دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

به گزارش آوای خزر،  مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

بایدن: اطمینان دارم که روسیه تصمیم گرفته به اوکراین حمله کند
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در یک سخنرانی اعلام کرد که او «اطمینان دارد» روسیه تصمیم گرفته به اوکراین حمله کند و افزود ایالات متحده نیرویی برای نبرد اعزام نمی‌کند ولی به حمایت از مردم اوکراین ادامه می‌دهد.

تکذیب حضور ۵ هزار نیروی‌امنیتی چین در ایران
اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی روز‌های اخیر مجدد شایعه تکذیب‌شده‌ای درباره حضور ۵ هزار نیروی امنیتی چین برای حضور در حاشیه اجرای پروژه‌های نفت و گاز توسط شرکت‌های چینی منتشر شده است. وزارت نفت ضمن اعلام کذب و جعلی بودن چنین خبری، اعلام می‌کند انتشار اینگونه شایعه‌ها با موفقیت‌های چند ماه اخیر در بسترسازی برای جذب سرمایه گذاری و همچنین افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران بی‌ارتباط نیست.

افزوده شدن بخش سرود انقلابی به جشنواره موسیقی فجر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهتمام ویژه این وزارتخانه به موضوع سرود و آهنگ‌های انقلابی، از راه اندازی دفتر موسیقی مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی و افزوده شدن یک بخش با عنوان سرود و آهنگ های انقلابی در جشنواره موسیقی فجر سال آینده خبر داد.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد که ۱۹۳۱۷ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند. همچنین ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسید.

علم الهدی: مردم دارند مقاوم بار می‌آیند
علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: تحریم‌ها مردم ما را از نظر اقتصادی مقاوم کرده است و الان در برابر تمام مشکلات معیشتی و فراز و نشیب‌های اقتصادی، مردم ما مقاوم اند. همه این‌ها زمینه‌ساز ظهور امام زمان است. این انقلاب سکوی حرکت و حضرت بقیه‌الله(عج) است.

صدا وسیما ناظر آثار حرفه‌ای در فضای مجازی شد
کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، بار دیگر ساترا را به عنوان ناظر بر تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی تعیین کرد و بدین ترتیب وزارت ارشاد نقشی در نظارت بر محتوای VODها و سایر آثار منتشر شده در فضای مجازی نخواهد داشت.

کرونا تا ۱۰ سال دیگر با ماست
درحالی‌که شرکت فایزر- بیون‌تک بر روی واکسن مخصوص سویه اومیکرون کار می‌کند، اوغور شاهین، سازنده واکسن کرونا و مدیر و یکی از بنیان‌گذاران شرکت بیون‌تک با بیان اینکه جهان برای مقابله با انواع آینده ویروس کرونا آماده‌تر می‌شود، گفت: «ما باید به این واقعیت عادت کنیم که تا ۱۰ سال آینده باید با ویروس زندگی کنیم.»

هآرتص: توافق احیای برجام بزودی امضا می شود
هاآرتص نوشت: مقامات اسرائیلی روز پنجشنبه گفتند که "به احتمال زیاد" ایران و قدرت‌های جهانی به زودی توافقی درباره برنامه هسته‌ای تهران امضا خواهند کرد.  این روزنامه اسرائیلی نوشت: برجام شامل یک چارچوب زمانی مشخص است و برخی از بند‌های آن قرار است حدود ۸ سال دیگر منقضی شود. در صورتی که جدول زمانی به روز رسانی نشود، برخی از بند‌های توافق قرار است زودتر و در چند سال آینده منقضی شوند. این امر ایران را قادر می‌سازد تا غنی سازی خود را بدون محدودیت از سر بگیرد.

قرنطینه امیکرون ۵ روز نیست
بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت سیاست ۵ روز قرنطینه برای امیکرون اشتباه است و در مناطق با شیوع بالا، قرنطینه باید چهارده روز باشد. اگر فرد علامت نداشته باشد، می‌تواند بعد از هفت روز با تست منفی و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به محل کار برگردد.

امیرعبداللهیان: در وین هنوز با برخی مسائل حل نشده مواجهیم
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: در موضوع مذاکرات وین هنوز با برخی مسائل حل نشده ای مواجه هستیم که با جدیت و با هدف رسیدن به یک توافق خوب تیم ایران گفتگوها را ادامه می دهند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار