دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
در اغلب کشورها، آخرین جایی که تعطیل می کنند مدارس است اما یک اصل در این زمینه مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد. ما تابع ستادملی مقابله با کرونا هستیم و هرچه را ستاد به ما اعلام کند به همان صورت عمل می کنیم.
به گزارش آوای خزر، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که ارائه کارت واکسن و یا تست ۱۵ روزه پی سی آر در صورت عدم تزریق واکسن، برای ورود دانش آموزان به مدرسه و شرکت در امتحانات، الزامی نیست.
 
یوسف نوری در پاسخ به اینکه آیا با توجه به شرایط فعلی و شناسایی مبتلایانی در کشور به گونه امیکرون کرونا، برای اعمال محدودیت های بیشتر در مدارس و غیرحضوری شدن امتحانات تصمیم گیری خواهد شد؟ اظهار کرد: ما در این باره تابع نظر ستادملی مقابله با کرونا هستیم.
 
وی افزود: در اغلب کشورها، آخرین جایی که تعطیل می کنند مدارس است اما یک اصل در این زمینه مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد. ما تابع ستادملی مقابله با کرونا هستیم و هرچه را ستاد به ما اعلام کند به همان صورت عمل می کنیم.
 
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «هفته گذشته مدیرکل وقت آموزش و پرورش شهر تهران از دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و الزامی شدن ارائه کارت واکسن و یا تست ۱۵ روزه پی سی آر در صورت عدم تزریق واکسن، برای ورود دانش آموزان به مدرسه و شرکت در امتحانات خبر داده بود، آیا این الزام سراسری و مربوط به همه مدارس است؟» گفت: خیر، ستاد ملی کرونا این مورد را حذف کرد. با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان ما در سنین ۱۲ تا ۱۸ سالگی واکسن خود را زده‌اند، روز گذشته هم در یکی از کمیسیون های ستاد ملی کرونا در این باره بحث شد و بر اساس تصمیم ستاد، نیازی به این کار نیست.
 
وی افزود: مگر اینکه دانش آموزی خوداظهاری کند که بیمارم و یا تستش مثبت شده باشد که در آن شرایط نمی‌تواند تا زمان بهبودی به مدرسه بیاید، اما اگر دانش آموزی واکسن نزده باشند ولی علائم بیماری هم نداشته باشد، مشکلی برای حضور در مدرسه ندارد.
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار