دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران:
زنان ایران در عرصه کار و مدیریت حضور شایسته‌ای دارند
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران اظهار داشت: زنان کشورمان در تولید و کسب و کار به نقش و مسئولیت خطیر خود جامه عمل پوشاندند و در مناصب مختلف کار و مدیریت و مسیر اعتلای اقتصادی کشور حضوری شایسته دارند.
به گزارش آوای خزر، دکتر محمدرضا غلامی در پیامی فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها، گرامیداشت روز زن و روز مادر را تبریک گفت.

او با بیان اینکه میلاد پربرکت بانوی دو عالم ام‌ابی‌ها فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها بهانه‌ای برای قدردانی از زنانی‌ست که در کنار نقش پراهمیت خود در خانواده دوشادوش مردان در جامعه گام برمی‌دارند، افزود: آن‌ها حتی لحظه‌ای سکون و ایستایی را برخود نمی‌پسندند و همراهان همیشگی خانواده هستند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران همچنین از مادران گرانقدری گفت که شهدای راه حق و فضیلت از دامان آن‌ها رو به میادین جهاد گام برداشتند تا پرچم عزت، شرف و مردانگی برای همیشه در اهتزاز بماند.
غلامی بیان کرد: روز مادر و زن، بهانه‌ای زیبا برای ستایش مقام ممتاز و رفیع زنان و مادران و ضرورت توجه و تقویت سیره عملی و آموزه‌های اخلاقی و رفتاری حضرت صدیقه کبری سلام الله علی‌ها برای تربیت فرزندان و جامعه‌ای متعالی در راستای بنا نهادن خانواده‌ای مستحکم در برابر تکانه‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی است.

او با اظهار اینکه یکی از والاترین تجلیات مکتب فاطمی را باید در مادران و زنانی سراغ گرفت که با پیروی و الگوپذیری از بزرگ‌بانوی خلقت، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها و پرورش نسلی مومن، انقلابی و شجاع همگام و همراه با مردان را پروریدند، گفت: زنان متعهد ایران یکی از عظیم‌ترین و موثرترین انقلابات جهان را به زعامت حضرت امام راحل رقم زدند و امروز نیز در سایه رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری از دستاورد‌ها و آرمان‌های میهن صیانت می‌کنند.

او ادامه داد: زنان فداکار سرزمین‌مان در دوران هشت سال دفاع مقدس در سایه تفکر فاطمی، فرزندان، همسران، پدران و فرزندان خود را برای پاسداری از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی به جبهه‌ها و سرزمین‌های خطیر جانبازی و شهادت و ایثار تشویق و مشایعت، و با تقدیم عزیزترین گوهر‌های زندگی خود از کیان دین و کشور حفاظت کردند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران گفت: زنان فداکار و مجاهد ایران اسلامی امروز نیز در عرصه سازندگی و آبادانی کشور به‌ویژه صحنه‌های کارآفرینی و اشتغال و رونق‌بخشی به تولید و کسب و کار به نقش و مسئولیت خطیر خود جامه عمل پوشاندند و در مناصب مختلف کار و مدیریت و مسیر اعتلای اقتصادی کشور حضوری شایسته دارند.

غلامی در پایان سخنان خود، بار دیگر سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و زن و همچنین میلاد حضرت امام خمینی رحمه الله تعالی علیه را به زنان و مادران فداکار و نجیب ایران اسلامی، بانوان و مادران پرتلاش روستایی مازندران به ویژه بانوان پرتلاش دهیار و شورای روستا‌های استان تبریک گفت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار