دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
روزنامه گاردین از قول منابعش گزارش داده است که دست کم سه نفر از جوخه مرگی که جمال قاشقچی، روزنامه‌نگار ناراضی سعودی را کشتند، در ویلاهای لوکس در ریاض زندگی و کار می‌کنند.

به گزارش آوای خزر، گاردین از قول یک منبع مرتبط با اعضای ارشد سازمان اطلاعات سعودی نوشته است که این افراد در «سکونت‌گاه‌هایی هفت‌ستاره» درون یک مجموعه ساختمانی امنیتی دولت به سر می‌برند.

تصور می‌رود این قاتلان در ویلاها و ساختمان‌های تحت کنترل سازمان امنیت دولتی عربستان سعودی زندگی کنند- نه آنطور که دولت ادعا می‌کند در زندان‌های این کشور. این منبع که با دو شاهد صحبت کرده است که می‌گویند این مردان را دیده‌اند. به گفته این شاهدان، اعضای خانواده این افراد به طور مکرر به دیدنشان می‌روند و آنها از یک سالن ورزشی و دفترهای کار در این محل استفاده می‌کنند.

همه این افراد در یک دادگاه سعودی در محاکمه‌ای به طور گسترده‌ای نمایشی خوانده شد محکوم شدند- در این محاکمه فقط نام یکی از آنها به نام صلاح الطبیقی افشا شد. برخی از این افراد به اعدام محکوم شدند، اما بعدا حکمشان به حبس ابد تخفیف داده شد.

این گزارش تردیدهای بیشتری درباره ادعاهای ریاض درباره تعقیب قاتلان قاشقچی ایجاد می‌کند و  ظهور دوباره سعود القطحانی، مشاور معتمد محمد بن‌ سلمان، ولیعهد سعودی پس از سه سال پنهان شدن همراه شده است. قحطانی با وجود ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی غربی درباره اینکه او مغز متفکر قتل قاشقچی به دستور بن سلمان بوده است، از هر نوع دخالتی در این ماجرا تبرئه شده است.

منابع روزنامه گاردین تایید می‌کنند که الطبیقی، متخصص پزشکی قانونی که بدن قاشقچی را درون کنسولگری سعودی در استانبول قطعه قطعه کرد، یکی از افرادی است که در این سکونت‌گاه‌های لوکس دیده شده است. مصطفی المدنی، فردی که در نقش بدل قاشقچی از کنسولگری سعودی خارج شود تا نشان دهد او زنده است، و نیز منصور اباحسین که متهم به رهبری عملیات است، نیز در ریاض دیده شده‌اند

شاهدان که در طول دو سال گذشته بارها از این مجتمع مسکونی دیدار کرده‌اند،‌گفتند این مردان کاملا آسوده بودند و ظاهرا کارهای عادی‌شان را انجام می‌دادند. این شاهدان از ترس انتقامجویی محمد بن سلمان و سازمان اطلاعات سعودی نامشان را افشا نکرده‌اند. اباحسین و مدنی افسران شناخته‌شده سازمان اطلاعات سعودی هستند و رئیس‌شان عبدالعزیز بن محمد الهویرینی نیز با برخی از این متهمان اغلب هنگام استفاده از سالن ورزشی مجتمع دیده شده است.

این افشاگری در هنگامی انجام می‌شود که در این ماه (۷ دسامبر) پلیس فرانسه مردی را به نام «خالد عائض العتیبی» بر اساس حکم بازداشت صادر شده در ترکیه در فرودگاه شارل دوگل پاریس دستگیر کرد که ابتدا به عنوان عضوی از تیم دوم قاتلان قاشقچی شناسایی شد. اما بعدا پلیس فرانسه با ادعای اشتباه در تعیین هویت او را آزاد کرد. مقامات ترکیه مدعی شدند فرانسه فرد درستی را بازداشت کرده است، اما به خاطر دلایل سیاسی او را آزاد کرده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار