دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
روسیه و بلاروس تمرین‌های نظامی مشترک ۱۰ روزه‌شان را در نزدیکی مرز بلاروس با اوکراین آغاز کرده‌اند که غرب آن تهدیدی برای این کشور می‌شمارد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از گاردین تا ۳۰۰۰۰ سرباز روس و تقریبا همه نیروهای مسلح بلاروس در این تمرینات که روز پنجشنبه آغاز شد، شرکت دارند. این تمرین‌ها در هنگامی انجام می‌شود که شمار فراوانی از نیروهای روسیه در مرزهای خود روسیه با اوکراین و در شبه‌جزیره ضمیمه‌شده کریمه متمرکز شده‌اند.

اغلب تجهیزات مربوط به این مانورها از هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از شرق روسیه به این منطقه منتقل شده‌اند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سیستم‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ این کشور در بلاروس در نزدیکی مرز اوکراین فعال شده‌اند.

گرچه کرملین گفته است که نیروهای روسی پس از انجام مانورها به این کشور باز خواهند گشت، رهبران اروپایی با نگرانی تحرکات آنها را دنبال می‌کنند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جهور اوکراین در این باره گفت: «تجمع این نیروها در مرز فشار روانی از سوی همسایگان ما است.»

اوکراین نیز با انجام مانورهای ۱۰ روزه نیروهای نظامی‌ خودش به این فعالیت‌های نظامی پاسخ داده است. در این تمرین‌ها ۱۰۰۰۰ سرباز اوکراینی شرکت دارند و از موشک‌های ضد تانک «جاولین» که اخیرا از آمریکا رسیده است و سلاح‌های ضد تانک  NLAW انگلیسی استفاده خواهند کرد.

از طرف دیگر، روسیه در حال آماده شدن برای انجام آزمایش‌های موشکی در دریای سیاه در هفته آینده است که به گفته اوکراین باعث خواهند شد کشتیرانی در دریای سیاه و دریای آزوف ناممکن شوند. وزیر خارجه اوکراین، روز پنجشنبه گفت که این تمرین‌ها «بی‌توجهی آشکار به قواعد و اصول قانون بین‌الملل است.»

در تحولی دیگر، نمایندگان روسیه، اوکراین،‌آلمان و فرانسه در آنچه «ترکیب نرماندی» نامیده شده است، در برلین ملاقات کردند تا به زمینه مشترکی برای اجرای «توافق‌نامه‌های مینسک» برسند که ناظر بر حل‌وفصل سیاسی منازعه در مناطقی از شرق اوکراین است که در حال حاضر جدایی‌طلبان حامی روسیه آن را در دست دارند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار