دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
رییس کل دادگستری مازندران:
گره‌گشایی از دغدغه مردم اولویت قوه قضاییه است
رییس کل دادگستری مازندران گفت: حل مشکلات و گره‌گشایی از دغدغه‌های مردم ماموریت اصلی قوه قضاییه است

به گزارش آوای خزر، حجت‌الاسلام صادق اکبری صبح امروز در مراسم معارفه رییس جدید دادگستری شهرستان نکا با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، دهه فجر را هم پیشاپیش تبریک گفت و عنوان کرد که پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل و با حضور مسوولانه‌ی مردم، مهر بطلان بر حکومت جور و ستمشاهی و شاهنشاهی زد.

او ادامه داد: دیو بیرون رفت و فرشته آمد، ظلم رفت و عدل آمد. انقلاب اسلامی این نعمت بسیار بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و شاکر نعمت‌های الهی باشیم.

رییس کل دادگستری مازندران، یکی از نعمت‌های انقلاب را تشکیل قوه قضاییه براساس دین اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام عنوان و اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم این قوه "تظلم‌خواهی" است؛ یعنی رسیدگی به دعاوی و شکایات، احقاق حق و ابطال باطل و نشاندن ظالم سر جای خود.

این مسوول با تاکید بر اینکه حل مشکلات و گره‌گشایی از دغدغه‌های مردم ماموریت اصلی قوه قضاییه است، افزود: برای پاسخگویی بهتر به مراجعات مردمی باید اطاله دادرسی نشود، تا حد ممکن پرونده‌ها با میانجیگری، حل اختلاف و صلح و سازش مختومه و از ظرفیت نهاد‌های داوری و شورا‌های حل اختلاف استفاده شود.

او با قدردانی از همکاران اداری و قضایی خود، بیان کرد: مبادا شیطانِ درون و برون وسوسه کند که یک پرونده قضایی با اطاله رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: خوشبختانه در استان مازندران همه همکاران تمام وقت خود را به رسیدگی به‌موقع پرونده‌ها اختصاص دادند و در استان کمترین حرکتی که سبب وقفه در کار باشد را نداشتیم و نداریم.

در پایان مراسم، حکم، ولی پور به‌عنوان رییس جدید دادگستری نکا قرائت و با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مسوولان این شهرستان توسط رییس کل دادگستری مازندران به ایشان تقدیم شد.


انتهای پیام/۱۰۰۱

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: