرض میلیارد‌ها سال تابش خورشیدی باردار است و هنگامی که نیروی آن با نیروی ماه برخورد می‌کند، نیروی بَرآر کوچکی ایجاد می‌کند.

تفاوت آن با نیروی پسار در این است که نیروی پسار در جهت موازی و موافق با حرکت یا فشار جسم وارد می‌شود. معمولا نیروی برآر در جهت بالا و برای مقابله با نیروی گرانش عمل می‌کند، اما می‌تواند در هر جهتی عمود به جهت حرکت سیال نیز عمل کند.

با توجه به اینکه ماه فاقد جو محافظ است، سطح آن مستقیما در معرض پلاسمای فضایی و پرتو‌های فرابنفش خورشید است و این باعث می‌شود که بار مثبت داشته باشد، به اندازه‌ای که گرد و غبار ماه تا یک متر بالاتر از سطح آن معلق می‌مانند و این همان اثری است که باعث می‌شود مو‌های ما در هنگام شارژ استاتیک ایستاده بمانند.

اگرچه محققان تنها این مفهوم را در آزمایش‌های شبیه‌سازی مورد بررسی قرار داده اند و در محیط‌های واقعی مورد آزمایش قرار نگرفته است، اما پیش‌بینی محققان این است که این وسیله در صورت تکمیل، احتمالا در واقعیت نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.

آن‌ها امیدوارند بتوانند از کاوشگر‌هایی در ماموریت‌های آینده به ماه و سیارک‌ها استفاده کنند که آن کاوشگر‌ها از پیشرانه یونی برای شناور ماندن و مانور ایمن بر روی سطح ناهموار و ناشناخته استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار