دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت یکی از علت های محرومیت باشگاه پرسپولیس و استقلال از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا , نبود خصوصی سازی واقعی است.

به گزارش آوای خزر،سید احسان قاضی زاده هاشمی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود: مجلس شورای اسلامی در 4 سال گذشته در قانون بودجه سنواتی, الزام بر واگذاری و خصوصی سازی واقعی باشگاه های پرسپولیس و استقلال را داشتیم و دولت ها، مجری بودند زیرا این 2 باشگاه, مجمع واحد داشتند و مجمع آن ها وزارت ورزش بود.
او اضافه کرد: وزارت ورزش, الزام داشت و اکنون هم می توان بر او اعمال ماده 234 به عنوان ترک فعل صورت بگیرد که چرا قانون را جرا نکرده است؟
آقای قاضی زاده هاشمی گفت: آن چه که اکنون در مورد بحث خصوصی سازی به آن نیاز داریم، واقعی سازی میزان دیون و بدهی های این 2 باشگاه است.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز شرکت های مختلف به نام برخی از مدیران گذشته و یا حساب های بانکی وجود دارد و طلبکاران زیادی برای این 2 باشگاه وجود دارند؛ این طلبکاران اعم از بازیکنان یا مربیان و حوزه پشتیبانی و لجستیک این 2 باشگاه هستند.
آقای قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: آن چه که امروز برای خصوصی سازی لازم داریم، شفافیت مالی و خصوصی سازی واقعی است نه اینکه از وزارت ورزش به وزارت صمت یا اقتصاد و مانند آن برود.
او با بیان اینکه واگذاری سهام این 2 باشگاه در بورس را به عنوان الزام قانونی در نظر گرفتیم, اضافه کرد: بورسی شدن، شرایطی دارد, باید کشف قیمت سهام صورت گیرد و در یک مرحله 10 درصد سهام و سپس 50 درصد سهام عرضه شود و سهامداران باید خرد باشند.
آقای قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه متولیان ورزش در زیمنه خصوصی سازی باشگاه های پرسپولیس و استقلال با افکار عمومی بازی کردند, گفت: حوزه نظارتی مجلس بر قانون تاکید دارد و به عنوان ابزار نظارتی مجلس می توانیم بابت ترک فعل، نسبت به مسئولان ورزش, ماده 234 را اعمال کنیم.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: در تیم جدید مدیریتی هم عزم جدی ندیدیم.
او افزود: الزامات AFC الزاماتی ضروری است و باشگاه های ما به عنوان تیم های حرفه ای باید آن ها را رعایت کنند.
آقای قاضی زاده هاشمی درباره قراردادهای خارجی هم گفت: تا حدود زیادی مانع بستن قراردادهای بی نظم خارجی در ساختار ورزشی شدیم.
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران نیز با حضور در این برنامه گفت: زمانی این باشگاه های پرسپولیس و استقلال بر اساس قانون تجارت، اداره نشدند و مجمع رسمی و بازرس قانونی نداشتند و حسابرسی سالانه انجام نشده است و مجمع سالانه را هم برگزار نکرده اند، این اتفاقات نیز متصور است.
آقای امیررضا واعظ آشتیانی با اشاره به اینکه حسابرسی قانونی, یکی از شاخص های اندازه گیری میزان موفقیت مدیران باشگاه هاست, افزود: حسابرسی قانونی از چند منظر, به مجمع گزارش می دهد یکی اینکه به نظر مدیریتی آیا به اهداف مجمع رسیده است یا خیر؟ و اینکه حساب ها بر اساس استانداردهای مالی، عملیاتی شده است یا خیر؟ و آیا سود ده بودند یا زیان ده و در شرف سود هستند یا در شرف سقوط؟
او افزود: بر مبنای این اقدامات، مدیران، ابقاء و تشویق و یا تعویض می شوند؛ زمانی که این اتفاقات نیفتد چگونه می توانیم قضاوت کنیم که این باشگاه ها شفافیت داشتند یا خیر؟
آقای واعظ آشتیانی اضافه کرد: باشگاه هایی که بودجه تعریف نمی کنند و بودجه ریزی و حساب و کتابی ندارند یعنی اینکه بر اساس قانون اداره نشدند و بر آنها نظارت نشده است.
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران در پاسخ به این پرسش که آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا درست به این موضوع رسیدگی کرده است؟گفت: AFC به درستی به شفافیت اشاره کرده است زیرا شاهد این واقعیت تلخ هستیم که شفافیت وجود ندارد.
آقای واعظ آشتیانی افزود: البته AFC در برخی جاها سیاسی برخورد می کند و از منتقدان آن هستیم اما این موضوع واقعیت تلخی است که باید به آن اعتراف کنیم.
او با بیان اینکه کارهای نکرده خود را نباید به کسی منتسب کنیم, اضافه کرد: وظایف خودمان را انجام ندادیم و انتخاب افراد ناکاربلد و نا آشنا به محیط فوتبال و مدیریت، موجب شده است باشگاه های پرسپولیس و استقلال، به وضعیت کنونی دچار شوند.
آقای واعظ آشتیانی اضافه کرد: ای کاش AFC زودتر این اقدام را انجام می داد تا ما زودتر به این موضوع بپردازیم.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها