دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
فرمانده سپاه آمل:
حماسه ۶ بهمن آمل روز
فرمانده سپاه آمل گفت: حماسه ۶ بهمن آمل، روز "نه" گفتن به جبهه کفر، منافقین و اتحادیه کمونیست‌هاست که فکر می‌کردند با ورودشان به آمل مردم از آن‌ها استقبال خواهند کرد.
سرهنگ پاسدار جابر عسکری، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حماسه رشادت‌های مردم آمل در ۶ بهمن‌ماه ۱۳۶۰، اظهار کرد: این‌روز یادآور حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایت‌مدار آمل و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

او ۶ بهمن‌ماه ۱۳۶۰ را برگ زرینی در افتخارات مردم آمل و روز "حماسه و عشق" توصیف کرد و گفت: این‌روزبهمن نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین و انقلاب آن‌ها بایستد، مردم ایران در برابر تمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد.

فرمانده سپاه آمل با عنایت به اشاره‌ای که امام راحل نسبت به حماسه مردم آمل در وصیت‌نامه سیاسی‌الهی خود داشتند، افزود: ۶ بهمن ۱۳۶۰ در آمل، روزی است که تمام شهر تبدیل به سنگر شد، روزی که پیر و جوان، مرد و زن، دختر و پسر، بازاری و کارمند و دانش آموز و... برای دفاع از دین و نقلاب به میدان آمدند. روز نه گفتن به جبهه کفر، منافقین و اتحادیه کمونیست‌هاست که فکر می‌کردند با ورودشان به آمل مردم از آن‌ها استقبال خواهند کرد و زهی خیال باطل.

عسکری گفت: ۶ بهمن، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان و روز خروش مردم شهیدپرور آمل و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر هجوم منافقین و کمونیست‌های غافل بوده است.

او ادامه داد: در این روز، ۴۱ شهید تقدیم انقلاب شد و مردم با نه گفتن به منافقین و اتحادیه کمونیست‌ها، و از سوی دیگر، با آری گفتن به انقلاب اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی رحمه الله بوده است.

فرمانده سپاه آمل اظهار کرد: مردم آمل در حماسه تاریخی ۶ بهمن ۱۳۶۰، تیر خلاص را به سران منافقین و کمونیست‌ها شلیک کردند و پشت پیکر نامبارک منافقین و کمونیست‌ها را به خاک مالیدند.

او در پایان گفت: حماسه‌ی جاویدان مردم آمل تا سال‌های سال بر تارک این شهرستان خواهد درخشید.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها