دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
  استاندار مازندران:
بندر امیرآباد ظرفیت مهم اشتغال و اقتصاد مازندران است
نماینده عالی دولت در مازندران، بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد را ظرفیت مهمی برای اشتغال و اقتصاد استان دانست که باید در توسعه آن تلاش شود.
به گزارش آوای خزر از ساری، استاندار مازندران روز گذشته در ادامه سرکشی از زیرساخت‌های مهم توسعه استان، از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در بهشهر بازدید کرد. این بندر تنها بندر نسل سه و متصل به اسکله رو ریلی در شمال کشور و گزینه اصلی مازندران برای ایجاد منطقه آزاد تجاری است که سالهاست در گیر و دار اداری مغفول مانده است. این مشکل را باید در نبود اتحاد بین نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی و جزیره‌ای اندیشیدن در این استان دانست و به همین دلیل، برای مازندران لکه‌های مناطق ویژه دیده شده است که حالا حالا‌ها به سرانجام نمی‌رسد.


در بازدید استاندار مازندران از ظرفیت‌های بندر امیرآباد و سپس نشست بررسی موانع توسعه‌ای آن، محمدعلی اصل سعیدی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از میزان تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون و ۷۶۲ هزار تن کالا از ابتدای سالجاری تاکنون در بندر امیرآباد خبرداده است که افزون بر یک میلیون و ۱۷۷ هزار تن آن مربوط به بارگیری انواع کالا اعم از سیمان، قیر، ماشین‌آلات و خودرو بوده و بیش از یک میلیون و ۵۸۴ هزار تن نیز مربوط به تخلیه کالا بوده است.


او همچنین میزان صادرات کالا به کشور‌های حوزه CIS را در همین مدت ۶۱۷ هزار تن اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۴۸ درصدی داشته است.


این مسوول همچنین از تخلیه افزون بر یک میلیون و ۳۸۳ هزار تن کالا‌های اساسی شامل گندم، جو، ذرت، روغن و نهاده‌های دامی از این بندر خبرداد که بیش از ۵۰۰ هزار تن آن به صورت حمل یکسره تخلیه شده است.

بندر امیرآباد ظرفیت مهم اشتغال و اقتصاد مازندران است
 
بندر امیرآباد ظرفیت مهم اشتغال و اقتصاد مازندران

تیم اقتصادی استان مازندران و مسوولان مربوطه در شهرستان بهشهر، سید محمود حسینی‌پور نوری استاندار جدید مازندران را در این بازدید که برای نخستین‌بار پس از انتصابش به عنوان نماینده عالی دولت در استان صورت گرفته است؛ همراهی کردند.


او با اشاره به اتصال بندرامیرآباد به شبکه راه آهن سراسری، آن را از امتیازات ویژه این بندر دانست و علاوه بر آن با توجه به موقعیت استراتژیکی که در جنوب دریای خزر دارد، بندر امیرآباد را فرصت و ظرفیت بالایی برای حل مسائل اقتصادی و اشتغال استان عنوان کرد.


استاندار مازندران، گریزی هم به مذاکرات چند جانبه مقامات کشوری با سفرای کشور‌های اوراسیا جهت انتقال بخشی از ترانزیت کالا از روسیه به کشور‌های دیگر از طریق بندرامیرآباد گفت که پیگیر به سرانجام رساندن آن است.


حسینی‌پور نوری خواستار بهره‌برداری بهتری از دریا برای ایجاد فرصت‌های شغلی گفت. او با توجه به اینکه بندر امیرآباد یک بندر چندوجهی است، بر ایجاد مشوق‌های صادراتی به ویژه برای محصولات تولید استان از سوی دستگاه‌های متولی امر تأکید کرد.


به گزارش آوای خزر، بندر امیرآباد در شهرستان بهشهر، سال ۱۳۸۰ در زمان رحمان دادمان وزیر راه و ترابری وقت، فاز اضطراری خود را آغاز کرد و اکنون پس از دو دهه، تبدیل به بزرگترین بندر نسل سه در حاشیه دریای خزر تبدیل شده است، هم‌اکنون ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن کالا را دارد و علاوه بر هزار هکتار مساحت اصلی، هزار و ۶۰ هکتار نیز اراضی پشتیبانی با هدف سرمایه‌گذاری دارد.


بندر امیرآباد تنها بندر شمالی متصل به خط آهن سراسری و برخوردار از اسکله رو - رو ریلی است.


انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها