دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سرویس مدارس استان تهران از اجرای طرح دفترچه انضباطی رانندگان سرویس مدارس به صورت پایلوت خبر داد و گفت: از آموزش و پرورش درخواست می کنیم مراکز مشاوره آموزش و پرورش را در اختیار ما قرار دهند تا تست هایی برای سلامت روان رانندگان اجرا کنیم.

 مرتضی آزاد در نشستی خبری با بیان اینکه در حوزه سرویس دانش آموزی با دو ارگان آموزش و پرورش و شهرداری تهران طرف حساب هستیم و تعامل داریم گفت: سرویس مدارس در رسته حمل و نقل دانش آموزی یک مسئله تخصصی است اما به دلیل نداشتن جایگاه صنفی و قانونی تا کنون این حوزه دچار نقصان بوده است.

وی افزود: اما از زمان راه اندازی انجمن توانستیم نامه نگاری هایی انجام دهیم، در بحث بیمه و کسورات پیمانکاری نیز مساعدت های ویژه‌ای از سوی آموزش و پرورش صورت پذیرفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سرویس مدارس استان تهران ادامه داد: اما در حوزه تاکسیرانی مسائلی دنبال می‌شود که چالش برانگیز است که از جمله آنها می‌توان به تردد در محدوده‌های زوج و فرد اشاره کرد. شورای شهر بحث درنظر گرفتن درصدی تخفیف به رانندگان سرویس مدارس را انجام داد، اما جای سوال این است که حمل و نقل دانش آموزی را جزو حمل و نقل عمومی تعریف می کنند یا خصوصی؟. اگر حمل و نقل دانش آموزی، عمومی است چرا از تسهیلات بخش عمومی برخوردار نمی‌شود؟ و اگر هم خصوصی است، حمل و نقل دانش آموزی را به طور کامل به بخش خصوصی واگذار کنند.

آزاد ادامه داد: تاکید شده بود که سرویس مدارس باید برچسب داشته باشند که انجام شده است. آنها که پلاک خصوصی‌اند ۷۰ درصد و برای آنها که تاکسی‌اند ۱۰۰ درصد تخفیف قائل شده‌اند. انتظار معافیت عمومی کل سرویس مدارس از پرداخت عوارض تردد زوج و فرد را داریم. تسهیلات دیگری چون وام و... نیز برای تاکسی ها وجود دارد که سرویس مدارس را در بر نمی گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های پیمانکاری سرویس مدارس استان تهران درباره سرویس های خصوصی نیز گفت: نرخ سرویس‌های مدارس نسبت به سرویس‌های خصوصی بالاتر است و علت آن کسورات بی رویه‌ای است که ارگان‌ها اضافه کرده‌اند. کسورات حق بیمه قرارداد تامین اجتماعی و نصب برچسب را اولیاء باید بپردازند و وقتی مشاهده می‌کنند که باید ۱۰ درصد بیشتر بپردارند می روند و از سرویس‌های خصوصی استفاده می کنند که آن هم ممکن است آسیب‌هایی به دنبال داشته باشد چون نهاد نظارتی بالاسری ندارد.

به گفته آزاد، ۳۵ هزار دستگاه برای سرویس مدارس در سطح تهران فعالیت می‌کنند که ۲۶ درصد پلاک تاکسی و ۷۴ درصد پلاک شخصی است.

وی درباره سازوکارهای نظارتی بر سرویس مدارس گفت: تا دو سال گذشته برعهده تاکسیرانی بود، از سال ۹۶ که شهرداری پیمانکار اصلی شد به تعهدات خودشان بخوبی عمل نکردند، تا سال گذشته که آموزش و پرورش وارد عمل شد و نظارت را برعهده گرفت و سال گذشته عملکرد خوبی در حیطه نظارتی را شاهد بودیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سرویس مدارس تهران درباره نحوه ورود و عضویت اعضای جدید گفت: در وبسایت راه اندازی شده، شرایط برای عضویت جدید قید شده است. از مدیران مدارس هم می‌خواهیم سوابق پیمانکاران را از طریق وب‌سایت مربوطه مشاهده کنند تا همه چیز برایشان شفاف باشد.

وی درباره برخورد با پیمانکاران متخلف گفت: طی چندماه گذشته تنها دو راننده از پیمانکاران خود به علت عدم پرداخت نرخ سرویس به ما شکایت کردند.

آزاد درباره نرخ سرویس مدارس گفت: هرساله نرخ سرویس مدارس را شورای شهر اعلام می‌کند. در خواست می‌کنیم انجمن صنفی را وارد کمیسیون های تخصصی خود کنند تا نظرات کارشناسی انجمن در تعیین نرخ سرویس مدارس دخیل شود. به عنوان مثال نرخ سرویس در منطقه ۱۳ بالاست اما در منطقه ۲ یا ۳ تهران پایین‌تر از حد معمول است. پیشنهاد دادیم به شورای شهر که نرخ سرویس برای هر منطقه بومی سازی شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پیمانکاری سرویس مدارس استان تهران با بیان اینکه انتظار داریم برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نرخ سرویس مدارس ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد گفت: این نرخ ها برای مدارس دولتی و غیردولتی در نهایت تفاوتی با همدیگر ندارند.

وی امنیت دانش آموزان را مهمترین اولویت پیمانکاران دانست و عنوان کرد: از آموزش و پرورش و شهرداری که مشاوران تخصصی دارند درخواست می کنیم روی امر گزینش رانندگان سرویس مدارس با دقت بیشتری ورود کنند. پیشنهاد دادیم در مناطقی از تهران، مراکز مشاوره آموزش و پرورش در اوقاتی از سال در اختیار انحمن صنفی قرار بگیرد تا تست ها و روندهای گزینشی سلامت روان رانندگان انجام شود.

آزاد ادامه داد: طرح دفترچه انضباطی طراحی کردیم که برای سال ۹۸ کلید می‌خورد و موارد لازم مربوطه در آن لحاظ می‌شود. این طرح به صورت پایلوت در منطقه یک تهران در سال تحصیلی آینده اجرا می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سرویس مدارس استان تهران با بیان اینکه اگر مدیران مدارس با معضلات سرویس مدارس روبرو شدند می‌توانند از طریق انجمن صنفی پیگیری و موارد را در میان بگذارند گفت: اگر آموزش و پرورش و شهرداری به بخش خصوصی اعتماد کنند بسترها برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم است. در کشورهای دیگر خودروی ویژه حمل و نقل دانش آموزی تعریف شده اما در داخل کشور چنین چیزی نداریم.


انتهای پیام/1000

منبع: ایسنا
برچسب ها: سرویس مدارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
آیا با احداث پالایشگاه در میانکاله موافقید؟
موافقم
مخالفم