دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ویکم، عملکرد ضعیفی در جذب بازیکنان مد نظرش داشت و ۵ بازیکنی که با نظر مستقیم او جذب شدند، در ترکیب پرسپولیس درخششی نداشتند.

آوای خزر/ تقریبا دو سال پیش در همین روزها بود که در میانه ی لیگ نوزدهم، یحیی گل محمدی جایگزین گابریل کالدرون شد تا هدایت قطار سرخ را در مسیر قهرمانی برعهده بگیرد. گل محمدی در آن فصل پرسپولیس را به پوکر قهرمانی رساند و در فصل بیستم هم گلات قهرمانی را ثبت کرد تا نشان دهد در عرصه فنی، حرف های زیادی برای گفتن دارد و در کنار زمین هم می تواند مانند دوران بازی، نمایش خوبی داشته باشد. با اینکه گل محمدی در این دو سال عملکرد خوبی داشته، و در همان فصل نوزدهم با ۶۷ امتیاز پرسپولیس را به قهرمانی رساند تا یک رکورد امتیازی جدید را ثبت کند، اما همیشه به خریدهای او انتقادات زیادی وارد بوده. موضوعی که باعث شده خریدهای یحیی، به خصوص در فصل بیست و یکم کارایی لازم را نداشته باشند و بیشتر آن ها به نیمکت قل و زنجیر شوند. در فصل گذشته عملکرد ضعیف نفراتی مانند آرمان رمضانی یا علی شجاعی، حسابی نوک پیکان انتقاد را به سمت یحیی گل محمدی چرخاند و در فصل جاری هم جذب افرادی مانند رضا اسدی، علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، حامد پاکدل، رضا دهقانی و... باعث شده تا این سوال پیش بیاید که چرا خرید های یحیی تا این اندازه ضعیف اند و نمی توانند انتظارات را برآورده کنند؟

دست‌پخت شور گل‌محمدی!

ماجرای آرکا ایرانیان و خریدهای ضعیف؛ پای یک شرکت خاص در میان است؟

در طول دو سالی که گل محمدی هدایت سرخپوشان را بر عهده گرفته، همیشه نام شرکت آرکا ایرانیان، پیرامون اردوی این تیم به گوش رسیده و زمزمه هایی مبنی بر عبور خرید ها از کانال این شرکت بوده. شهریور ماه امسال، روزنامه فرهیختگان در گزارشی نوشت:««شرکت آرکا ایرانیان»؛ این نام شرکتی است که مدت‌ها نام آن در کنار سرخ‌پوشان به‌چشم می‌خورد. شرکتی که در آبان‌ماه ۹۸ ثبت رسمی شده و احتمالا یکی از معروف‌ترین شرکت‌های رسمی ثبت‌شده در این حیطه کاری در ایران است. البته غلامرضا گنجی در یک گفت‌وگو، ثبت این شرکت را به ۵-۴ سال پیش ارجاع داده، اما آنچه ثبت رسمی شده است در آبان‌ماه ۹۸ رخ داده که البته احتمالا پیش‌تر به‌صورت غیررسمی فعالیت کرده است. آرکا ایرانیان البته نه به‌واسطه فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی، بلکه به‌دلیل شایعاتی که درباره آنها مطرح شده نزد هواداران پرسپولیس معروف شده است. به‌عنوان مثال می‌گویند اگر بازیکنی از کانالی غیر از این شرکت بخواهد به پرسپولیس بیاید کار دشواری خواهد داشت. درحال حاضر عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و حامد لک از جمله بازیکنانی هستند که با این شرکت همکاری می‌کنند. از بازیکنان جدید نیز حامد پاکدل، علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی و رضا دهقانی نیز از جمله بازیکنانی هستند که از طریق شرکت آرکا ایرانیان راهی پرسپولیس شدند، اما رضا اسدی با مدیربرنامه شخصی خود به سرخ‌پوشان پیوست. البته چند بازیکن از جمله مرادمند، قاسمی‌نژاد و نیازمند نیز با وجود آنکه تحت قرارداد آرکا هستند، درنهایت به پرسپولیس ملحق نشدند. غلامرضا گنجی که مدعی است ایده تشکیل این شرکت را شخصا ارائه کرده، البته یک شرکت دیگر نیز دارد که از سال ۹۵ تاسیس شده است. شرکتی با نام موسسه غیرتجاری کارگزاران واسطه‌های نقل‌وانتقالات فوتبال که با حضور اغلب مدیربرنامه‌های معروف فوتبال ایران تشکیل شده بود، اما با وجود آنکه هنوز فعال است، فعالیتی در نقل‌وانتقالات ندارد.» همین موضوع نشان می دهد که چگونه خرید بازیکن ها می تواند در انحصار یک گروه باشد و همه چیز منوط به قرارداد یا عدم قرارداد با آن شرکت باشد که همین موضوع، می تواند به آفتی بزرگ برای تیم پرسپولیس و هر تیم دیگری تبدیل شود و به آن لطمه های بزرگی بزند.

خواندن این مطلب را از دست ندهید؛ پاتک فدراسیون به مخالفان:تایید اساسنامه توسط فیفا بدون مصوبه مجلس

گلایه های واهی؛ چه وقت گله کردن است آقای گل محمدی؟

یحیی گل محمدی در کنفرانس های خبری خود، بارها لب به انتقاد گشوده و از بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه، بسته بودن دست خود و لزوم جذب بازیکنان مد نظرش سخن گفته. این در حالی است که در ابتدای فصل، مدیران وقت پرسپولیس هر کسی که مد نظر گل محمدی بود را جذب کردند تا او اکثر نفرات مد نظرش را در تیم داشته باشد و از این نظر هیچ کمبودی حس نکند. نفراتی مانند رضا اسدی که با هیاهوی بسیار به اردوی سرخ آمدند با نظر سرمربی به تیم اضافه شدند و از این نظر به نظر می رسد گل محمدی دچار نوعی فرافکنی شده که از دست خالی اش سخن می گوید.

علاوه بر آن سرمربی پرسپولیس بارها از رفتن و جدایی کنعانی زادگان، نوراللهی یا حتی شهریار مغانلو به صورت مستقیم و غیر مستقیم گلایه کرده است درحالی که در نقل و انتقالات تابستانی این باشگاه با نظر مستقیم یحیی گل محمدی ۵ بازیکن جدید خرید. خرید این نفرات با نظر مستقیم و اصرار یحیی گل محمدی و بدون دخالت باشگاه یا مدیریت پرسپولیس انجام شد.

گلات خریدهای ناکام!

در ادامه به بررسی عملکرد این نفرات و خرید های یحیی در فصل بیست و یکم می پردازیم که جز صفرهای طولانی در برگه قرارداد، هیچ خروجی مثبتی برای باشگاه نداشته اند؛

دست‌پخت شور گل‌محمدی!

رضا اسدی؛ هیاهو برای هیچ!

وقتی احمد نوراللهی به امارات رفت، معمای جای خالی او به سردرد اصلی سرخپوشان تبدیل شد و همه نگران جای خالی مرد شماره ۸ بودند. نوراللهی در سال های اخیر یکی از وزنه های موفقیت پرسپولیس بود و نقشی غیر قابل کتمان داشت اما خروج او از باشگاه، قرمزها را به کما برد. گل محمدی پس از این جدایی، اصرار زیادی به خرید رضا اسدی، به عنوان جانشین هافبک جدا شده داشت. اسدی که سودای موفقیت و پیشرفت در سر داشت به اتریش رفت اما در آنجا به توفیقی نرسید و تلاش گل محمدی برای جذب او، باعث شد تا این بازیکن با سر و صدای زیاد به ایران بیاید. اسدی در نیم فصل اول اکثر بازی ها را از نیمکت نظاره کرد و بیشتر به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد که در آن دقایق هم نتوانست نقش مثبتی ایفا کند؛ موضوعی که انتقادهای شدیدی را به دنبال داشت و باعث واکنش او به این انتقادها شد. این هافبک سرخپوشان در نیم فصل اول نه در فاز بازیسازی و نه در بازی تخریبی و کارهای دفاعی، عملکرد خوبی نداشت و رسما یکی از بدترین خریدهای یحیی در نیم فصل اول باشد.

اسدی که قرار بود جای خالی انوراللهی را در پازل تاکتیکی یحیی پر کند، با هیاهوی زیاد از سن پولتن اتریش به تهران آمد اما تا هفته پانزدهم لیگ شبحی از آنچه که تصور می شد بوده و درخشش خاصی نداشته. اسدی در اکثر بازی ها به نیمکت پرسپولیس سنجاق شده و بعید است به این راحتی ها به ترکیب اصلی تیمش برسد. موضوعی که می تواند درهای خروجی باشگاه را به روی او هم باز کند و نامش را در لیست خروج گل محمدی قرار دهد؛ یک پایان تلخ برای ستاره ای که نیامده خاموش شد.

بیشتر بخوانید:

اعتراف تلخ مربی اماراتی به قدرت ایران

صعود تیم ملی در رده‌بندی فیفا/عکس

ستاره پرسپولیس در لندن خودکُشی کرد/عکس

دست‌پخت شور گل‌محمدی!

حامد پاکدل؛ یک گل و دیگر هیچ

در ابتدای فصل وقتی از حامد پاکدل به عنوان گزینه مد نظر گل محمدی نام برده شد، همه منتظر بودند ستاره فصل قبل آلومینیوم با درخشش در پرسپولیس خود را به سطح بالای فوتبال ایران برساند. ماه عسل پاکدل اما خیلی زود تمام شد و او نتوانست کوچک ترین اثری از خود در تیم یحیی داشته باشد. پاکدل که فصل قبل با پیراهن تیم اراکی ۱۰ گل زد در این فصل فقط ۱۲۵ دقیقه بازی کرده و اکثر دقایق بازی را از نیمکت نظاره کرده تا حالا زمزمه هایی مبنی بر نزدیک شدنش به درهای خروجی باشگاه شنیده شود؛ موضوعی که البته خودش آن را تکذیب کرده و گفته برای اثبات خود به تیم می جنگد اما اگر در برای پاکدل بر همین پاشنه بچرخد، بعید نیست که به زودی از لیست تیم خارج شود و سفر توریستی اش به پرسپولیس پایانی تلخ داشته باشد.

دست‌پخت شور گل‌محمدی!

علیرضا ابراهیمی؛ فقط هست که باشد!

علیرضا ابراهیمی یکی دیگر از نفراتی است که قرار بود بخش مهمی از پازل تاکتیکی یحیی گل محمدی باشد و عصای دست او در مسیر قهرمانی ششم. موضوعی که البته فقط روی کاغذ بود و هیچ گاه گرد واقعیت بر آن پاشیده نشد. ابراهیمی اولین خرید پرسپولیس در فصل بیست و یکم بود که با انگیزه زیاد راهی این تیم شد و خیلی ها از او، به عنوان جانشین خلف کنعانی زادگان و سید جلال یاد می کردند که می تواند خیال سرخ ها را از قلب دفاع راحت کند تا کاپیتان سرخ ها رفته رفته آماده خداحافظی با مستطیل سبز شود. ابراهیمی اما مانند دو گزینه قبلی، فقط سایه ای از آنچه بود که تصور می شد و در اکثر بازی های فصل سید جلال حسینی در دفاع به میدان رفت و ابراهیمی به عنوان یک نیمکت نشین مطلق، از کنار زمین نظاره گر بازی ها بود. بازیکنی که بعید نیست اگر این شرایط ادامه پیدا کند، او هم در لیست خروجی های اردوگاه قرمز، جزو نفرات اصلی و در اولویت باشد.

دست‌پخت شور گل‌محمدی!

رضا دهقانی؛ مهمان موقت پرسپولیس

رضا دهقانی یکی از عجیب ترین خریدهای این فصل لیگ برتر بود که حضورش در پرسپولیس، بیشتر شبیه یک سفر توریستی بود. این وینگر جوان، از فصل گذشته در لیست گل محمدی قرار داشت اما سپاهان رضایت نامه او را صادر نکرد و همین باعث شد ابراهیمی در تابستان امسال، به عنوان یار آزاد پای میز قرارداد با سرخپوشان بنشیند. او در این فصل پس از یک بازی ضعیف مقابل آلومینیوم اراک در هفته سوم، عطای بازی در پیراهن سرخ پایتخت را به لقایش بخشید و سوار پرواز تبریز شد تا برای تراکتور توپ بزند؛ موضوعی که باعث تعجب همگان شد و این سوال را به وجود آورد که اگر قرار بود این بازیکن تنها پس از سه هفته از تیم جدا شود، چرا در لیست قرار گرفت و با صرف هزینه به قرمزها پیوست در حالی که می شد بازیکن بهتری جذب شود که عصای دست پرسپولیسی ها شود؟ این سوالی است که بعید است هنوز هم کسی پاسخی برای آن داشته باشد.

دست‌پخت شور گل‌محمدی!

علی نعمتی؛ ستونی که می لرزد!

علی نعمتی هم سرنوشتی مشابه علیرضا ابراهیمی دارد. بازیکنی که در دو سال اخیر، یکی از نفرات مد نظر گل محمدی بود اما به این تیم ملحق نشد تا بالاخره تابستان امسال سوار بر قطار سرخ شود. او اگر چه در این فصل در چند بازی به میدان رفته اما مانند ابراهیمی نتوانسته آنطور که باید، خود را نشان دهد و به یک ستون محکم برای قرمزها تبدیل شود. نعمتی چپ پا یکی دیگر از افرادی بود که انتظار می رفت خلا کنعانی زادگان را پر کند اما او هم نتوانست باری از دوش خط دفاع پرسپولیس بردارد و به ترکیب اصلی برسد تا پنج گانه خرید های ناکام یحیی در فصل بیست و یکم را تکمیل کند. خریدهایی که هیچ کدام نتوانستند در ترکیب پرسپولیس بدرخشند تا انتقادات از عملکرد آن ها، و عملکرد گل محمدی در فصل نقل و انتقالات بالا بگیرد که چرا خریدهایی که همگی زیر ذره بین او بودند، و با نظر مستقیم او راهی این تیم شدند هیچ خروجی مثبتی نداشته اند و جز صفرهای سنگین قرارداد، و خالی کردن خزانه باشگاه، نتوانسته اند رد مثبتی از خود در نتایج پرسپولیس بگذراند. سوالی که گل محمدی پاسخی به آن نداده و حالا باید دید در نیم فصل دوم، بازیکنان مد نظر یحیی می توانند می توانند این فرضیه که یحیی در خرید بازیکنان ضعیف عمل می کند را کنار بزنند، یا قرار است همچنان در بر همین پاشنه بچرخد./امیررضا احمدی

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: