دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
سازمان عفو بین‌المللی به سایر گروه‌های پیشگام حقوق بشری پیوسته است که «نظام سرکوب و سلطه» اسرائیل بر ضد فلسطینیان به حد تعریف بین‌المللی «آپارتاید» یا تبعیض نژادی رسیده است.

به گزارش آوای خزر؛ به نقل از گاردین سازمان عفو بین‌الملل از «آمریکا، اتحادیه اروپا  و کشورهای عضو آن و بریتانیا و نیز دولت‌هایی که در روند تحکیم رابطه با اسرائیل هستند- مانند برخی دولت‌های عربی و آفریقایی- خواست تا اذعان کنند که اسرائیل در حال ارتکاب «آپارتاید» و سایر جرائم بین‌المللی است.

عفو بین‌الملل از کشورهای جهان خواست از همه ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک استفاده کنند تا مقامات اسرائیلی وا دارند به توصیه‌های طرح‌شده در این گزارش تن در دهند و در همکاری‌هایشان با اسرائیل تجدیدنظر کنند تا اطمینان حاصل کنند که این فعالیت‌ها به حفظ این نظام آپارتاید کمک نمی‌کند.

با این گزارش ۲۷۸ صفحه‌ای که در طول چهار سال بوسیله این گروه حقوق بشری مستقر در لندن تهیه شده است، عفو بین‌الملل به سازمان دیده‌بان حقوق بشر و یک گروه حقوق بشر اسرائیلی «بتسلم» می‌پیوندد که سال پیش اسرائیل را به آپارتاید متهم کردند.

آگنس کالامار، دبیر کل عفو بین‌الملل در هنگام ارائه این گزارش با رد اتهامات ضدیهودی‌گری به این سازمان گفت: «با فلسطینیان چه در غزه، چه در بیت‌المقدس شرق و و بقیه کرانه غربی یا خود اسرائیل  به عنوان یک گروه نژادی پست‌تر برخورد می‌شود و به طور نظام‌مند از حقوقشان محروم می‌شوند. سیاست‌های وحشیانه جداسازی، سلب مالکیت و محروم‌سازی در همه مناطق تحت کنترل اسرائیل به وضوح در حد آپارتاید است.»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار