دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴

برخی از خوراکی‌ها در رژیم غذایی افراد به بروز و تشدید آکنه منجر می‌شود، در ادامه به معرفی خوردنی‌های محرک آکنه پرداخته می‌شود. آکنه یکی از مشکلات پوستی متداولی است که ۱۰ درصد جمعیت جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عوامل زیادی در بروز آکنه تاثیر دارند و می‌توان به تولید بیش از حد کراتین و التهاب و مسدود شدن منافذ پوست اشاره کرد.ارتباطی بین رژیم غذایی و بروز آکنه موضوعی بحث‌برانگیز است که اخیرا مطالعاتی روی این مقوله در حال انجام است؛ در ادامه با خوراکی‌هایی که بر بروز آکنه تاثیر می‌گذارند، آشنا می‌شوید.

غذا‌های غنی از چربی امگا ۶

رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای حاوی اسید‌های چرب امگا ۶ مانند دیگر رژیم‌های غذایی با افزایش التهاب و آکنه ارتباط مستقیم دارد این موضوع به‌دلیل رژیم‌های غذایی غربی اغلب حاوی مقادیر زیادی از ذرت و سویا هستند که این غذا‌ها منبع غنی از امگا6 محسوب می‌شوند علاوه بر آن ماهی و گردو حاوی چربی امگا۳ است که عدم تعادل میان اسید‌های چرب امگا ۳ و بدن را دچار التهاب کرده و در نتیجه میزان بروز آکنه کم می‌شود.

فست‌فود‌ها

جوش به‌شدت با رژیم غذایی دارای کالری و کربوهیدرات وابسته است، فست‌فود‌هایی مانند برگرها، ناگت، هات‌داگ، سیب‌زمینی سرخ کرده، نوشابه یکی از رژیم‌های غذایی غربی و پر خطر از لحاظ آکنه هستند.مطالعه‌ای روی پنج هزار نوجوان چینی نشان می‌دهد که غذا‌های دارای چربی زیاد ۴۳ درصد امکان بروز جوش را افزایش می‌دهد و به‌طور موثر خوردن فست‌فود ۱۷ درصد، احتمال ابتلا به این عارضه را تسریع می‌کند.

غذا‌های حساسیت‌زا

گاهی آکنه به‌عنوان یک بیماری التهابی محسوب می‌شود و در این شرایط دارو‌های ضد التهاب کورتیکو و استروئید‌ها و درمان‌های این چنینی برای جلوگیری از بروز آکنه موثر واقع می‌شود چرا که موجب کاهش مولکول‌های التهابی بدن می‌شود یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش التهاب پوست از طریق شناخت حساسیت‌های غذایی و جلوگیری از مصرف آنهاست.

لبنیات

بسیاری از مطالعات ارتباط بین مصرف محصولات لبنی و شدت بروز آکنه در نوجوانان را مورد بررسی قرار دادند علاوه بر آن مطالعه دیگری ارتباط میان مصرف منظم لبنیات و بروز آکنه در بزرگسالان را مورد بررسی قرار می‌دهد که نشان می‌دهد افرادی که مصرف منظم این محصول را دارند چهار برابر بیشتر به آکنه دچار می‌شوند.شیر به‌عنوان ماده‌ای برای افزایش انسولین شناخته می‌شود که می‌تواند بر شدت بروز آکنه تاثیرگذار باشد .

انتهای پیام/۱۰۰۰

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار